Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Infiniti Q30 vs. QX30: na pět rozdílů nehrajte, tolik jich ani není
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské novinky sice mají základ ve vcelku odlišných Mercedesech třídy A a GLA, díky lehkému přepracování jsou si však podobné jako vejce vejci.
Možná si ještě vzpomenete na naši mýlku, která se týkala nového Infiniti Q30. Když totiž unikla online první fotka tohoto „prémiového aktivního kompaktu“, považovali jsme ji za snímek crossoveru QX30. Jak se ale záhy ukázalo, šlo skutečně pouze o hatchback, crossover byl totiž představen teprve nyní. V obou případech je základem model Mercedesu, nicméně zatímco třída A a GLA se liší v mnoha ohledech, u dvojice Q30 a QX30 bude potřebovat průvodce, aby vám veškeré rozdíly odhalil.
Výše uvedené tvrzení je možná trochu přestřelené, nicméně pokud budeme chtít spočítat veškeré nuance, zjistíme, že nám k tomu budou stačit prsty na jedné ruce. QX30 totiž dostalo navíc střešní ližiny, černé plastové lemy ve spodní části karoserie a výraznější stříbrně lakované nástavce nárazníků vpředu i vzadu. Tím jsme ale na konci srovnání, zbytek již padá na oltář odlišných rozměrů, zejména pak výšky. Jelikož však již Q30 vůči třídě A povyrostlo, nejde o nic zásadního.
Daný krok Nissanu, tedy vzít dva vcelku odlišné modely, přepracovat je a přiblížit maximální měrou k sobě, je tedy opravdu překvapivý a především nelogický. Japonská automobilka se totiž nemůže pochlubit tak květnatým portfoliem jako třícípá hvězda a proto měla spíše využít příležitosti a Q30 a QX30 od sebe co nejvíce „rozsadit“. Vzniklou mezeru by pak mohla zaplnit třeba variantou Cross Country či Allroad, tedy oplastovanou verzí Q30, jíž de facto nyní QX30 je.
Jak přitom víme, dříve odhalený hatchback již má české ceny, které jsou vyšší než u dárcovského vozu. Jelikož stejná politika se dá očekávat také u crossoveru, můžeme konstatovat, že Infiniti to bude mít na trhu opravdu těžké. Zvláště když QX30 by mělo konkurovat vozům jako Audi Q3 nebo BMX X1, které vypadají jako skutečná SUV, nikoliv jako oplastované hatchbacky či kombíky s vyšší světlou výškou. Na druhou stranu, ve světle tohoto mohou nakonec jen pozitivně překvapit.
Na závěr pak jen dodáme menší kuriozitku, která se týká ovládání sedadel alokovaného na dveřích. Modely Q30 a QX30 jsou totiž prvními Infiniti od roku 1990, jenž se touto koncepcí mohou pochlubit. Původně přitom daná tlačítka zdobila i někdejší Q45, nicméně vůči tomu modelu tehdy vystoupil Mercedes-Benz s tím, že na danou finesu má patent. Ta samá automobilka přitom nyní Japoncům poskytla i techniku, aby se s ovládáním na dveřích mohla pochlubit...










Poznali byste bez log modelů, zda jde o Infiniti Q30 nebo QX30? Pokud odpovíte záporně, nedivte se, rozdílů mezi japonskou dvojicí mnoho není
Takto usazené ovládání dveří kdysi Mercedesu u Infiniti vadilo, bylo prý jen jeho. Nyní je Němci Japoncům rovnou sám dodává...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
17.9.2025Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nejnovější články
VW Touareg se nakonec vrátí, na povahu nástupce se ale radši ani neptejte, to nechcete slyšet
před 7 hodinamiLegendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 10 hodinamiJindy spořádaní Kanaďané začali ve velkém demolovat stacionární radary, sami politici už říkají, že jsou to skrytí výběrčí daní
včeraMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
včeraPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva