Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Giorgetto Giugiaro zakládá novou karosárnu, chce „dělat to, v čem je dobrý”
21.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nový podnik založí Giugiaro se synem Fabriziem, nyní údajně zvažují nabídky na partnerství z Číny a Koreje. Karosárna ale bude mít sídlo v Itálii.
Giorgetto Giugiaro zůstává v byznysu automobilového designu, nechystá se do důchodu. A to i přes svůj věk a fakt, že prodal všechny své zbývající akcie Italdesignu značce Audi. „Necítím se dost starý na to, abych odešel do důchodu,” uvedl sedmasedmdesátiletý Giugiaro. „Budu dál dělat jedinou věc, ve které jsem dobrý - navrhovat auta,” pokračoval.
Giugiaro a Italdesign spolu nemají už nic společného, třebaže tuto firmu spolu s Aldem Mantovanim založil v roce 1968. Před pěti lety koupilo Audi 90,1 % akcií Italdesignu a letos v červnu odkoupilo i zbývajících 9,9 %, které ještě držel Giorgetto Giugiaro se svým synem Fabriziem. Giugiarův výrok o tom, že se bude „věnovat vlastním aktivitám”, se dal vyložit jako odchod do důchodu.
Ony „vlastní aktivity” nicméně zjevně spočívají v založení jiné karosárny. Giugiarové nyní zvažují nabídky čínských a korejských společností, jak uvedl padesátiletý Fabrizio Giugiaro. Nesdělil ale jména konkrétních společností, se kterými jednají; „Je příliš brzy zacházet do detailů,” odmítl odpovědět. Sídlo nové firmy však téměř jistě zůstane v Itálii; Giugiarové hledají místo, kde ho vybudovat, ať už stavbou nové budovy, nebo rekonstrukcí nějaké existující.
Spolupráce Italdesignu a VW nebyla krátkodobá. Giugiaro stojí za designem prvního Volkswagenu Golf a zhruba od té doby tyto firmy nejen spolupracují, ale také jsou jejich bývalí šéfové přátelé. Giorgetto Giugiaro se v roce 1972 seznámil s Ferdinandem Piëchem, který pak dokonce nějakou dobu v Italdesignu pracoval, aby se přiučil něco o automobilovém designu. A také stál za nákupem většinového podílu v Italdesignu značkou Audi.
Existují tedy spekulace, že Giugiaro se zbavil veškerých spojení s koncernem Volkswagen kvůli Piëchovu ne úplně dobrovolnému odchodu z vedení tohoto giganta. Jak si možná vzpomenete, Piëch v dubnu neustál útok na Martina Winterkorna a poté z firmy zcela odešel. Giugiaro tyto spekulace odmítl komentovat. Nám ale nezbývá, než se těšit na první Giugiarův výtvor, pravděpodobně za asijské peníze.



V sedmasedmdesáti letech se Giorgetto Giugiaro (na snímcích) se synem pouští do zakládání nové karosárny
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 10 hodinami
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
včera
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Rusové postavili nezastavitelný obojživelník jako z dob SSSR, dali mu i tehdy nevídané ovládání
před 4 hodinami
Pušky, náboje a „tvrdej”. Nové řešení „problému příliš levných SUV” bere dech svou okázalou prostopášností
před 6 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
před 7 hodinami
Asi jen Bugatti má dnes „normálního” šéfa, takto zareagoval na snahu majitele dostat zpátky na silnice bouraný Chiron
před 9 hodinami
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
