Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson, Hammond a May zkouší oslovit mladé, May tomu obětoval i vlastní auto
14.3.2019 | Petr Prokopec
Hvězdné britské trio nemá o přízeň nouzi, vzhledem ke svému věku a délce svých kariér se ale největší fanoušci rekrutují ze starších lidí. A to by nebyli oni, aby s tím nezkusili něco provést.
Tento víkend nás čeká poněkud smutné loučení, vůbec naposledy se totiž jako moderátor Top Gearu představí Matt LeBlanc alias populární Joey z televizního seriálu Přátelé. Spolu s ním pak opustí hlavní show i Rory Reid, který již bude uvádět pouze doprovodný pořad Extra Gear. Z novodobého ansáblu tak zůstane pouze Chris Harris, kterého na jeho dalších cestách budou doprovázet Freddie Flintoff a Paddy McGuinness.
Připravovat na loučení se můžeme i v případě další motoristické show, a sice s The Grand Tour. Zítra bude totiž Amazonem spuštěna již desátá epizoda, v „šuplíku“ tak internetovému gigantu zůstanou už jen pouhé tři díly. Poté se ale uzavře jedna éra, jakkoliv Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May mají podepsanou novou dvouletou smlouvu. Během ní se ovšem zaměří na změnu formátu pořadu. Čekat tak již nemáme diskuze ve studiu, místo toho se veškerý děj přesune mimo něj.
Tuto změnu si v podstatě vyžádalo samotné obecenstvo, Amazon totiž dokáže velmi snadno monitorovat chování diváků. Ví tedy naprosto přesně, kdy dojde k pozastavení pořadu nebo na zrychlené přetáčení. Konverzační segmenty přitom byly spojené hlavně s druhou zmíněnou činností, na což se americká společnost snaží zareagovat. A nikoliv jen chystanou změnou pořadu, třeba úsek s celebritami byl jiný v první i druhé sérii, přičemž ve třetí rovnou došlo na jeho vypuštění, neboť příliš nezaujal.
Tomuto přístupu ve výsledku tleskáme, jakkoliv je tvrdý. Nicméně realitou je fakt, že Clarkson a spol. se již v posledních letech poněkud opakovali a změna formátu tak vlastně byla nutná. Jinak by show začala pozvolna přicházet o svou popularitu, což se takto nejspíše nestane, zvláště když chystané zhruba 90minutové speciály budou daleko vzácnějšími. Každoročně bychom se totiž měli dočkat jen nějakých čtyř či šesti, jakýkoliv návrat Jeremyho, Richarda či Jamese tak bude netrpělivě vyhlížen.
S nedočkavostí ovšem vyhlížíme i zítřejší epizodu, ve které se trojice bude snažit o oslovení mladšího publika. To dle statistik automobily i jejich řízení zajímá stále méně, tedy alespoň v souvislosti s reálným světem. Očekávat tedy můžeme řadu smajlíků, hashtagů i šíleností, s nimiž je omladina často spojována na internetu. Kromě toho budou Jeremy a spol. soutěžit také o „lajky“, přičemž tento souboj možná vyhraje James, jakkoliv jej řada lidí považuje za největší „konzervu“.
May ovšem nedávno prohlásil, že jízdu ve voze nepřipojeném k internetu si momentálně již nedokáže představit. Na samotnou epizodu nazvanou The Youth Vote se pak začal pečlivě připravovat již loni, kdy se na YouTube objevilo jeho video, při kterém vybaloval z krabice novou Toyotu Yaris GRMN. Auto tehdy prezentoval jako své, nedávno však řekl, že žádný z jeho vozů nemá motor vpředu, takže jej buď v mezičase prodal, pořídil jej své manželce nebo provedl jinou kulišárnu. Nakonec, kdo říká, že auto natáčení přežilo...
Samotné rozbalování vozu se na každý pád stalo součástí příprav nadcházející epizody, přičemž James se jeho pomocí snažil oslovit právě mladé. To se mu rozhodně povedlo, jen na jeho kanálu na YouTube má snímek již přes 600 tisíc zhlédnutí. A ještě úspěšnější je na kanálu Drive Tribe, kde bylo video přehráno takřka milionkrát. Když si přitom uvědomíme, že po celou dobu nejde o nic jiného než o vybalování auta z krabice, je skutečně nutné smeknout klobouk.
Jaké další eskapády nás čekají, zjistíme za pár hodin. Aktuálně tak jen dodáme, že zatímco May měl k dispozici Toyotu Yaris GRMN, Clarkson si zvolil Volkswagen Polo GTI a Hammond Ford Fiesta ST. Kromě toho Richard s Jamesem zamířili také na okruh Eboladrome, ovšem za doprovodu Lamborghini Countach a Ferrari Testarossa. Tyto ikonické stroje by vám přitom mohli být povědomé, oba totiž do pořadu zapůjčil Harry Metcalfe, někdejší vydavatel časopisu Evo.











V nové epizodě The Grand Tour zkusí Clarkson a spol. oslovit mladé, čekat tedy můžeme nemalé množství smajlíků či hashtagů
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 11 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 28 minutamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
před 3 hodinamiHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 4 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 6 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 16:35 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 16:21 - HondaMan
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan