Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je BMW M3 E30 s motorem V10. Má 550 koní a manuál
7.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Děsí vás budoucnost BMW? Ohlédněte se s tímto strojem do minulosti. Je to taková svatá dvojice, dva z nej kusů bavorské techniky v jednom balení.
BMW dnes slavilo 100 let od svého vzniku. Byla to velká věc a automobilka pro ni slibovala představení vozu, který se vhodně ohlédne za její minulostí a pohlédne také do budoucnosti. Čekali jsme opravdu zajímavý stroj s úchvatnou technikou, dočkali jsme se ale... hnědé ryby na kolech, u níž se BMW ani neobtěžovalo sdělit veřejnosti co ji pohání. Výhled do budoucnosti? Budiž, možná i realistický. Ohlédnutí za minulostí? Ani trochu. Od firmy, která po mnoho dekád dělala jedny z nejlepších motorů na světě a stvořila řadu úžasných sportovních modelů jimi poháněných, jsme prostě očekávali více než toto.
Plakat nad rozlitým mlékem lze, lepší ale bude připomenout si minulost BMW po svém. Jistě, tady nejde o tovární stroj, ale o tovární techniku ano a bylo s ní zacházeno v rámci „sportu”, který je nadšeným majitelům BMW tuze vlastní - instalování co největších motorů do co nejmenších aut. Měli jsme tu třeba 350i, kompakt řady 3 s V12, nebo také 1 M CSL, které bylo C a S, ale L moc ne, protože mělo desetiválec z M5 E60. A nedávno jsme zmiňovali třeba i BMW 570i Touring E39, což sice není zrovna malé auto, ale na sedmilitrový motor?
Dnes máme před sebou další stroj z podobného vrhu, vzniklý ve Francii. Začínal svůj život jako BMW M3 generace E30, tedy se čtyřválcem pod kapotou. Dnes však vpředu pracuje V10 s označením S85B50, chválená do nebes v M5 a M6 z doby před pár lety - čtyřikrát za sebou byla motorem roku ve své třídě. Nápad dostat ji pod kapotu právě M3 E30 není unikátní, pokaždé ale potěší. Však je to spojení dvou z největších mechanických ikon BMW vzniklých v rozmezí asi 20 let a právě pro ohlížení do minulosti bavorské značky je to docela půvabná dvojka.
V M5 a M6 dával motor tohoto stroje dával 507 koní, pod kapotou této M3 má díky blíže neupřesněným úpravám (obvykle ale stačí elektronika a modifikace sání a výfuku) 550 koní. Právě zakázkový výfuk tu je - má podobu dvou trubek o průměru 67 mm. A sluší se i dodat, že motor byl před instalací do E30 kompletně zrenovován.
Seznam dalších úprav je vážně dlouhý - tohle není sleeper, autor přestavby budoval okruhovou hračku. Standardní interiér musel pryč, vůz dostal ochrannou klec a řidič a spolujezdec sedí ve skořepinách Sparco EVO2+ se šestibodovými pásy. Je tu také hydraulická ruční brzda, pedály Wilwood, hlavní brzdový válec od AP Racing a manuální šestikvalt z M3 E92 dostal zkrácené dráhy řazení a chladič oleje.
Nesmí také chybět lepší spojka, kterou dodala firma Tilton. Diferenciál má 75% svornost a převodový poměr 3,64. Brzdy Alcon mají vpředu průměr kotoučů 365 mm a šestipístkové třmeny, vzadu jsou 343mm kotouče a čtyřpístky. Kola BBS i druhá sada kol Team Dynamics mají 18" v průměru a za nimi vidíme tlumiče K Sport, pravděpodobně nastavitelné.
Tomuto vozu se dostalo také odlehčení, a to jednak již zmíněným vyházením všeho možného z interiéru, ale také spoustou karbonových dílů. Z karbonu je kromě sání motoru také střecha, přední lízátko, dveřní panely a nástavec zadního křídla. Několik dalších dílů je laminátových, např. kapota, která dostala karbonový povlak, přední a zadní nárazník a také víko zavazadelníku. A většina dílů karoserie dostala nový modrý lak; postup lakování si můžeme částečně prohlédnout na fotkách.
Majitel uvádí, že do auta bylo investováno přes 45 tisíc Eur (přes 1,2 milionu korun) jen na nových součástkách, bez práce a ceny originálního auta. Ne že by se chlubil, tohle auto zrovna prodává. Možná tímhle číslem připravuje případného zájemce na bombu o mnoha nulách, kterou mu sdělí po telefonu; konkrétní cenu neuvádí. Můžete se zeptat, půjde tu jistě o miliony korun. Ale podívejte se na to, co dostanete. Ať už to vnímáte jakkoli, BMW vám už nikdy nic takového neprodá...




















Tenhle vůz může někomu přijít až příliš nápadný, na okruhu ale bude vážně schopný
Pár fotek z lakování trochu přiblíží práce na této M3, více jsme zatím nezískali
Zdroj: Racecars Direct
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Ukázalo se, že klimatické kampaně vlád jsou jen vyhozené peníze, na chování lidí nemají žádný vliv
před 4 hodinamiBugatti chtělo po zákazníkovi 331 tisíc Kč za opravu malého ovladače, nakonec si ho sám spravil díly za 26 korun
včeraTesla po 13 letech prodeje opět jen faceliftovala Model S a s ním i X, největší „inovací” je zvýšení cen
včeraCeny aut vzrostly za pět let o krutých 40 procent, říká studie. Nevadí to jen u těch, která začínala nízko
včeraNová nejlevnější Lada prošla crash testem. 84 interních zkoušek skončilo na jedničku, toto byl ten 85.
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva