Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Italdesign Nazca M12: novodobé BMW M1 je na prodej
5.5.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
BMW M1 bylo prvním M modelem a současně posledním toho jména. Později vznikl prototyp Italdesign Nazca M12, prý nástupce M1. Dnes si jej můžete koupit.
Dnes tu máme další tip pro majitele tučných kont, kteří místo do vzácných obrazů raději investují do skvostů na čtyřech kolech. BMW M1, o jehož aukci jsme psali nedávno, už svého nového pána má, další příležitostí k nákupu je jeden z prototypů Italdesign Nazca M12, o kterém se dlouho spekulovalo jako o možném nástupci BMW M1. Stav vašeho bankovního účtu si ale tentokrát prověřte o poznání pozorněji - tato rarita je totiž k mání za plných 725 000 Eur, a to dokonce v České republice. Kde se vlastně tato zvláštnost vzala?
Je to dlouhá historie. Deset let po odchodu BMW M1 na odpočinek, tedy v roce 1991 vznikl po rukama tehdy 26-letého Fabrizia Giugiara, syna samotného zakladatele studia Italdesign a autora první BMW M1, koncept supersportovního vozu Nazca M12, jehož srdcem byl vidlicový dvanáctiválec o objemu 5,0 l a výkonu 300 k původem z tehdejších BMW 750i a 850i.
O rok později byla na tokijském autosalonu představena Nazca C2. Tu poháněl stejný motor, který ale prošel úpravou u Alpiny. Jejím výsledkem byl objem 5,7 l a výkon 350 k. Posledním prototypem byla Nazca C2 Spider, která spatřila světlo světa v roce 1993. U ní byl výkon motoru zvednut na 380 k. Jedním ze zvláštností Nazcy byly její dveře. Horní část se na způsob racčích křídel odklápěla vzhůru, spodní polovina se zase otevírala konvenčně do strany.
Tak praví oficiální zdroje, nakonec to ale možná bylo ještě trochu jinak, v nabídce jisté české společnosti se objevil, dle popisu jeden ze tří vyrobených, exemplářů Nazcy M12. Měl vzniknout v roce 1993 a v jeho středu má být motor o výkonu 380 k. Chyba v běžně dostupných informacích nebo omyl prodávajícího? Těžko říct, ale jistě nebude nic obtížného ověřit pravost a historii nabízeného auta přímo u výrobce.
U nabízeného auta je zvláštní ještě jedna věc, tou je pravostranné řízení. Italdesign jsou Italové, BMW zase Němci, v obou zemích se jezdí vpravo. Možným vysvětlením by mohlo být to, že se nejedná ani o jeden z původních prototypů, ale o další vůz vyrobený na zakázku nějakého bohatého Brita. Ať tak či onak, za telefonát do Turína to stojí.
Jestli to celé stojí i za návštěvu Kolovrat a asi 17,5 milionu vašich poctivě vydělaných českých korun, to už zvažte sami.












Nabízený exemplář Italdesign Nazca M12
Nazca M12, Nazca M12 C2 a Nazca M12 C2 Spider na dobových fotografiích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
dnesNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 5 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 6 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 8 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 9 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha