Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hammond a May si to rozdali ve 30 let starých sporťácích, autech snů z plakátů
20.3.2019 | Petr Prokopec
Pokud jste se narodili v hloubi minulého století, jedno z těchto aut dost možná zdobilo zeď vašeho dětského pokoje. O to příjemnější je teď zavzpomínat na jejich atmosférické dvanáctiválce rozdávající si to tváří v tvář.
Před necelým týdnem jsme si díky nové ukázce mohli představit letošní desátou epizodu The Grand Tour. Její hlavní náplní byl souboj Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye o duše mladých zákazníků, k čemuž byla použita trojice hot hatchů Ford Fiesta ST, Toyota Yaris GRMN a VW Polo GTI. Tyto vozy však nebyly jedinými, které kamera během zhruba šedesáti minut zachytila. Hammond a May zároveň zamířili i na okruh Eboladrome se sportovními ikonami 80. let minulého století.
O jaké vozy se jedná, nejspíše uhodnete, neboť jejich plakáty zdobily stěny mnoha dětských pokojů. Řeč je o italských klenotech Ferrari Testarossa a Lamborghini Countach, jejichž hranatý design je dokonalým ztělesněním osmdesátek. I když musíme připomenout, že kupé s býkem ve znaku bylo poprvé představeno v podobě prototypu již v roce 1971 a do prodeje zamířilo o tři léta později, většina z nás jej ale bude mít zafixované v pozdějších verzích. A ty přišly na trh právě až v další dekádě.
Lamborghini své klínovité kupé soustavně vylepšovalo, a tak vám dnes, pokud oba zmíněné vozy postavíte vedle sebe, budou připadat jako ze stejné éry. Realita tomu není vzdálena, neboť je, neboť Lamborghini Countach LP500 z videa níže dorazilo na trh až v roce 1985, tedy rok po odhalení Ferrari Testarossa. Kromě divokého bodykitu se pyšnilo třeba i boulí na krytu motoru, která sice udělala dostatek prostoru pro přemístěné karburátory, ovšem už do té doby mizerný výhled vzad zredukovala v podstatě na nulu.
S výkonem 455 koní však řidič u tohoto vozu za sebe příliš koukat nemusel, před třiceti lety existovalo jen pramálo rychlejších aut. Testarossa ale mezi ně nepatřila, jak naznačují technické údaje a jak ostatně dokázali Hammond s Mayem. Richard usedl za volant Lamborghini, jež by dle továrních údajů mělo zvládnout stovku za 5,2 sekundy, zatímco James jako milovník Ferrari sáhl po 390 koních Testarossy, jenž jsou při zrychlení dle továrny o desetinu pomalejší.
Při vyšším tempu by se dle oficiálních parametrů měly rozdíly srovnat, čtvrtmíli mají oba vozy pokořit za 13,5 sekundy. Hammond s Mayem zvolili pozvolný start, a nikoliv odpich přímo z místa, pročež jejich čas nelze s továrními daty srovnat, ovšem cíl jako první vidí Richard. A to i přes enormní zadní křídlo, které sice zhoršuje aerodynamiku „jeho” Lamba, Ferrari je ale o 230 kilo těžší. A také proto prohrává.








Je rychlejší Lamborghini Countach LP500 nebo Ferrari Testarossa? To je, oč běží v desáté epizodě letošního The Grand Tour
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? včera 18:02
- Test Honda GB350S: retro jednoválec včera 08:00
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
- Chang Circuit v Thajsku útočištěm uprchlíků 10.12.2025
- Piaggio Beverly 310 a 400 25th Anniversary: výroční edice 10.12.2025
Nejnovější články
Měli ho na hodinu vyhodit a vyvést z firmy s pomocí eskorty, po 10 dnech najednou tvrdí, že se nic takového nestalo
před 2 hodinami
Experti vybrali auta pro rok 2026, se kterými můžete jezdit a ještě na nich vydělat. A nejsou to jen „knížecí volby”
včera
Už i Bugatti „vyhrožuje” revolučními bateriemi, které mají změnit svět, ač jejich autor ale přiznává, že vlastně nic neřeší
včera
Do Německa vtrhl o statisíce levnější čínský soupeř Karoqu a Kodiaqu. S normálním motorem a nevídanou zárukou chce Škody pobít
včera
Korejci zkouší zachránit kolabující prodeje svých elektromobilů po konci amerických dotací masivními slevami, ani ty nestačí
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.13. 02:23 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 12.12. 19:31 - Stepan
- BMW Divize 12.12. 19:20 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.12. 13:57 - pavproch
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
