Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hodnota Ferrari na burze dosáhne 234 miliard korun, zájem je o akcie je obrovský
12.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
IPO italské automobilky souvisí rovněž s odpisem dluhu FCA. Marchionne chce tímto krokem napomoci značkám jako Jeep nebo Alfa Romeo.
O vstupu Ferrari na burzu jsme se zmiňovali již mnohokrát. Nyní konečně tento krok začíná dostávat reálné obrysy, neboť na světlo světa se dostala řada nových informací. Víme tedy, že koncern Fiat Chrysler Automobiles pustí do volného prodeje 9procentní podíl, který odpovídá 17,2 milionům akcií, z nichž každá se bude prodávat za 48 až 52 USD (1 145 až 1 240 Kč) na newyorské burze pod příhodným symbolem RACE. To dává celému balíku akcií hodnotu 9,82 miliardy dolarů (cca 234,08 miliardy korun).
Tímto tahem přitom začíná kompletní separace Ferrari od koncernu Fiat Chrysler Automobiles, díky které hodlá šéf FCA Sergio Marchionne získat finance potřebné k realizaci svých plánů. Ty počítají s revitalizací značek Jeep, Alfa Romeo a Maserati a spolkne nemalých 54,5 miliardy dolarů (1,3 bilionu korun). Zároveň chce přitom mateřskou společnost zbavit části dluhu, který si jako památku na spojenectví odnese Ferrari.
V bilanci Vzpínajícího se koníka totiž končí 2,8 miliardy Eur (75,9 miliardy korun) z celkového dluhu společnosti a dalších 2,128 mld. Eur (57,7 mld. Kč), jež FCA dluží třetím stranám. Ve výsledku se tedy hodnota Ferrari bude pohybovat okolo 12 miliard dolarů (286 miliard korun), což odpovídá představám Sergia Marchionneho, který si automobilku cení minimálně na 11,4 mld. USD (272 mld. Kč).
Jak je přitom dále známo, dalších 81 procent společnosti bude přerozděleno mezi stávající akcionáře a investory, přičemž zbývajících 10 procent zůstává v držení Piera Ferrariho, syna zakladatele značky. Ten zároveň obdrží hotovost ve výši 280 milionů Eur (7,59 miliardy korun), která je kompenzací za ono přenesení dluhu z FCA na maranellskou automobilku.
Pokud po prvním úpisu akcií Ferrari pošilháváte, pak se připravte na tvrdý boj a dost možná i na nemalé zklamání. Momentálně totiž zájem o podíl na značce desetkrát převyšuje nabízené množství. Je samozřejmě možné, že realita bude o trochu vstřícnější, spíše ale počítáme s opakem. A obdobně jsou na tom rovněž i finanční makléři.
Zejména zájemcům z Evropy je proto nyní doporučováno, aby namísto po IPO pošilhávaly po akciích FCA, díky nimž se stanou oněmi podílníky, mezi které bude rozdělen 81procentní podíl Ferrari. To ale samozřejmě znamená, že k dispozici musí mít dvojnásobné množství peněz, jež jsou třeba na nákup akcií koncernu i samotné automobilky.
Závěrem pak již můžeme dodat pouze tolik, že Ferrari jakožto samostatná značka skutečně navýší svou produkci, a to ze stávajících sedmi tisíc vozů ročně na devět tisíc. K tomuto kroku by mělo dojít do roku 2019, zatímco separace od mateřského koncernu začne na počátku toho příštího.


Sergio Marchionne hodlá díky úpisu akcií Ferrari získat nejen hotovost, ale zároveň i odepsat část dluhu FCA
Zdroj: Bloomberg
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 4 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 16:56 - Truck Daškam
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB