Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May je odpůrcem tuningu tak moc, že začal točit seriál o jeho odstraňování
25.3.2019 | Petr Prokopec
Televizní seriály se obvykle točí o tom, jak si auto někdo upravuje, nejznámější je jistě Pimp My Ride. James May začal točit o tom, jak auta „odupravuje”, pořadu říká Unpimp My ride.
Ferrari 308 získalo nesmrtelnou slávu hlavně díky televiznímu seriálu Magnum. Ten byl premiérově vysílán v letech 1980 až 1988, přičemž produkce pro každou sezónu použila zcela nové auto. Pokaždé se však jednalo o variantu GTS s odnímatelným střešním panelem. Italská automobilka toto provedení ukázala ve Frankfurtu v roce 1977, tedy dva roky po premiéře kupé GTB a jednou z hlavních událostí v tomto případě bohužel bylo zvýšení hmotnosti o podstatných 150 kilo.
Důvodem této transformace je skutečnost, že 308 GTB odhalené v roce 1975 bylo zpočátku vyráběno karosárnou Scaglietti se sklolaminátovou karoserií. Proto vážilo pouhých 1 050 kg, na což připadalo 255 koní produkovaných 2,9litrovým atmosférickým osmiválcem. Tato kombinace mu dodávala velice dobrou dynamikou, jež se v červnu 1977 s posunem hmotnosti na 1 200 kilogramů citelně zhoršila.
Právě jeden z prvních exemplářů s ocelovou karoserií si pořídil James May. Ten je velkým fanouškem italské značky, zároveň však patří mezi zapřísáhlé odpůrce jakýchkoliv úprav. A proto se rozhodl spustit opak i u nás vcelku populární show „Pimp My Ride”. V jejím centru je vždy nějaký vrak, který je přitažen k některému z amerických úpravců, jenž následně z nevzhledného vozu za pomoci nových kol, spoilerů a neonů vykřeše hvězdu jak z Rychle a zběsile.
Jamesův vůz má samozřejmě do vraku daleko, nicméně předchozí majitel v jeho případě učinil pár zásahů, které se neslučují s originálním stavem, a tak se Mayovi zdál být vhodným objektem pro jeho „Unpimp My Ride”. Kompletní výčet chyb nám sice populární novinář nepředstavil, nicméně v novém videu ihned začal s modifikacemi. Respektive s návratem vozu do stavu, v jakém opouštěl továrnu. Pokud však čekáte nějaký razantní zásah třeba pod kapotou, nejspíše budete zklamáni.
Ve dvouminutovém snímku nejde o nic jiného než o čepičky ventilků pneumatik. Předchozí majitel nejspíše původní ztratil, nebo mu je případně někdo odcizil. Na jejich místo tak zamířily modré čepičky z Hondy, což je dle Jamese poměrně běžné. Následuje tedy výměna, která v Mayově podání vypadá extra náročně. Dokonce natolik, že britská ikona si po úpravě jedné strany a tedy výměně dvou čepiček musí zapálit dýmku.
Je jasné, že vše je schválně přehnané. Nicméně možná až příliš, Jamesovu počinu dává palec dolů více lidí, než tomu bylo v předchozích případech. Stejně tak lze souhlasit s poměrně sarkastickou poznámkou, že čepičky od Hondy byly na celém voze tou nejspolehlivější součástkou. Na druhou stranu se ale nemůžeme dočkat dalšího dílu, i když bychom se přimlouvali za trochu výraznější zásahy.








James May se rozhodl vrátit své Ferrari 308 GTB do původního stavu. Zatím toho ale příliš na práci neměl
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
před 10 hodinami92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
včeraRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Předběžný startovní rošt Moto3- na sezónu 2026 11:06
- Vítězem Toprak před Bulegou a Bautistou včera 15:52
- Supersporty vyhrál Debise, 15. Vostatek včera 14:42
- Estoril, Superpole: Toprak v novém rekordu včera 14:32
- Petrucci v Estorilu KO včera 09:00
Nejnovější články
Velevzácnou královnu dálnic normalizační ČSSR v dokonalém stavu nikdo nechce, majitel zkusí štěstí v aukci s nízkou startovní cenou
před 2 hodinamiŠkoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
před 4 hodinamiAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
před 5 hodinamiNěmecký softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
před 7 hodinamiAsi nejpřitažlivější VW posledních dekád je k mání ve stavu nového vozu po prvním majiteli, vlastně ani není drahý
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva