Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
GT 86 Cabrio prý není po smrti, Toyota ho chce vyrábět i bez Subaru
24.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mezi japonskými značkami se rýsuje konflikt. Toyota ale prý nové verze modelu GT 86 potřebuje, jinak prodeje dále nebudou plnit očekávání.
Otevřenou variantu Toyoty GT 86 bychom mohli považovat za jakýsi novodobý Nekonečný příběh. V jedné chvíli se totiž rojí zvěsti o jejím příchodu, ve druhé dochází k jejich anulaci. To na jednu stranu v automobilovém průmyslu není nic nového, zajímavé ovšem je, že u japonského vozu spekulace neberou konce. Nově se tak o budoucnosti rozhovořil Doug Murtha, viceprezident značky Scion pro Severní Ameriku, podle kterého by si kabriolet mohla Toyota vyrobit sama.
„Tuto záležitost interně probíráme jak z pohledu výrobního - kde montovat okrajový model, když ne u Subaru - tak z pohledu inženýrského, který se soustřední na původ financí, jež jsou na výrobu potřeba,“ říká Murtha. I proto se již Toyota zeptala všech regionálních zastoupení, kolik exemplářů GT 86 (či Scionu FR-S) již prodaly, a zda mají zájem také o otevřené provedení.
Pokud by se ovšem našlo dostatek zájemců, výrobní kapacity i finance, pak výrobou otevřené verze Toyota riskuje partnerství se Subaru. Prezident Fuji Industries Yasuyuki Yoshinaga totiž již v prosinci oznámil, že „my vyrábíme to auto. Takže pokud se rozhodneme kabriolet nevyrábět, pak se nestane realitou.“ Je tak zřejmé, že Subaru si daný model vlastně ani nepřeje.
To Murtha naprosto chápe, neboť přiznává, že pokud pohlédneme na portfolio obou značek, pak se Toyota na trhu kabrioletů angažuje více. Nový model by tak lépe zapadal do její strategie, a to i přes značné dodatečné náklady, které by si vývoj vozu kvůli splnění bezpečnostních standardů vyžádal. Bez kabrioletu (či jiných karosářských verzí) to ale již dále nepůjde.
Scion totiž v loňském roce neprodal ani 20 tisíc exemplářů modelu FR-S, což byl firemní plán. Ačkoliv tak sice bylo registrováno více vozů než v předchozím období, Murtha má obavy z letoška. Třetí rok životního cyklu totiž v případě sportovních vozů doprovází výrazný pokles zájmu zákazníků. A právě tomu by nové verze měly zabránit.
Zkoumání tedy nakonec není podroben jen otevřený model, ale také sedan se čtyřmi dveřmi či provedení s přeplňovaným motorem. Finálního rozhodnutí bychom se přitom měli dočkat velmi brzy, neboť na něm do značné míry visí i facelift naplánovaný na příští rok. Jsme tedy zvědavi, zda si Toyota najde jiného partnera.
































Otevřená verze Toyoty GT 86 je nadále ve hře. Partnerské Subaru by přitom u toho nemuselo být
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Update Noah Dettwiler 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 08:00
- Aktuálně ze Sepangu včera 11:54
- V Moto2 trumfoval Jake Dixon / Filip Salač out včera 11:06
- Vítězem v Sepangu sice Marquez, ale Alex včera 10:45
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 34 minutami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 2 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 3 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 5 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 12:57 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
