Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jasně nejvzácnější VW Phaeton v prodeji není paradoxně vůbec nic drahého
1.10.2020 | Petr Miler
Pokud toužíte po nejvzácnějším Phaetonu, opravdu nepotřebujete mnoho peněz, obecně vzato dokonce patří spíše k těm levným. Je tak výjimečný, že na prodej často není ani jeden.
Když člověk přemýšlí o Volkswagenu Phaeton, napadne ho minimálně osm válců, spíš ale V10 TDI nebo 6,0 W12, maximální luxus a masivní středová konzole mezi zadními sedačkami. A samozřejmě automatická převodovka, však do luxusních aut tohoto kalibru nikdo manuál ani nenabízí.
Dnes nikoli, ale v časech Phaetonu ještě nabízel. Tehdy zkrátka bylo obvyklé nabídnout s manuální převodovkou alespoň nějakou verzi, a tak byl Phaeton k mání i s ručním řazením. Že to nebyl prodejní hit, je jasné i dnes z nabídky kusů z druhé ruky. Přesná prodejní čísla neznáme (hovoří se o 1 % prodaných vozů), ale je to opravdu rarita - na obřím Mobile.de se skoro jak 1,5 milionem nabízených aut jsou Phaetony s manuálem v nabídce přesně čtyři. Jeden má po prohlédnutí fotek automat, druhý je nepříliš vábně působící přestavba na pohon na plyn a třetí je ve skutečnosti VW Polo. Ať čtvrtý inzerát patří vozu, o kterém dnes bude řeč. Opravdu s manuálem je tedy k mání jeden jediný normálně vyhlížející exemplář a často nebývá v celé Evropě na prodej ani jeden.
Pod kapotou má základní benzínový motor VR6 o objemu 3,2 l, s 241 koňmi nejslabší benzín v nabídce. Je to pochopitelné, žádná jiná verze s ručním řazením k dispozici nebyla. Byla to prostě základní verze, na stovku to Phaetonu VR6 trvalo 9,4 sekundy, což je nejhorší čas ze všech motorizací. Jako jediný benzínový model také nemusí být omezen na 250 km/h, protože na takovou rychlost se vůz rozpohybovat nedokáže.
Je tedy nasnadě, že tahle verze byla za „sociální volbu”, to ji ale neubírá na trochu úchylné atraktivitě. Však si představte řídit něco jako moderní Bentley - protože Phaeton sdílí s dobovými Continentaly technické základy - s ručním řazením. Dnešním pohledem absurdní, ale ve Phaetonu to možné je. A ten jediný z nabízených kusů nás zaujal i proto, že je navzdory svému stáří a kilometráži pořád ve velmi slušném stavu.
Opotřebení se zdá být odpovídají a prodávající hovoří o pravidelné údržbě. Stav perfektní nebude, ale vypadá velmi slušně zvenčí i zevnitř, a to i když nejezdilo úplně málo - od září 2003, kdy bylo prvně registrováno, má najeto 249 000 km, což svědčí o soukromém používání během celé doby provozu, které potvrzuje i majitel. Maximální výbavu u takové verze nečekejte, ale úplná mizérie to není - věci jako kůže, vyhřívaná sedadla, navigace nebo xenony tu nechybí.
Motor 3,2 VR6 bude navíc dozajista spolehlivější než 5,0 V10 TDI nebo 6,0 W12, navíc jakákoli oprava nebude noční můra - jiných koncernových aut s tímto motorem a další technikou se nabízelo dost. Pokud tedy hledáte dobrodružství ve velmi vzácném autě, tenhle Phaeton může být váš za docela zajímavé 4 444 Eur, tedy asi 121 tisíc Kč. Slibovat jen krásné chvíle s ním nemá smysl, snad každý trochu nadšený automobilista ale bude hledět s otevřenými ústy, až uvidí, co se skrývá uvnitř mezi předními sedadly.







17 let staré Phaetony dnes nebývají zrovna poklady na kolech, ty s manuální převodovkou jsou ale obrovskou vzácností. Dobový oficiální snímek kabiny s ručním řazením existuje jeden jediný. Ilustrační foto: Volkswagen
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program GP Francie v Le Mans včera 15:07
- Divoké karty pro Most 5.5.2025
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix 5.5.2025
- Wild card pro Taku Nakagamiho 5.5.2025
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu 5.5.2025
Nejčtenější články
Nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 prý končí jako propadák, C43 také. Náhradou ale má být jen o kousek menší nesmysl, popř. z nouze ctnost
8.4.2025Porsche dál mohutně padá ke dnu, před celosvětovým fiaskem ho zachránila jen Trumpova cla
8.4.2025Chevrolet poprvé ukázal podobu nové Corvette. Na první pohled ohromí, na ten druhý ale zklame
8.4.2025Automobilky zastavují vývoz aut do USA kvůli novým clům, nejlíp tak ukazují, oč nyní běží
8.4.2025V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis
- BMW Divize 05.05. 14:56 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.05. 08:16 - Truck Daškam
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.05. 06:21 - tomkathy