Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Harris prý varoval BBC před nehodou, která zabila Top Gear. „Myslel jsem si, že je mrtvý,” říká o znetvořeném kolegovi
8.9.2024 | Petr Prokopec
S Top Gearem je amen - oficiálně na neurčito, fakticky možná už navždy. Nejzkušenější z jeho posledních moderátorů nyní přiznal, že televizní stanice dlouho dráždila hada bosou nohou a věděla o tom, co riskuje, jeho rad ale nedbala a hnala se za úspěchem.
Za pár dnů se s námi definitivně rozloučí The Grand Tour. Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda i Jamese Maye sice budeme na obrazovkách vídat i dál, ovšem vždy pouze jednotlivě a v docela jiných pořadech. Pro fanoušky motoristických show je to rána, neboť po 22 let měli jistotu, že je trojice Britů bude bavit jak mnohdy šílenými kousky, tak jejím typickým humorem. Řada z nich by tak možná klidně i zvážila návrat k Top Gearu, nad kterým po odchodu Jezzy a spol. zlomila hůl, jenže vrátit se už není kam.
Také s ním je po nehodě, která znetvořila Andrewa „Freddieho“ Flintoffa (na hlavní fotce uprostřed), amen. Co k tomu vedlo, nově popsal v podcastu Joe Rogana sám Chris Harris, tedy jedna z hvězd poslední verze slavného pořadu BBC. A k britské televizní stanici moc shovívavý nebyl, podle něj po léta dráždila hada bosou nohou. Před tím, že kombinace často hazardních kaskadérských kousků s nedostatečným zabezpečením natáčení, může vést k tragické nehodě, prý Harris BBC varoval už dávno, ovšem nikdo z vedení ho podle něj nebral vážně. V důsledku toho to ovšem nakonec není pouze bývalý hráč kriketu, kdo se již do show nevrátí, ale i její nejznámější tvář.
Harris uvedl, že zlomovým momentem pro něj byl už incident v roce 2022, kdy se spolu s třetím moderátorem Paddym McGuinessem zúčastnil tradičního thajského závodu z kopce v dřevěných kárkách bez motoru. Ten sám odskákal zlomenou rukou. A i když podstoupil operace, po dlouhé měsíce se potýkal s následky, což mu pochopitelně stěžovalo i řízení aut. „Tři měsíce před nehodou jsem zašel za BBC a řekl, že pokud se něco nezmění, někdo během této show zemře,“ uvedl Harris. „Měl jsem tušení, že na to dojde. Ale nikdo mě nebral vážně.“
BBC byla dle jeho slov ve válce s Amazonem, neboť Britové nechtěli, aby je internetový gigant porazil se svou The Grand Tour. Proto prý bylo nutné přijít s maximálními možnými extrémy, jen aby se k obrazovkám přilákal co největší počet diváků. Kromě toho byl ovšem incident ovlivněn také nešťastnou shodou okolností. Harris, který měl z celé trojice největší zkušenosti s řízením, totiž vždy se svými kolegy před natáčením diskutoval, co se případně může stát a jak postupovat, aby byla rizika minimalizována. Jenže v den, kdy došlo na osudnou Flintoffovu nehodu v Morganu Threewheeler, začalo natáčení bez přípravy už v době, kdy Harris na místě ještě nebyl.
„Protože jsem tehdy vyřizoval telefonáty, bylo to vůbec poprvé, kdy jsem s ním nemohl mluvit o specifickém přístupu, který řízení tohoto auta vyžaduje. A to se stalo v den, kdy se vše pokazilo. Je pro mě opravu náročné s tím žít,“ svěřil se dále Harris Rogenovi. S tříkolovým Morganem měl totiž již něco odjeto. Dá se tedy předpokládat, že pokud by došlo na rozpravu, Flintoff by nikdy bez helmy nevyrazil. Když tedy Harris ve vysílačce zaslechl, že došlo na nehodu a viděl její následky z okna, „myslel si, že je mrtvý”. Nakonec bylo lépe: „Vážně jsem to očekával, ale nakonec se pohnul,” říká dnes.
Právě proto se již do Top Gearu vrátit nechce. „Nikdy jsem nepředpokládal, že se dostanu do pozice, kdy budu firmě říkat, že všechno půjde do kopru, a pak skutečně budu na místě, když se to opravdu stane. Něco takového už znovu zažít nechci,“ uvádí. Zdá se tedy jisté, že pokud BBC znovu bude chtít jít do bitvy s Amazonem, který chce v natáčení The Grand Tour pokračovat, stane se tak opět s jiným osazenstvem. A nejspíše se bude měnit i formát. Pro nejbližší dobu tomu ale moc šancí nedáváme, nedávné hluboké rány BBC i realizačního týmu se ještě nestačily zacelit.



Harris je dalším z moderátorů Top Gearu, který se již nechce vrátit. Na velká rizika totiž upozorňoval před Flintoffovou nehodou, nikdo ho ale nebral vážně. Foto: BBC, tiskové materiály
Zdroj: JRE Clips@YouTube
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před hodinouBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
před 9 hodinamiTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
před 11 hodinamiCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva