Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Italdesign Nazca M12: novodobé BMW M1 je na prodej
5.5.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
BMW M1 bylo prvním M modelem a současně posledním toho jména. Později vznikl prototyp Italdesign Nazca M12, prý nástupce M1. Dnes si jej můžete koupit.
Dnes tu máme další tip pro majitele tučných kont, kteří místo do vzácných obrazů raději investují do skvostů na čtyřech kolech. BMW M1, o jehož aukci jsme psali nedávno, už svého nového pána má, další příležitostí k nákupu je jeden z prototypů Italdesign Nazca M12, o kterém se dlouho spekulovalo jako o možném nástupci BMW M1. Stav vašeho bankovního účtu si ale tentokrát prověřte o poznání pozorněji - tato rarita je totiž k mání za plných 725 000 Eur, a to dokonce v České republice. Kde se vlastně tato zvláštnost vzala?
Je to dlouhá historie. Deset let po odchodu BMW M1 na odpočinek, tedy v roce 1991 vznikl po rukama tehdy 26-letého Fabrizia Giugiara, syna samotného zakladatele studia Italdesign a autora první BMW M1, koncept supersportovního vozu Nazca M12, jehož srdcem byl vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,0 l a výkonu 300 k původem z tehdejších BMW 750i a 850i.
O rok později byla na tokijském autosalonu představena Nazca C2. Tu poháněl stejný motor, který ale prošel úpravou u Alpiny. Jejím výsledkem byl objem 5,7 l a výkon 350 k. Posledním prototypem byla Nazca C2 Spider, která spatřila světlo světa v roce 1993. U ní byl výkon motoru zvednut na 380 k. Jedním ze zvláštností Nazcy byly její dveře. Horní část se na způsob racčích křídel odklápěla vzhůru, spodní polovina se zase otevírala konvenčně do strany.
Tak praví oficiální zdroje, nakonec to ale možná bylo ještě trochu jinak, v nabídce jisté české společnosti se objevil, dle popisu jeden ze tří vyrobených, exemplářů Nazcy M12. Měl vzniknout v roce 1993 a v jeho středu má být motor o výkonu 380 k. Chyba v běžně dostupných informacích nebo omyl prodávajícího? Těžko říct, ale jistě nebude nic obtížného ověřit pravost a historii nabízeného auta přímo u výrobce.
U nabízeného auta je zvláštní ještě jedna věc, tou je pravostranné řízení. Italdesign jsou Italové, BMW zase Němci, v obou zemích se jezdí vpravo. Možným vysvětlením by mohlo být to, že se nejedná ani o jeden z původních prototypů, ale o další vůz vyrobený na zakázku nějakého bohatého Brita. Ať tak či onak, za telefonát do Turína to stojí.
Jestli to celé stojí i za návštěvu Kolovrat a asi 17,5 milionu vašich poctivě vydělaných českých korun, to už zvažte sami.












Nabízený exemplář Italdesign Nazca M12
Nazca M12, Nazca M12 C2 a Nazca M12 C2 Spider na dobových fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejnovější články
Sázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
před 2 hodinamiLand Rover nemůže najít 40 tisíc vyrobených aut, kvůli trvajícím problémům má prodělávat až 280 milionů každý den
před 3 hodinamiPo léta nejdražší nové auto světa je znovu na prodej. Ponurý přízrak silnic si miliardáři prodají skoro potají
před 4 hodinamiČas na bojkot: Šéf Audi i po všech selháních aktivně bojuje za to, aby vám zakázali koupit si auto, které ve skutečnosti chcete
před 6 hodinamiMercedes po poprasku okolo říká, že motory BMW odebírat nebude. Prý má skvělé vlastní, za vlastní považuje i ty z Číny
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring