Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak to vlastně bylo s autem, kvůli jehož prodeji teď Ford žaluje svého slavného zákazníka?
23.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ještě více zamotávat se začíná situace kolem auta, které John Cena koupil od Fordu a teď je žalován za to, že ho prodal. Padla totiž druhá žaloba, opět od Fordu, která naznačuje nová fakta.
Tohle již není divadlo, ale rovnou venezuelská telenovela. V případu sporného prodeje Fordu GT, jehož prvním majitelem byl John Cena, se totiž objevily nové informace. Stalo se tak díky další žalobě, kterou Ford v souvislosti s touto kauzou podal, tentokrát na kalifornské dealerství New Autos Inc. Soudní verdikt navíc v letošním roce nemáme čekat, neboť slyšení je naplánováno až na příští rok, a tak nás očividně čeká ještě několik dalších dílů této automobilové Esmeraldy.
Začněme ale pěkně od začátku, a to i s daty a lokacemi, které jsou v tomto případě nadmíru důležité. Cena své GT převzal 23. září loňského roku v dealerství Elder Ford v Naples na Floridě. O necelý měsíc později, konkrétně pak 20. října, se výrobce dozvěděl, že herec svůj vůz prodal. K tomu se Cena zástupcům automobilky přiznal, přičemž přislíbil svou pomoc při hledání nového majitele. Na začátku listopadu ovšem veškerý kontakt s Fordem přerušil, značka proto 30. listopadu podala žalobu.
Proč by přitom wrestler měl mířit k soudu? Důvodem je od začátku problematické ustanovení Fordu, které každého nového majitele GT zavazuje k tomu, že jej nesmí po dva roky prodat. Cena tvrdí, že u dealera nic takového nepodepsal, takže auto prodat mohl.
Jaká je realit v tomto případě, nevíme, Ford ale zjevně s touto verzí nesouhlasí. Naopak podal zmíněnou druhou žalobu proti dealerství New Autos Inc. sídlící v Kalifornii, jež se specializuje na vyhledávání exkluzivních vozů pro zámožnou klientelu. Pokud tedy jakýkoliv zájemce o GT byl odmítnut automobilkou, právě tato firma by mu měla pomoci.
Právě skrze New Autos Inc. byl Cenův šestiválcový supersport prodán, a sice 21. listopadu. Ford se na základě VIN, které bylo s tímto dealerství spojováno, o dané skutečnosti dozvěděl chvíli předtím, než k transakci došlo, a proto na místo vyslal své zástupce. Ti vůz vyfotografovali v showroomu, kde se dozvěděli, že během pár hodin GT bude předáno novému vlastníku. 22. listopadu pak značka podala žalobu, to ale již bylo pozdě.
Právě role tohoto dealerství je nyní nejtajemnější, neboť u něj veškeré stopy končí. Nový majitel vůz dosud nepřihlásil, což je vlastně i logické, neboť Ford požaduje jeho navrácení. K tomu ale samozřejmě nemůže dojít, pokud nikdo neví, kdo novým vlastníkem je - a vědět to nemusí ani dealerství, pokud došlo k prodeji přes dalšího prostředníka.
Je tedy sice možné, že modré GT se časem někde na silnici objeví, spíše ale máme pocit, že skončilo navždy uzavřené v nějaké soukromé sbírce a pokud nedojde k odhalení všech zainteresovaných, slehne se po něm zem. Ford tak bude řešit dvě žaloby, přičemž spor se Cenou má proběhnout někdy mezi dubnem a červnem příštího roku. Slyšení s dealerstvím bylo stanoveno na 18. června 2019.
New Autos Inc. se brání s tím, že o klauzuli Fordu nevědělo, což může, ale také nemusí být pravda - o dvouletém zákazu prodeje se začalo ve velkém hovořit až po zveřejnění Cenova případu, kdy bylo auto prodáno. Dealerství také dodává, že i oficiální upozornění od automobilky dostalo až v momentě, kdy byl vůz prodán.
Jsme tedy zvědavi, co se nakonec ukáže být pravdou a co ne. Cena říká, že prostě prodal auto, které koupil a prodat ho mohl. Ford naznačuje, že jej od začátku koupil s tím, že omezení obejde a v podstatě automobilku podvedl. Možné je obojí, je ale otázkou, proč by se zrovna člověk s jměním odhadovaným na více než 1 miliardu Kč pouštěl do nutně problematického obchodování s auty.
Právě komplikovanost celého případu bude zřejmě důvodem, proč jsou slyšení soudu plánována až na příští rok. Aktuálně tak jen dodáme, že Cenovo GT sice bylo prodáno na Floridě, herec jej ovšem poprvé registroval v Montaně, a to jako firemní vůz. Využil tak známé kličky majitelů supersportů, jež svá auta registrují poprvé právě v tomto státě, aby se vyhnuli placení velké prodejní daně.
Druhá registrace pak proběhla v již zmiňované Kalifornii, a to v městě Chico v Kalifornii, kde sídlí i dealerství New Autos Inc. Nicméně k této skutečnosti došlo až letos 20. února, tedy dlouho poté, co byl vůz prodán. Zajímavé přitom je, že v dokumentech CarFaxu se mluví i nadále pouze o jediném majiteli, a sice o oné nejmenované firmě - přímo Cenovi tedy auto jako by nikdy nepatřilo.
Zmínit pak již lze jen tolik, že je vlastně opravdu smutné, že nová generace GT proslula hlavně šaškárnami, které se okolo ní dějí, než svými výkony. A nemůžeme se zbavit přesvědčení, že si za to Ford může hlavně sám - už výběr kupců bylo smutné divadlo a další zacházení s nimi je ještě smutnější. Automobilka měla zkrátka od počátku nastavit cenu tak, aby prodala přibližně takové množství aut, které může vyrobit a k potížím by nedošlo. Nejen že by více vydělala, ale zároveň by nedošlo k poškozování její image, ke kterému s každou další žalobou nutně dochází...





John Cena převzal svůj Ford GT loni v září...
...v listopadu se pak na jeden den vůz mihl v showroomu New Autos Inc., jenž jej mělo prodat novému majiteli
Šéf dealerství přitom tvrdí, že vše proběhlo legálně a předtím, než jej kontaktoval Ford
Nová registrace provedená původním majitelem pak proběhla letos v únoru
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
dnesBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB