Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hamilton sepsul simulátory F1, jeho výkon na trati prý nikterak nerozvíjejí
20.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle britského pilota vás za virtuálním volantem nečeká adekvátní a reálná odezva. Stejně tak nepovažuje za přínos ani pěší prohlídku okruhu.
Virtuální závody a závodní simulátory se v poslední době stávají stále populárnějšími, a to jak mezi odbornou, tak i laickou veřejností. I přes rozvoj technologií a navození pocitu realističnosti jim ovšem všichni nefandí. Lewis Hamilton je dokonce považuje za naprostou ztrátu času, neboť jeho výkonům na skutečném okruhu prý nikterak nepomáhají. Platit to má i o tratích, kde v reálu dosud ještě nejel.
Před Velkou cenou Evropy, která se jela na novém okruhu v Baku, úřadující šampión sice stejně jako jeho kolega Nico Rosberg za volant simulátoru usednout musel, nicméně absolvoval pouze osm kol. Přitom uvedl, že „nejezdím na simulátorech tak často, protože aktuálně stále ještě nejsou v nejlepší možné formě - pracujeme ale na tom, abychom je zkusili udělat lepšími“.
„Je tu rozdíl mezi řízením simulátoru a řízením v reálném světě - v tom virtuálním nemáte žádné emoce. Když vlezete do simulátoru, musíte se mu přizpůsobit. Když ale sednete do skutečného vozu, pak nemusíte, jen řídíte,“ dodává k tématu Hamilton. Snaží se přitom poukázat na fakt, že v případě simulátoru nedostáváte tu ideální odezvu, chybí tu „tytéž pohyby, tytéž hrboly“.
„Když v pondělí řídíte simulátor a pohybujete se po stejné trati jako o den dříve, hrboly tam nejsou a rychlost je rozdílná. Navíc ji necítíte, nemáte pocit její fyzické přítomnosti,“ zmínil dále Hamilton s tím, že „inženýři se více dozví ze spotřeby paliva, využití motoru a aerodynamiky“. Není to ovšem jediná věc, která je britskému pilotu proti srsti.
Hamilton rovněž odmítá procházet pěšky okruh, což je praktika obvyklá mezi jezdci Formule 1. „Chodil jsem po tratích od Formule Renault až po pravděpodobně můj třetí nebo čtvrtý rok v F1, ale nemělo to žádný vliv na můj víkend. Od roku 2010 se tedy již po okruzích neprocházím a vliv je taktéž nulový. Pro ostatní to možná funguje, ale pro mě ne.“
Tyto výroky dávají vzpomenout na Jamese Hunta, alespoň v jistém ohledu. Také legendární britský bouřlivák totiž dával přednost spíše showbyznysovým aktivitám, než pečlivé přípravě. Na druhou stranu, pokud má Hamilton pocit, že závodní simulátory jej na reálný svět připraví stejně málo jako PlayStation, pak se ani nedivíme, že v nich netráví zbytečně čas. Nakonec nelze říci, že by bez toho nebyl úspěšný, i když zrovna v Baku dvakrát nezářil...



Lewis Hamilton nepovažuje za přínosné ani závodní simulátory, ani pěší procházky po okruhu
Zdroj: Autosport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 2 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Dacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
7.10.2025
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
