Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeden z mála kombíků Tesly je k mání, i s léty na hrbu ale stojí majlant
4.5.2020 | Petr Prokopec
Přímo Tesla žádný kombík nenabízí, to ale neznamená, že nemůže vzniknout. Jedna z nezávislých staveb vypadá nadmíru elegantně, ač ale vznikla již v roce 2013, stojí přes 6 milionů korun.
Portfolio Tesly se sice soustavně rozšiřuje, prozatím však odpovídá především americkému vkusu. Máme tu totiž sedany a SUV, jenž by někdy v budoucnosti měl doplnit pick-up. Tím expanze skončit nemá, v plánu je také Roadster druhé generace. Jedním směrem nicméně kalifornská automobilka nemíří, a tím jsou kombíky. Neznamená to ovšem, že si jeden takový s logem Tesly nemůžete koupit.
Momentálně je totiž k mání Model S 85 Performance jako stylové kombi alias Shooting Brake, jíž byste v oficiální nabídce hledali opravdu těžko. Jde totiž o projekt Florise de Raadta a Franka Reijngy, který odstartoval koupí ojetého sedanu z roku 2013. Na ten pak měla být naroubován „batoh“ z Jaguaru XF Sportbrake, který byl naprostým ideálem. Odpovídal totiž stylizaci amerického elektromobilu a zároveň měl i podobně zalomené zadní boční okno. Problémem však byl použitý materiál.
Jakkoliv totiž Britové aktuálně staví zejména na hliníku, někdejší XF Sportbrake měl zadní partie z oceli. Karoserie Tesly je však opět již hliníková, což činilo problémy při napojování. Nakonec tedy byl stvořen zakázkový panel dle britského originálu, ovšem z již odpovídajícího materiálu. Vůz přitom zároveň dostal do vínku i zelený lak, jímž bylo odkázáno nejen na Jaguar, ale zejména na skutečnost, že stylové kombíky jako Aston Martin DB5 Shooting Brake pochází především z Velké Británie.
Zelená se přitom neobjevuje pouze na karoserii, ale také uvnitř, ať již ve formě výplně odkládací schránky, tak v rámci ozdobného prošívání. Souběžně s ní přitom dorazilo kožené čalounění nebo karbonové dekory, zatímco zevnějšek dostal do vínku chromové lišty. Kromě toho se čelní partie dočkaly masky z faceliftovaného modelu, který přišel v roce 2016. Opomenout nesmíme ani panoramatickou střechu či 21palcová litá kola, to jsou však již tovární doplňky.
Modernizován přitom nebyl pouze design, ale také technika. Jakkoliv tedy baterie počítají nadále s kapacitou 85 kWh, došlo na vylepšení dobíjení. Dojezd byl dle americké agentury EPA vyčíslen na 407 až 438 kilometrů, pod pravou nohou pak má řidič 422 koní a 600 Nm točivého momentu. Působivá dynamika tedy bude spárována také s praktičností, byť na změření sprintů kombíku zatím nedošlo. Jeho nájezd přitom činí pouhých 60 tisíc kilometrů.
Zbývá už jen dodat, že cena činí 185 555 Eur (asi 5 milionů Kč), což je o hodě vyšší suma, než za jakou si můžete pořídit zcela nový Model S, dokonce s baterií o kapacitě 100 kWh. Navíc je třeba zdůraznit, že jde o částku bez daně, což znamená, že soukromníci budou muset sáhnout do kapsy dokonce pro 224 521,55 Eur (6,1 milionu Kč). Tím se již dostáváme na úroveň Ferrari, což asi cílovou skupinu značně zredukuje, jakkoliv se jedná o velmi výjimečný vůz.
















































Tesla Model S Shooting Brake vypadá skutečně elegantně, ovšem cena přes 6 milionů korun nejspíše bude silným šálkem kávy i pro největší fanoušky elektromobility či kalifornské automobilky
Zdroj: JB Classic Cars
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 8 hodinamiZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
před 10 hodinamiSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva