Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
GT 86 Cabrio prý není po smrti, Toyota ho chce vyrábět i bez Subaru
24.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mezi japonskými značkami se rýsuje konflikt. Toyota ale prý nové verze modelu GT 86 potřebuje, jinak prodeje dále nebudou plnit očekávání.
Otevřenou variantu Toyoty GT 86 bychom mohli považovat za jakýsi novodobý Nekonečný příběh. V jedné chvíli se totiž rojí zvěsti o jejím příchodu, ve druhé dochází k jejich anulaci. To na jednu stranu v automobilovém průmyslu není nic nového, zajímavé ovšem je, že u japonského vozu spekulace neberou konce. Nově se tak o budoucnosti rozhovořil Doug Murtha, viceprezident značky Scion pro Severní Ameriku, podle kterého by si kabriolet mohla Toyota vyrobit sama.
„Tuto záležitost interně probíráme jak z pohledu výrobního - kde montovat okrajový model, když ne u Subaru - tak z pohledu inženýrského, který se soustřední na původ financí, jež jsou na výrobu potřeba,“ říká Murtha. I proto se již Toyota zeptala všech regionálních zastoupení, kolik exemplářů GT 86 (či Scionu FR-S) již prodaly, a zda mají zájem také o otevřené provedení.
Pokud by se ovšem našlo dostatek zájemců, výrobní kapacity i finance, pak výrobou otevřené verze Toyota riskuje partnerství se Subaru. Prezident Fuji Industries Yasuyuki Yoshinaga totiž již v prosinci oznámil, že „my vyrábíme to auto. Takže pokud se rozhodneme kabriolet nevyrábět, pak se nestane realitou.“ Je tak zřejmé, že Subaru si daný model vlastně ani nepřeje.
To Murtha naprosto chápe, neboť přiznává, že pokud pohlédneme na portfolio obou značek, pak se Toyota na trhu kabrioletů angažuje více. Nový model by tak lépe zapadal do její strategie, a to i přes značné dodatečné náklady, které by si vývoj vozu kvůli splnění bezpečnostních standardů vyžádal. Bez kabrioletu (či jiných karosářských verzí) to ale již dále nepůjde.
Scion totiž v loňském roce neprodal ani 20 tisíc exemplářů modelu FR-S, což byl firemní plán. Ačkoliv tak sice bylo registrováno více vozů než v předchozím období, Murtha má obavy z letoška. Třetí rok životního cyklu totiž v případě sportovních vozů doprovází výrazný pokles zájmu zákazníků. A právě tomu by nové verze měly zabránit.
Zkoumání tedy nakonec není podroben jen otevřený model, ale také sedan se čtyřmi dveřmi či provedení s přeplňovaným motorem. Finálního rozhodnutí bychom se přitom měli dočkat velmi brzy, neboť na něm do značné míry visí i facelift naplánovaný na příští rok. Jsme tedy zvědavi, zda si Toyota najde jiného partnera.
































Otevřená verze Toyoty GT 86 je nadále ve hře. Partnerské Subaru by přitom u toho nemuselo být
Zdroj: Wards Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
To pravé nadělení? Tři moderní auta s motory V12 si to rozdala ve sprintu, jejich symfonie nejlíp zní bez turba
dnes
Řidič Ferrari ještě s motorem V12 bez turba se v běžném provozu rozjel na 326 km/h, je to let za zvuku jako ze starých F1
26.12.2025
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nakonec existuje elektrické auto, které se stalo dobrou investicí. Stačilo, aby šlo o totální propadák, který si koupilo 9 lidí
před 8 hodinami
Renault chtěl rozptýlit obavy z elektromobilů rekordním dojezdem své novinky, ukázal tím ale jen jejich marnost
před 9 hodinami
Honda jako by chtěla podělat úplně všechno, proti vlastním zákazníkům jde i svými omezovači rychlosti
před 11 hodinami
Ani nejrychlejší Porsche všech dob nedokáže odolat brutální ztrátě hodnoty, pokud je elektrické
dnes
Tesla oficiálně odpískala hru na „udržitelnost”, je to významný signál pro celé odvětví
dnes
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 12.28. 20:02 - Eda
- Přituhuje 12.28. 19:39 - řidičBOB
- BMW Divize 12.28. 19:04 - Stepan
- MG Cyberster 12.28. 16:41 - lukasak12
- Rychlodotazy 12.28. 14:11 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 12.26. 19:08 - Truck Daškam
- Mazda MX5 (Miata) 12.25. 19:41 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 12.24. 15:58 - řidičBOB
