Home > Rubriky a sekce > Bleskovky > Článek
Jedno z posledních aut s motorem bez turba a ručním řazením na Autobahnu je splněný sen puristů
30.12.2021 | Petr Prokopec
Nebýt bujících regulací zejména Evropské unie, je nepochybné, že tímto směrem by nadále mířila jedna silná větev vývoje. Takto jím míří v podstatě jediné aspoň trochu normální auto, Porsche 911 GT3, které je ve verzi Touring puristické, jak to jen jde.
Svět poslední dobou jako by se zbláznil. V automobilové branži za tím stojí hlavně tlaky na masové rozšíření elektromobility, která je považována za jedinou udržitelnou formu individuální dopravy. Že tomu tak není, potvrzuje bezpočet studií a analýz, které mají stále širší zastání ve vědecké obci. Zachování aut se spalovacími motory alespoň pro určitá využití dává smysl, neboť se k tomu nejen hodí, ale není třeba kvůli nim budovat novou infrastrukturu a vyvíjet a vyrábět bezpočet nových automobilů. A pokud přepřáhnou na syntetická paliva, dolů mohou jít i emise CO2.
S touto myšlenkou je spojováno především Porsche, které si uvědomuje, že by rozhodně nebylo v takové pozici, v jaké je, kdyby nebylo loajálních fanoušků a zákazníků. Tato skupina nadšenců přitom udržuje v provozu téměř veškerou produkci, jaká kdy Zuffenhausen či další továrny značky opustila. A jakkoliv se v kontextu s globální populací nejedná o zas tak početnou skupinu, Porsche se k ní rozhodně nechce obrátit zády. Pokud by to totiž udělalo, nejspíše již nikdy by danou důvěru nezískalo zpět.
Německá automobilka proto horečnatě kope právě za syntetická paliva, která mají od příštího roku pohánět Porsche Cup. A do budoucna by se měla zasloužit i o to, že nadále budou provozovány i spalovací vozy značky, pokud přepřáhnou z klasického benzinu na nové pohonné hmoty. Což by ve výsledku neměl být problém, neboť dle Porsche mohou syntetické palivo užívat jak moderní, tak i letité motory, a to bez nutnosti jakýchkoliv technických změn.
Ve výsledku byste se tedy neměli obávat koupě nového Porsche 911 GT3, které můžeme považovat za zázrak moderní doby, zvláště pak ve verzi Touring. Kupé totiž dostalo čtyřlitrový atmosférický šestiválec, se kterým lze spárovat i manuální převodovku. Něco takového již nenabízí nikdo jiný a i samotné atmosféricky plněné motory jsou ve skutečně sériově vyráběných výkonných autech raritou - krom Porsche je v Evropě najdeme jen Audi R8, Lamborghini Huracán a Ferrari 812. V USA by se ještě pár dalších kousků našlo, jako nová Corvette, ale i tam je jich poskrovnu. Právě proto je třeba syntetickým palivům fandit, neboť jen s jejich pomocí tato koncepce dokáže přežít i následující roky. Také budoucí generace si tak budou moci užívat fantastického zvukového doprovodu.
Právě ten si i s ručním řazením můžete vychutnat na níže přiloženém videu, které mapuje ježdění právě novou GT3 Touring zejména po německé dálnici. Motor produkující až 510 koní evidentně nijak netrpí absencí přeplňování a po Autobahnu létá zcela samozřejmě i v rychlostech přes 300 km/h. S akcelerací ze 100 na 200 km/h se pak i bez zvláštní snahy dostane pod 8 sekund, což je stále rajón supersportovních aut. Na druhou stranu ale takové auto není zrovna levné, cena 911 992 GT3 Touring startuje na tučných 4 917 000 Kč.
Nové Porsche 911 GT3 Touring je půsovibě rychlé a po zvukové stránce oslňující. Nicméně za to, že si v roce 2021 můžete koupit atmosférický motor s manuálem, je třeba sáhnout opravdu hluboko do kapsy. Foto: Porsche
Zdroj: AutoTopNL@YouTube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 23 minutami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před hodinou - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 3 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:18 - Truck Daškam
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry