Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál
7.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Děsí vás budoucnost BMW? Ohlédněte se s tímto strojem do minulosti. Je to taková svatá dvojice, dva z nej kusů bavorské techniky v jednom balení.
BMW dnes slavilo 100 let od svého vzniku. Byla to velká věc a automobilka pro ni slibovala představení vozu, který se vhodně ohlédne za její minulostí a pohlédne také do budoucnosti. Čekali jsme opravdu zajímavý stroj s úchvatnou technikou, dočkali jsme se ale... hnědé ryby na kolech, u níž se BMW ani neobtěžovalo sdělit veřejnosti co ji pohání. Výhled do budoucnosti? Budiž, možná i realistický. Ohlédnutí za minulostí? Ani trochu. Od firmy, která po mnoho dekád dělala jedny z nejlepších motorů na světě a stvořila řadu úžasných sportovních modelů jimi poháněných, jsme prostě očekávali více než toto.
Plakat nad rozlitým mlékem lze, lepší ale bude připomenout si minulost BMW po svém. Jistě, tady nejde o tovární stroj, ale o tovární techniku ano a bylo s ní zacházeno v rámci „sportu”, který je nadšeným majitelům BMW tuze vlastní - instalování co největších motorů do co nejmenších aut. Měli jsme tu třeba 350i, kompakt řady 3 s V12, nebo také 1 M CSL, které bylo C a S, ale L moc ne, protože mělo desetiválec z M5 E60. A nedávno jsme zmiňovali třeba i BMW 570i Touring E39, což sice není zrovna malé auto, ale na sedmilitrový motor?
Dnes máme před sebou další stroj z podobného vrhu, vzniklý ve Francii. Začínal svůj život jako BMW M3 generace E30, tedy se čtyřválcem pod kapotou. Dnes však vpředu pracuje V10 s označením S85B50, chválená do nebes v M5 a M6 z doby před pár lety - čtyřikrát za sebou byla motorem roku ve své třídě. Nápad dostat ji pod kapotu právě M3 E30 není unikátní, pokaždé ale potěší. Však je to spojení dvou z největších mechanických ikon BMW vzniklých v rozmezí asi 20 let a právě pro ohlížení do minulosti bavorské značky je to docela půvabná dvojka.
V M5 a M6 dával motor tohoto stroje dával 507 koní, pod kapotou této M3 má díky blíže neupřesněným úpravám (obvykle ale stačí elektronika a modifikace sání a výfuku) 550 koní. Právě zakázkový výfuk tu je - má podobu dvou trubek o průměru 67 mm. A sluší se i dodat, že motor byl před instalací do E30 kompletně zrenovován.
Seznam dalších úprav je vážně dlouhý - tohle není sleeper, autor přestavby budoval okruhovou hračku. Standardní interiér musel pryč, vůz dostal ochrannou klec a řidič a spolujezdec sedí ve skořepinách Sparco EVO2+ se šestibodovými pásy. Je tu také hydraulická ruční brzda, pedály Wilwood, hlavní brzdový válec od AP Racing a manuální šestikvalt z M3 E92 dostal zkrácené dráhy řazení a chladič oleje.
Nesmí také chybět lepší spojka, kterou dodala firma Tilton. Diferenciál má 75% svornost a převodový poměr 3,64. Brzdy Alcon mají vpředu průměr kotoučů 365 mm a šestipístkové třmeny, vzadu jsou 343mm kotouče a čtyřpístky. Kola BBS i druhá sada kol Team Dynamics mají 18" v průměru a za nimi vidíme tlumiče K Sport, pravděpodobně nastavitelné.
Tomuto vozu se dostalo také odlehčení, a to jednak již zmíněným vyházením všeho možného z interiéru, ale také spoustou karbonových dílů. Z karbonu je kromě sání motoru také střecha, přední lízátko, dveřní panely a nástavec zadního křídla. Několik dalších dílů je laminátových, např. kapota, která dostala karbonový povlak, přední a zadní nárazník a také víko zavazadelníku. A většina dílů karoserie dostala nový modrý lak; postup lakování si můžeme částečně prohlédnout na fotkách.
Majitel uvádí, že do auta bylo investováno přes 45 tisíc Eur (přes 1,2 milionu korun) jen na nových součástkách, bez práce a ceny originálního auta. Ne že by se chlubil, tohle auto zrovna prodává. Možná tímhle číslem připravuje případného zájemce na bombu o mnoha nulách, kterou mu sdělí po telefonu; konkrétní cenu neuvádí. Můžete se zeptat, půjde tu jistě o miliony korun. Ale podívejte se na to, co dostanete. Ať už to vnímáte jakkoli, BMW vám už nikdy nic takového neprodá...




















Tenhle vůz může někomu přijít až příliš nápadný, na okruhu ale bude vážně schopný
Pár fotek z lakování trochu přiblíží práce na této M3, více jsme zatím nezískali
Zdroj: Racecars Direct
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejnovější články
Výkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
včeraVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
včeraNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva