Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je krásná Tatra 613-3. Na svůj stav a kilometry není drahá
28.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li se vozit v autě, které bylo před 30 lety určeny jen těm, kteří si byli rovnější než jiní, tohle je krásná možnost. Čekali bychom vyšší cenu.
Někdejší „papaláškára” Tatra 613 je dnes ceněným sběratelským kouskem, zejména je-li to některá ze zvláštních verzí. Má své nevýhody, pochopitelně, proto také ve srovnání s limuzínami ze „Západu” nemohla po revoluci soupeřit, i když se o to skutečně snažila. Byla mezi nimi unikátní minimálně jednou věcí - vzduchem chlazeným motorem, navíc umístěným za zadní nápravou.
Dnes těchto aut už moc není a pokud se objeví na prodej kousek, v dokonalém stavu nebývá. I tak stává hromadu peněz, která je tím větší, o čím zachovalejší exemplář se jedná. Jeden velmi zachovalý, opravdu výjimečný, teď máme před sebou, ovšem spíše po stránce onoho stavu.
Je z roku 1988, je to verze 613-3 a těsně před rozpadem komunistického bloku byla vyvezena do NDR, kde měla sloužit tamním papalášům. Toho už si moc neužila, a i proto dodnes vydržela ve výjimečném stavu. Podle popisu z nabídky dokonce druhý takový kus nenajdete. Něco takového neumíme potvrdit, že jde o neobvykle zachovalý exemplář ale můžeme říci bez okolků - fotky to dosvědčují, toto auto je opravdu v krásném stavu.
Prodávající uvádí, že vůz má najeto 121 500 km a že motor a převodovka byly před 3 000 km opraveny, takže z původních 168 koní tu asi bude drtivá většina a manuální čtyřkvalt by měl fungovat velmi dobře. Perfektně ovšem vypadá i lak a interiér, dokonce by se chtělo říci, že tohle auto je po renovaci, ale o ničem takovém zprávy nemáme. Tak či onak mělo péči, o které si většina „šestsettřináctek” mohla nechat jen zdát.
Čekáte-li cenu nad milion korun, máme příjemné překvapení - německý prodejce chce za vůz 22 950 Eur, tedy asi 623 tisíc korun. Kvůli provozním nákladům asi není nejlepší nápad chtít tohle auto místo nové Octavie, ale kdyby ta stará ještě nějaký rok vydržela, tohle by mohl být dobrý začátek sbírky. Může být trochu nevýhodou, že na veteránskou registraci dosáhnete až za dva roky. Ale kdo si počká...















Tahle Tatra vypadá krásně a není zas tak drahá
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Mercedes nechtěl motory V8 nabízet už skoro pro nic, teď otočil a jejich novou generaci chce nacpat takřka do všeho
před 55 minutamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
před 2 hodinamiBizarní prodlužovač dojezdu Tesly je totální fiasko. Nesmyslné řešení nakonec nedostane nikdo, firma vrací zálohy
před 3 hodinamiJeden z největších propadáků velkých moderních aut nikdo nechce ani ojetý, sotva použitý je k mání za jednotky procent původní ceny
před 5 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva