Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jiný kraj, jiný mrav: VW Golf VII GTI se v USA prodává s klasickou ruční brzdou
12.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Byl jsme upozornění že americká specifikace GTI není totožná s naší. Ruční brzda je největší změnou.
U hot-hatchů s pohonem předních či všech kol, kterých je a bude stále více, patřila ruční brzda vždy k prvkům, které mohly přinutit záď k vyšší aktivitě. Díky nim jste si s vozem uměli krásně pohrát na zamrzlém povrchu a v létě se třeba akčně zatáčet v ostrých vracečách nebo se rychle otáčet na úzkých cestách. Mechanická ruční brzda byla pomocníkem a zejména u jinak často tupé předokolky mohla přinést více zábavy, ostrou nevyjímaje.
Jenomže stejně jako přicházejí předkolizní systémy a ubývá vozů s deaktivovatelným stabilizačním systémem, odcházejí do věčných lovišť i „ručky“. Nahrazovány jsou nejčastěji směšným kolébkovým ovladačem, který se navíc zřídkakdy používá k brzdění zadních kol. Nejedná se totiž o ruční brzdu v pravém slova smyslu - výrobci a ostatně i my ji nazýváme spíše brzdou parkovací. Příjemné překvapení se k nám nyní doneslp přímo ze Spojených států, kde si majitel posledního Golfu GTI všiml, že my na Starém kontinentu máme elektronický „supl”, zatímco za velkou louží dostávají zákazníci tradičnější řešení.
Neříkáme, že by s nedeaktivovatelnou stabilizací byla bůh ví jak platná, ale byla by rozhodně lepší než to, co dostáváme nyní. Vtip tkví zřejmě v tom, že se Golf v USA prodává za nižší cenu než v Evropě, a tak musí výrobce šetřit na některých detailech. Zrovna takovou úsporu bychom ale přeci mohli vítat jedině s otevřenou náručí. Američané se klasické ručky nedočkali pouze u Golfu R, což jim může být s ohledem na talent a schopnosti kompletu docela líto.
Spolu s klasickou ručkou ovšem dostávají také jiný držák na nápoje - bez posuvné krycí roletky - a navíc také nešťastně uloženou elektrickou zásuvku na 12 V pro zapalovač. Vypadá jako bradavice. Pokud jí ovšem nechtějí (a že bychom se nedivili), mohou to ovšem řešit elegantní záměnou za jiné tvary. Podobně řešený to má v USA také Passat, ten je ale v Americe o dost jiný. Golf GTI je po technické stránce shodný s tím na Starém kontinentu, jen na drobnostech se šetří. Méně však v tomto případě znamená jednoznačně více, elektronická „ručka” je jen rozmar...
Díky za tip, Ambushere!
VW Golf VII GTI pro USA







VW Golf VII GTI pro Evropu
VW Golf GTI s klasickou ruční brzdou by se nám také líbil, protože elektronická dražší náhražka je pro podobné účely nepoužitelná
Foto: VW Vortex
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraNěkdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
4.5.2025Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Divoké karty pro Most včera 22:00
- Převaha Španělů napříč kubaturami Grand Prix včera 16:25
- Wild card pro Taku Nakagamiho včera 13:30
- Mitas Enduro Trail-ADV 2: na silnici i do terénu včera 13:20
- Vítězný double Manziho, 16. Vostatek 4.5.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes nevyužitý, krásně zachovalý VW Passat B5.5 ve verzi, kterou nezastaví ani konec světa, přesto stojí drobné
před 11 hodinamiŠkoda je vážně mimo realitu. V době, kdy jiní zkouší na takové kontroverzní kroky zapomenout, hrdě přichází s duhovým Elroqem
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
včeraZnačka, která svým novým vozům už nedává zadní okna, svolává auta do servisů, protože v nich lidé nevidí dozadu
včeraMechanik rozebral jeden z největších držáků mezi motory po 350 000 km a nenašel téměř žádné opotřebení. Když „odejde”, je to vždy záhada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva