Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly

Čím více Tesel Model 3 se dostává k zákazníkům, tím častěji slýcháme o potížích s její kvalitou. Tento případ ukazuje, že na kontrolu se u Tesly prostě kašle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly

6.2.2018 | Petr Miler | 91 příspěvků

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čím více Tesel Model 3 se dostává k zákazníkům, tím častěji slýcháme o potížích s její kvalitou. Tento případ ukazuje, že na kontrolu se u Tesly prostě kašle.

O víkendu jsme vám ukázali, co objevil šéf firmy rozebírající auta, když se mu dostala do rukou Tesla Model 3. I dnes je to výjimečná příležitost podívat se na vůz pohledem někoho, kdo v životě prozkoumal konstrukci bezpočtu vozů všemožných značek i ér a dokáže jeho kvalitu zhodnotit právě touto optikou. A pokud takový člověk říká, že některé kvalitativní problémy neviděl nikdy, jiné od 70. let a další naposledy v 90. letech u Ki, je zjevné, že je něco v nepořádku. Zvláště když dodává, že některé nedostatky jsou i bezpečnostního rázu.

Pochopitelně, všudypřítomná skvadra příznivců Elona Muska se autory podobných poznámek okamžitě snaží zdiskreditovat, i kdyby se jim to ale náhodou povedlo, na skutečnosti stejně nic nezmění. Abychom zjistili, že Tesly obecně nejsou kvalitně postavená auta a o novém Modelu 3 to zatím platí dvojnásob, nepotřebujeme ani pohled někoho, kdo nemá nic společného s kalifornskou automobilkou. Stačí se ponořit do nitra diskuzí samotných „teslistů”, mezi kterými uˇnajdeme i dost majitelů Modelu 3. A narazit mezi nimi na člověka, který by dostal své auto bez vad, je skoro nemožné.

Mohli bychom začít vyjmenovávat desítky případů, v nichž na Modelu 3 nebylo něco tak, jak mělo, vezmeme ale jediný, který je obzvláště pikantní. Jde o člověka, který si na internetu říká ThaiTum a před pár dny si převzal svou Teslu Model 3 s výrobním číslem 3511. Hovoří o různých špatně spasovaných částech karoserie, nestejně zasazených předních světlech, pazvuku, který vydává okno spolujezdce při zavření dveří a dalších neduzích, jako nejhorší ale zmiňuje ten, který můžete vidět na obrázku níže. Jde o přední kapotu, která na jedné straně zařezává se zbytkem karoserie, na druhé ale vyčnívá výrazně nad konec předního nárazníku.

Je samo o sobě bizarní, že Tesla něco takového bez mrknutí oka předá zákazníkovi, však takový problém je opravdu vidět i z Marsu. Ještě pikantnější ale je, že se majitel pokusil věc nějak vyřešit sám a učinil jej jen velmi málo viditelným pouhým přenastavením dorazů na víku kufru. Jinými slovy - i když je Tesla denně bombardována připomínkami ke kvalitě Modelu 3, nikdo ve firmě od skončení výroby po předání vozu si nevšimne takového nedostatku. A pokud si jej všiml, nedokázal s ním provést ani to, co sám majitel několika pohyby dvou prstů.

I někteří věrní příznivci značky jsou z tohoto stavu rozčarováni (ne však sám majitel, ten říká, že není naštvaný, je rád, že auto má a jen se chtěl podělit o svou zkušenost...), a tak kontrolu kvality přirovnali k té, která svého času fungovala u východoněmeckého Trabantu. Dobové záběry z ní můžete vidět na videu níže. Je to komická věc, tragické ovšem je, že ani takovou dnes Tesla zjevně nedisponuje.

Však se podívejte, co lidé z Trabantu s auty dělají. Kontrolují přesně takové věci, které jsou pokažené i na probíraném Modelu 3 a když je vidí, tak je spraví. Ono víko kufru je nejspíše trochu ohnuté, což není nic, co by kontrola Trabantů nespravila kusem dřeva a kladivem. U Tesly toho zjevně není nikdo schopen.

Je to smutné a skoro až nechápeme, jak je to vůbec možné. A to Tesla pořád vyrábí oproti původnímu záměru jen hrstku aut, s níž si zaměstnanci mohou vyhrát ještě více než kdysi zaměstnanci Sachsenringu v Zwickau. Přesto k zákazníkům posílají takové šmejdy. Jak asi budou auta vypadat, až (pokud...) jich budou z výrobních linek sjíždět tisíce týdně?


Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 1 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 01
Auto s takovýmto nedostatkem Tesla dodala zákazníkovi. A byl to jen nejviditelnější problém z mnoha

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 2 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 02Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 3 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 03
Zákazníkovi navíc stačilo párkrát otočit dorazy a problém skoro není vidět

Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 4 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 04Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 5 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 05Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 6 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 06Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 7 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 07Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 8 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 08Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 9 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 09Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 10 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 10Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 11 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 11Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 12 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 12Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly - 13 - Tesla Model 3 kvalita Trabant 13
U Trabantu řešili možná i větší nedostatky, ale řešili je. Tesla na to zjevně kašle

Zdroj: teslamotors/@Reddit

Petr Miler

Diskuze 91 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.