Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Giorgetto Giugiaro zakládá novou karosárnu, chce „dělat to, v čem je dobrý”
21.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový podnik založí Giugiaro se synem Fabriziem, nyní údajně zvažují nabídky na partnerství z Číny a Koreje. Karosárna ale bude mít sídlo v Itálii.
Giorgetto Giugiaro zůstává v byznysu automobilového designu, nechystá se do důchodu. A to i přes svůj věk a fakt, že prodal všechny své zbývající akcie Italdesignu značce Audi. „Necítím se dost starý na to, abych odešel do důchodu,” uvedl sedmasedmdesátiletý Giugiaro. „Budu dál dělat jedinou věc, ve které jsem dobrý - navrhovat auta,” pokračoval.
Giugiaro a Italdesign spolu nemají už nic společného, třebaže tuto firmu spolu s Aldem Mantovanim založil v roce 1968. Před pěti lety koupilo Audi 90,1 % akcií Italdesignu a letos v červnu odkoupilo i zbývajících 9,9 %, které ještě držel Giorgetto Giugiaro se svým synem Fabriziem. Giugiarův výrok o tom, že se bude „věnovat vlastním aktivitám”, se dal vyložit jako odchod do důchodu.
Ony „vlastní aktivity” nicméně zjevně spočívají v založení jiné karosárny. Giugiarové nyní zvažují nabídky čínských a korejských společností, jak uvedl padesátiletý Fabrizio Giugiaro. Nesdělil ale jména konkrétních společností, se kterými jednají; „Je příliš brzy zacházet do detailů,” odmítl odpovědět. Sídlo nové firmy však téměř jistě zůstane v Itálii; Giugiarové hledají místo, kde ho vybudovat, ať už stavbou nové budovy, nebo rekonstrukcí nějaké existující.
Spolupráce Italdesignu a VW nebyla krátkodobá. Giugiaro stojí za designem prvního Volkswagenu Golf a zhruba od té doby tyto firmy nejen spolupracují, ale také jsou jejich bývalí šéfové přátelé. Giorgetto Giugiaro se v roce 1972 seznámil s Ferdinandem Piëchem, který pak dokonce nějakou dobu v Italdesignu pracoval, aby se přiučil něco o automobilovém designu. A také stál za nákupem většinového podílu v Italdesignu značkou Audi.
Existují tedy spekulace, že Giugiaro se zbavil veškerých spojení s koncernem Volkswagen kvůli Piëchovu ne úplně dobrovolnému odchodu z vedení tohoto giganta. Jak si možná vzpomenete, Piëch v dubnu neustál útok na Martina Winterkorna a poté z firmy zcela odešel. Giugiaro tyto spekulace odmítl komentovat. Nám ale nezbývá, než se těšit na první Giugiarův výtvor, pravděpodobně za asijské peníze.



V sedmasedmdesáti letech se Giorgetto Giugiaro (na snímcích) se synem pouští do zakládání nové karosárny
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
včeraFerrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
včeraJedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Největším prodejním hitem VW je dnes velké levné rodinné auto. Za 250 tisíc Kč nabízí víc než Škoda Octavia za 2,5násobek
před hodinouMercedes potichu zastavil dodávky nových elektromobilů do USA. Firmu táhnou ke dnu, zisky klesly o 56 %, dole jsou i prodeje a obrat
před 2 hodinamiDodnes nejeté monstrum rallyové skupiny smrti je k mání v silniční verzi, stojí už víc než spousta Ferrari
včeraProfesor ekonomie přesně popsal, jak si evropské automobilky zničily svou vlastní budoucnost výměnou za krátkodobý zisk
včeraVietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Rychlodotazy 07.30. 20:36 - Kavis
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub
- Další zajímavá autovidea 07.30. 13:48 - Vrooom
- Americké vozy a vše kolem nich 07.30. 09:06 - Stepan