Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I nové nejluxusnější auto světa má falešné výfuky. Ale ne až tak, jak se říká
1.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Od vozu, který si dělá ambice být tím nejlepším na světě, nečekáte žádné ústupky proti dokonalosti. Rolls-Royce ale minimálně jedním takovým trpí.
Stalo se zvrácenou móda posledních let dělat na nových autech více věcí falešných než pravých. Fiktivními vstupy a výdechy vzduchu dnes hýří i Maserati, falešný zvuk motoru je skoro ve všem a snad ještě déle auta oplývají falešnými výfuky. Proč výrobci nastupují tuto cestu zrovna v době, kdy je možné reálně vyrobit skoro cokoli? Protože to na první pohled dobře vypadá, málo to stojí a snadno to obstojí před různými způsoby využití.
Takový přístup lze ještě se skřípěním zubů pochopit u automobilky jako je Volkswagen - dělá miliony aut pro nejrůznější lidi a musí nabízet co nejvíce za co nejméně. Ale Rolls-Royce? Automobilový piedestal pro smetánku mezi smetánkou, která má dostat jen to nejlepší za v podstatě jakékoli peníze? Tady přece nehraje roli, jestli vůz stojí 10,1 nebo 10,3 milionu Kč, takový rozdíl v ceně tu snad nikdo ze zákazníků neřeší, ne výměnou za ústupky proti dokonalosti u vozu, který výrobce označuje za ten nejlepší, nejluxusnější, nejtišší a kdo ví, jaké ještě nej auto světa.
Přesto se v posledních hodinách na internetu intenzivně řeší, že nový Rolls-Royce Phantom VIII má též falešné výfuky. Pravda to ale je a není.
Jak jsme nedávno detailně probírali, na tomto poli existují dva typy falše. Především je to předstírání samotné existence výfuků designovým prvkem, který výfukem ve skutečnosti není. Jde tedy pouze o přetvářku, která výfuky naznačuje, reálně ale tímto místem neproudí žádné plyny, ty jsou vyvedeny úplně jiným místem. I takových aut existuje dost, mezi nimi také Škoda Octavia RS TDI. Ještě dále to ale dotáhlo nové Audi SQ5, které má ty nejfalešnější z falešných výfuků.
Pak je tu ale ještě druhý typ falše, který má alespoň dílem svou racionalitu. Jde pouze o falešné koncovky - skutečný výfuk je tedy přiveden k zadnímu nárazníku, sám je ale reálně zakončen pouze nudnou ocelovou trubkou, na kterou byste si sotva pověsili šaty ve skříni. Teprve kdesi za ním se bez přímé návaznosti nachází falešná koncovka, která je obvykle součástí nárazníku. Výfukové plyny jí proudí, reálná koncovka výfuku to ale není.
Proč výrobci používají toto řešení, jsme probírali nedávno. I tohle nám přijde poněkud laciné, protože zmiňovaným výzvám lze čelit i jinak, pořád je to ale lepší než výše zmíněné. U Rolls-Roycu byste to možná nečekali, ale nový Phantom výfuky takto „skutečně zakončené” má, jak ukazuje detailní prohlídka vozu od kolegů z Carfection níže.
Je to špatné? Posuďte sami, rozhodně to ale není nové. Podobné „zakončení výfuků” měl už předchozí Phantom po jedné ze svých modernizací a mají ho dnes i jiné modely značky. Na Ghostu si dokonce můžete připlatit za viditelné dvojité (falešné) koncovky - stojí to přes 100 tisíc Kč. A většina kupců po to ráda sáhne, takže špatné spaní majitelům Rolls-Royců tento prvek asi nezpůsobuje...


















Nový Phantom naživo ukázal, že jeho koncovky nejsou fyzicky spojeny se samotnými výfuky...
...to ale u Phantomu není nic nového
A u Ghostu II je podobná věc už chvíli dokonce za nemalý příplatek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 3 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva