Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Giorgetto Giugiaro zakládá novou karosárnu, chce „dělat to, v čem je dobrý”
21.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový podnik založí Giugiaro se synem Fabriziem, nyní údajně zvažují nabídky na partnerství z Číny a Koreje. Karosárna ale bude mít sídlo v Itálii.
Giorgetto Giugiaro zůstává v byznysu automobilového designu, nechystá se do důchodu. A to i přes svůj věk a fakt, že prodal všechny své zbývající akcie Italdesignu značce Audi. „Necítím se dost starý na to, abych odešel do důchodu,” uvedl sedmasedmdesátiletý Giugiaro. „Budu dál dělat jedinou věc, ve které jsem dobrý - navrhovat auta,” pokračoval.
Giugiaro a Italdesign spolu nemají už nic společného, třebaže tuto firmu spolu s Aldem Mantovanim založil v roce 1968. Před pěti lety koupilo Audi 90,1 % akcií Italdesignu a letos v červnu odkoupilo i zbývajících 9,9 %, které ještě držel Giorgetto Giugiaro se svým synem Fabriziem. Giugiarův výrok o tom, že se bude „věnovat vlastním aktivitám”, se dal vyložit jako odchod do důchodu.
Ony „vlastní aktivity” nicméně zjevně spočívají v založení jiné karosárny. Giugiarové nyní zvažují nabídky čínských a korejských společností, jak uvedl padesátiletý Fabrizio Giugiaro. Nesdělil ale jména konkrétních společností, se kterými jednají; „Je příliš brzy zacházet do detailů,” odmítl odpovědět. Sídlo nové firmy však téměř jistě zůstane v Itálii; Giugiarové hledají místo, kde ho vybudovat, ať už stavbou nové budovy, nebo rekonstrukcí nějaké existující.
Spolupráce Italdesignu a VW nebyla krátkodobá. Giugiaro stojí za designem prvního Volkswagenu Golf a zhruba od té doby tyto firmy nejen spolupracují, ale také jsou jejich bývalí šéfové přátelé. Giorgetto Giugiaro se v roce 1972 seznámil s Ferdinandem Piëchem, který pak dokonce nějakou dobu v Italdesignu pracoval, aby se přiučil něco o automobilovém designu. A také stál za nákupem většinového podílu v Italdesignu značkou Audi.
Existují tedy spekulace, že Giugiaro se zbavil veškerých spojení s koncernem Volkswagen kvůli Piëchovu ne úplně dobrovolnému odchodu z vedení tohoto giganta. Jak si možná vzpomenete, Piëch v dubnu neustál útok na Martina Winterkorna a poté z firmy zcela odešel. Giugiaro tyto spekulace odmítl komentovat. Nám ale nezbývá, než se těšit na první Giugiarův výtvor, pravděpodobně za asijské peníze.



V sedmasedmdesáti letech se Giorgetto Giugiaro (na snímcích) se synem pouští do zakládání nové karosárny
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 9 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 10 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
dnes
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha