Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Grafik tři dny zkoušel napravit design zřejmě nejošklivějšího auta všech dob
6.1.2020 | Mirek Mazal
Je to pravidelný vítěz anket o vůbec nejošklivější auto historie a exemplární případ zpackaného vývoje. Jde jej vůbec nějak napravit? Designér se o to na svém počítači pokoušel celé tři dny.
Profesionální průmyslový designér Marouane Bembli sbíral zkušenosti pod záštitou automobilek Audi a Lamborghini, poté se přesunul do USA za novými pracovními i životními výzvami. My jej známe hlavně díky snahám napravovat designové přešlapy výrobců aut, poněkud snesitelnější vzhled tak dříve vykouzlil například Fiatu Multipla nebo Nissanu Juke.
Mezi špatně snášené modely patří i výstřední Pontiac Aztek, který vznikl kvůli přístupu autoritativního vedení neochotného tolerovat kritické myšlení podřízených. Auto potlačené shora podle toho vypadá, proto byl zásah Bembliho jen otázkou času. Zkušený grafik na internetu vystupuje pod přezdívkou TheSketchMonkey říká, že od založení svého kanálu v roce 2007 nezažil větší designovou výzvu. Tomu lze docela dobře věřit.
Náprava vzhledu začala přemodelováním zadní části odsuzovaného SUV. Náročný proces třídenního zoufalství se vešel do desetiminutového videa, kde se ukazují dva hlavní problémy Azteku. Prvním nedostatkem jsou divné proporce stavby a nikterak neprospívají ani pochybné linie karoserie. Průšvihu Pontiacu pomohlo vyhlazení některých částí, prospělo i zarovnání některých návrhářských kreací.
Bembli začal být na Aztek lehce alergický, ale po litrech silné kávy dokončil počítačový facelift zadních partií. Poněkud chaotické kombinace okolo koncových světel se proměnily po vzoru Hondy do schůdnějšího provedení, zřejmě nejlepším nápadem bylo použití menšího množství decentních prolisů zvýšené karoserie. Svěží celek doplnily moderní kliky dveří, větší disky kol anebo dvě stejné koncovky výfuku po stranách viditelného difuzoru.
Pontiac zůstal mimo kategorie nejhezčích aut, do soutěže krásy by se nedostal ani přes první kolo, ovšem třídenní renovace vozidlu prospěla. Bembli odvedl kvalitní práci, pod jeho šikovnými prsty se problematická záď stala schůdnou variantou pro velký facelift či druhou generaci, pokud někdy vznikla. Sériová výroba originálu byla ukončena už v roce 2005 a nepředpokládáme, že by nástupce někdy dorazil - vzhledem k ukončení aktivit Pontiacu by beztak musel nést jinou značku z portfolia koncernu GM.














Umírnění zběsilých tvarů zádě vzhledu Pontiacu Aztek jednoznačně pomohlo, i když designové bič už z něj asi nikdo neuplete
Zdroj: TheSketchMonkey@Youtube
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nejnovější články
Ojetá Audi A6 a A7 lákají na image držáku ve spojení s nízkými cenami, pozor ale na typický nešvar prestižních aut
před 11 hodinamiKlání německých superkombíků a supersedanů znovu ukázalo pomíjivost hybridních pohonů, s prázdnými baterkami budou nahrané
včeraČíňané musí mít vždy o něco víc. Zatímco Audi končí u A8, oni ukázali A9L, na svou velikost a luxus uvnitř stojí pakatel
včeraNejvětší dnešní propadák Škody dál líže dno prodejních tabulek. Prodává se ještě 4x hůř než beztak nechtěná Scala
včeraLegendární šestiválec Toyoty se konečně dočkal nástupce, chystaný nový motor dokáže skoro zázraky
včera