Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Hvězda Top Gearu strhala novou Corvette, prý vypadá, jako by někdo svařil dohromady jedno auto ze dvou
22.6.2023 | Petr Prokopec
Je to jeden z mála významných novinářů, kteří se pořád nebojí říkat to, co si opravdu myslí, proto také měl svého času zapovězen přístup k italským vozům. U jejich americké konkurence si koleduje o totéž, ale jen v případě vzhledu, jízdní projev chválí.
Osmá generace Chevroletu Corvette byla představena již v roce 2019. Je proto překvapivé, že teprve nyní se za její volant usadila hvězda Top Gearu. Chris Harris navíc neotestoval chystané evropské provedení, nýbrž zámořskou variantu, a to na okruhu ve Willow Springs. Z jeho slov musí mít automobilka smíšené pocity, neboť jsou velmi kritická i pochvalná zároveň. Harris totiž strhal vzhled vozu, do kterého se měly otisknout požadavek vedení Chevroletu na praktickou použitelnost auta. Corvette C8 totiž i navzdory přesunu motoru za sedadla musí i nadále pobrat dva golfové bagy.
Možná si říkáte, co je to na nesmysl. Jenže velikost golfového bagu je pro výrobce sportovních a luxusních aut důležitá. Své o tom ví i u takového Mercedesu, který kratochvíli nejen velmi bohatých lidí přizpůsobil zavazadelník někdejšího SLS AMG. Porsche pak dokonce pro změnu rovnou i navrhlo golfový vozík pro daný bag a přišlo s návodem, jak jej rozložit a vměstnat do předního zavazadelníku a na zadní sedadla. Vskutku se tedy nelze divit, že prodejní a marketingový tým na specifickém pojetí prostoru za motorem trval.
Tento tlak nicméně má své následky. „Nová Corvette Stingray vypadá jako dvě úplně jiná auta, která někdo rozříznul napůl a svařil dohromady,“ říká Harris. Palec nahoru od něj dostávají přední partie, v případě boků ale již hvězda Top Gearu poukazuje na masivní dveře a dlouhé zadní blatníky, které nejsou rozbity nějakým vizuálním prvkem. Osmá generace v důsledku toho působí poněkud matoucím dojmem.
„Právě proto je ale skvělé, že se tak dobře řídí. Protože když jste uvnitř, nemusíte se na ni dívat,“ pokračuje Harris v recenzi. Úplně nadšen přesto není z některých prvků kabiny, hlavně ze zvýšené hrany středového tunelu, která je poseta tlačítky - na mnohá z nich totiž bez vykroucení ruky nedosáhnete. S dynamikou ale Harris problém nemá: „Z nuly na stovku za 2,9 sekundy, maximálka přes 300 km/h a šasí, která v mnoha ohledech poráží Porsche 911,“ říká.
Technici Chevroletu tedy podle britského novináře a moderátora udělali jen dobře, že přesunuli motor zpod přední kapoty za sedadla. „Uložení motoru uprostřed je totiž tím pravým ořechovým, není-liž pravda?“ ptá se řečnicky Harris. A dodává, že osmá generace dostala do vínku i zdravou dávku přilnavosti, přesto nemá problém si dávat zatáčky bokem. Za tím kromě dobře naladěného podvozku stojí i skutečnost, že Chevrolet odolal vábení moderní doby a zůstal u kulatého volantu, který je pro manévrovatelnost podobného silničního auta nepřekonatelným ideálem.
Harris tak svůj test uzavírá pozitivně, i když vzhled Corvette strhal. A dodává, že by kvůli autům, jako ke Corvette, rád žil v Americe. Ve své domovině je totiž osmá generace, stejně jako její předchůdci, k mání za hubičku. Chevroletu se tak skutečně povedl malý zázrak, jakkoli bez jistých obětí se to neobešlo.






Chris Harris není zrovna nadšený ze vzhledu Corvette C8, podle něj vypadá jako dvě jiná auta svařená dohromady. Vůz je ale naštěstí dobrý na řízení, a tak nemáte potřebu se na něj dokola dívat. Foto: Chevrolet
Zdroj: Collecting Cars@YouTube
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejčtenější články
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
