Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je jediné další Bugatti v barvě, jež si vybral Michael Schumacher, stát bude podle toho
25.4.2020 | Petr Prokopec
Na Bugatti je to barva velmi neobvyklá, ale protože si ji vybral už tehdy slavný Michael Schumacher, našel se minimálně jeden další člověk, který sáhl po té samé. A k ní jako jediný přidal červený interiér.
Automobilku Bugatti již tradičně symbolizuje modrá barva. Jde o odstín, který na závodních kolbištích odkazuje na Francii, stejně jako je Německo spojené se stříbrnou, Itálie s červenou a Británie se zelenou. Pravdou pak je, že zakladatel značky Ettore Bugatti byl původem Ital, ovšem první vozy začal produkovat až v Molsheimu. Z logicky věci je tedy spároval s modrým odstínem, jakkoliv zákazníci samozřejmě mohli sahat také po jiných barvách.
Je ovšem třeba si uvědomit, že někdejší možnosti výrobců nebyly tak široké jako dnes. Paleta barev se tak povětšinou skládala jen z několika málo možností, kterých navíc lidé až tak moc nevyužívali. Spíše toužili po onom hlavním proudu, který byl vlastně symbolem dané automobilky. Většina Ferrari tak byla vyrobena v červené barvě, většina Bugatti vyjížděla v modré. A právě proto jsou jakékoliv výjimky dnes vyhledávány a sběratelé jsou kvůli nim ochotni sáhnout hlouběji do kapsy.
Po poněkud obšírnějším úvodu se můžeme přesunout ke středobodu dnešního článku, kterým je Bugatti EB110 SS. Tento vůz nemalou měrou proslavil Michael Schumacher, který jej koupil na počátku roku 1994, a to právě v netradiční žluté barvě. Tím se kupé dostalo nemalé pozornosti, stejně jako samotné značce, o jejíž vzkříšení se v té době pokoušel italský průmyslník Romano Artioli. Příliš úspěšný ale nebyl, modelu EB110 tak ve verzích GT a SS vzniklo pouze 139 kusů.
Schumacher ale nakonec nebyl jediným, kdo si vůz nechal nalakovat na žluto. Podobné přání vyslovilo ještě pár dalších lidí, ovšem pouze jeden nechal netradiční odstín spárovat s červeným interiérem. A přesně tento exemplář je nyní na prodej. Ač se tedy technologicky neliší od zbytku produkce, tato unikání kombinace jej nad ni povyšuje. Předpokládá se tedy, že tento vůz bude prodán za více než 1 milion Eur (cca 27,2 mil. Kč), což je opravdu vysoká suma - jinak se EB110 pohybují pod touto metou.
Na konkrétní sumu se nicméně budete muset zeptat prodávajícího, který své záměry oznámil přes sociální sítě. Pravděpodobně nejde přímo o majitele, neboť mluví o verzi GT z roku 1993. Nicméně jediným kusem se žlutou karoserií a červeným interiérem je v rámci celé produkce pouze varianta SS z roku 1995, jež byla jedním z posledních postavených kusů. Mělo by ale jít pouze o omyl, pásy Sabelt potvrzují tezi o provedení SS.
Vůz by měl od svého vzniku najet pouze 15 tisíc kilometrů. Dá se tedy předpokládat, že jak netradiční barva karoserie, tak unikátní interiér jsou ve velmi dobrém stavu. Podobně pak lze smýšlet také o 3,5litrovém dvanáctiválci, který za pomocí čtyř turb dává k dispozici 612 koní. Stovku tak EB110SS zvládá již za 3,3 sekundy a maximálně pokoří 351 km/h. A nyní může být jako naprostý světový unikát vaše.
V prodeji se objevilo unikátní Bugatti EB110SS - jediné další ve žluté barvě a jedno jediné, které ji kombinuje s červeným interiérm
Zdroj: Vladimir Tretyakov@Facebook
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 6 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 7 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 9 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 10 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva