Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hertz rozjel další kolo výprodeje nechtěných a poruchových Tesel, jen rok staré Modely 3 se prodávají za cenu Fabie
11.6.2024 | Petr Miler
Hertzu trvalo roky, než si uvědomil, jak moc vedle s horečnatým přechodem na elektromobily šlápnul, zamýšlený nákup 100 tisíc Tesel ale naštěstí pro něj zastavil asi po jedné třetině. I zbavit se toho, co má stále k dispozici, je ale zjevně oříšek.
Fiasko Hertzu s elektromobily a jeho pozadí by mělo být poučným příběhem pro všechny, kteří zůstávají přesvědčeni, že lidé jsou ochotni bez zřetelného prospěchu platit víc peněz za horší řešení. Prostě nejsou, ne dlouhodobě, ne masově - někoho zvládnete utáhnout na vařenou nudli marketingem, další jsou ochotni na takovou směnu přistoupit z ideologických či jiných iracionálních důvodů, pár lidí je zvědavých a některým je to úplně jedno. Ani tyto a všechny další relevantní skupiny ale nedají dohromady hybnou sílu potřebnou k tomu, aby se podstata trhu změnila. A i z těchto lidí někteří dříve nebo později prozřou.
Proto zůstáváme přesvědčeni, že zamýšlená elektrická revoluce automobilového světa je neuskutečnitelná do chvíle, než elektromobily budou představovat lepší řešení ve srovnání se spalovacími vozy. Tím v celé komplexnosti relevantních faktorů nejsou a v jakkoli dohledné době nemají šanci být. Pokusy ohnout realitu, typicky na účet někoho jiného, se negativně projeví jinde, i velmi specifické a za příklad často dávané Norsko se potýká s problémy.
Pozice Hertzu je navíc o to zvláštnější, že v případě půjčovaných aut je flexibilita použitelnosti auta jedním z klíčových faktorů. Nemůžete zkrátka čekat, že se lidé v neznámém prostředí budou ochotni pohybovat v autě s omezeným akčním rádiem i nejasnými možnostmi dobíjení a ještě si za to připlatí. Také proto zcela nepochopitelné odhodlání Hertzu z před dvou let koupit 340 tisíc elektromobilů, které by tím v její asi 505tisícové flotile zabraly dvě třetiny všech provozovaných aut, vyletělo komínem. Už něco přes 30 tisíc Tesel firmu dostalo do problémů kvůli nezájmu lidí a souvisejícím vysokým provozním nákladům. Auta byla poruchová, opravy havarovaných vozů drahé a ztráty hodnoty enormní.
Proto přišel jejich rozprodej bez plánu pořídit jiné takové vozy, který si nejprve vystačil s 10 tisíci auty. Hertz ale nedávno potvrdil, že výprodej bude pokračovat a to se nyní děje, jak informují kolegové z Auto Evolution. Hertz pochopitelně nejprve rozprodával starší vozy bez další velké perspektivy jejich využití, dnes už rozprodává i rok staré vozy s minimálními nájezdy, protože je prostě nechce.
V tuto chvíli je k dispozici přes 1 000 Tesel Model 3 a Y, z nichž desítky mají najeto méně než 30 tisíc km. Koupit je tak možné i roční vůz s 20 750 km za 28 668 USD, tedy asi 657 tisíc Kč. Uvážíme-li, že nový Model 3 u nás dnes stojí od 1 004 000 Kč, není to špatná nabídka. Ty nejzajímavější jsou ale ještě jinde.
V portfoliu prodávaných vozů se totiž najdou i Modely 3 z roku 2022 a 2023, které mají najeto okolo 135 tisíc km a přesto stojí pakatel. V nabídce v době publikace tohoto článku vidíme konkrétně základní Model 3 z roku 2023 a a 139 700 najetými km za pouhých 20 347 USD, tedy jen 465 tisíc Kč. Roční Tesla za takové peníze? V běžném prodeji nemyslitelné, tam běžně potřebujete aspoň dvojnásobek. V Česku za takové peníze koupíte jen o něco lepší než základní Fabii, přesto se nezdá, že by se po autech od Hertzu jen zaprášilo...
Inu, tohle bude Hertz ještě bolet, veškeré ztráty bude moci spočítat až poté, co auta reálně prodá. A propady hodnoty jsou zjevně enormní, takže od finančních výsledků firmy opravdu nečekejme nic pěkného.






Z pokusu elektrifikovat celou flotilu půjčovaných aut Hertzu se stává stále větší fiasko, v rámci dalšího výprodeje firma posílá do oběhu dokonce roční auta s minimálními nájezdy, ta více jetá pak s velmi skromnými cenovkami. Foto: Hertz
Zdroje: Auto Evolution, Hertz
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejnovější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
před 8 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
před 10 hodinamiŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
před 11 hodinami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraAudi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat