Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jeden z nejvzácnějších VW Golf, po 29 letech stojí víc než většina nových
14.6.2019 | Petr Prokopec
Je to nejtuctovější z tuctových aut, už po dekády nejprodávanější automobil Evropy. Může takový vůz být vzácný? Možná se budete divit, ale může. Tak moc, že dekády po zrodu stojí víc než většina nových modelů.
Volkswagen Golf je evropský fenomén, prodejně skoro neporazitelný vůz, který si na Starém kontinentu prodaly už desítky milionů lidí. Pokud by se vás tedy někdo ptal na antonymum sousloví „vzácné auto”, spojení „Volkswagen Golf” zní jako dobrá odpověď. Pokud ale patříte mezi početné příznivce tohoto modelu a obzvláště jeho verze GTI, pak jistě víte, že během sedmi generací vznikla celá řada speciálních edic, z nichž některé jsou velmi vzácné.
Mezi všemi dalece vyčnívá extrémní provedení G60 Limited, jehož vzniklo pouze 71 exemplářů. Automobilka pod jejich kapotu napěchovala kompresorem přeplňovaný 1,8litrový čtyřválec, jehož výkon již v 90. letech činil vskutku působivých 209 koní. Jelikož navíc součástí vylepšení byl také pohon všech kol, GTI zvládlo sprint na stovku za 6,4 sekundy a maximálku 247 km/h. Rázem tak šlo o nejrychlejší vůz Volkswagenu až do příchodu Golfu R32 v roce 2004.
Právě tato dynamika spolu s omezenou produkcí udělaly z verze G60 Limited velmi lákavé a hlavně velmi ceněné zboží. Pokud tedy dnes zatoužíte po jejím vlastnictví, bude zapotřebí nemalého hledání, nemalého přemlouvání a hlavně nemalé platby. A možná ani tak nepochodíte. Tedy za předpokladu, že chcete jen a pouze jeden z oněch 71 kusů. Pokud ale nebudete ve svých požadavcích tak striktní, můžete se o trochu méně působivého výkonu dočkat za mnohem nižší peníze. A co je podstatnější, jeden takový Golf GTI G60 je dokonce na prodej.
Nejde o limitované provedení s pohonem všech kol, místo toho tu máme Golf GTI druhé generace, který byl běžně k dispozici pouze s atmosférickou jedna-osmou. Volkswagen ale v roce 1990 přišel s faceliftem, v jehož rámci nastěhoval motor G60 nejen pod kapotu již zmiňovaného provedení Limited, ale také do skromnějšího provedení GTI G60. Pohonná jednotka však v tu chvíli produkovala „jen“ 160 koní.
Před sebou dnes máme právě GTI G60 z „chovu” italského sběratele, který měl na denní ježdění mnohem obyčejnější vozy. GTI tak od svého vzniku najelo pouze 52 072 kilometrů, což se logicky podepsalo i na velmi zachovalém stavu karoserie, interiéru a techniky. Když si tato fakta dáte dohromady s tím, že jde o jednu z nejméně obvyklých verzích Golfu v celé jeho historii, nepřekvapí, že si jej stávající majitel cení na 27 tisíc Eur (cca 690 tisíc Kč). Tedy na víc než většinu nových Golfů aktuální generace.
Za své peníze dostanete modře lakovanou karoserii, kterou ideálně doplňují litá kola BBS. Nechybí červená obroučka čelní masky či všudypřítomná loga, zatímco uvnitř je možné počítat mimo jiné s funkční klimatizací. Zajímavé pak je, že majitel zmiňuje výkon 171 koní, který by mohl být náznakem tuningu. Nic bližšího ale v tomto ohledu nepadlo, pročež vám možná nezbude nic jiného než tuhle G60 vzít na motorovou brzdu a zjistit, jak se věci skutečně mají. Už cestou tím směrem se za vámi jistě otočí oko nejednoho znalce.












V prodeji se objevil VW Golf GTI G60, na rozdíl od verze Limited však nemá pohon všech kol a výkon klesl z 209 na 160 koní. I tak je to lákavá nabídka výjimečného auta
Zdroj: Tramonti Diffusion
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězství lokalmatadora Zarca včera 15:51
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač včera 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda včera 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira včera 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu 10.5.2025
Nejnovější články
Číňané zajdou ještě dál, upřesnili podstatné detaily ke svému novému velkému dieselu pro osobní auta
před 2 hodinamiNejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva