Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je nenápadný kombík Audi, který je rychlý skoro jako současná RS6. Přes pár let stáří nebude drahý
6.9.2024 | Petr Prokopec
RS6 je legenda, je to už ale také docela křiklavé auto, což nebude po chuti každému. Máte-li zájem o srovnatelnou dynamiku v nesrovnatelně skromnějším balení, tohle je cesta, navíc nebude drahá.
Stále ještě aktuální Audi S6 (všeho do času) není špatné auto, nadšence ale okouzlí jen stěží. Spíš než S6 je to taková A6 3,0 TDI s paketem S-line (která se ovšem mimo jiné také nabízela současně s ní), neboť na rozdíl od předchozí generace stejného modelu už pod kapotou nemá čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby. Místo benzinové jednotky Němci v honbě za nižšími emisemi CO2 zaměstnali pod kapotou třílitrový turbodiesel, který možná potěší kombinací dynamiky a spotřeby, zrovna kvůli ní si ale sportovní modely lidé nekupují. Prioritou bývá dynamika a zvuk a zrovna v těchto ohledech na tom poslední S6 v porovnání se svými předchůdci moc dobře není.
Situaci samozřejmě lze napravit dovozem kousku určeného pro USA, neboť v zámoří Audi S6 pracuje s 2,9litrovým benzinovym šestiválcem. Tedy stejnou jednotkou, jakou dostala zatím poslední RS4 Avant. Kombík se 450 koňmi pak zvládá stovku za 4,1 sekundy, tedy o rovnou sekundu rychleji než dieselová S6 disponující 349 koňmi. Ještě je tu ale jedna možnost - sáhnout po ojeté S6 předchozí generace pořád s 4,0 V8. A jeden takový Avant tu dnes máme, navíc neobyčejný.
Auto není sériové, jeho nizozemský majitel si jej koupil v Německu cíleně s tím, že z něj udělá nenápadného bijce supersportů. Čtyřlitrovou pohonnou jednotku tak upravil s pomocí nového výfukového potrubí, katalyzátorů a zakázkové řídicí jednotky. Díky tomu osmiválcový agregát produkuje až 568 koní, tedy o 8 koní vyšší výkon, než jaký byl v jeho éře spojený se standardním provedením RS6 Avant. A jen o 32 koní nižším výkonem, než který nabízí stále současná RS6. To stovku zvládá za 3,6 sekundy a při volbě řidičského paketu dosáhne mety až 305 km/h. Srovnatelnou dynamiku má nabízet tato S6.
Vyjma prostoru pod kapotou na úpravy nedošlo, auto tedy vypadá pořád nenápadně, vlastně ještě nenápadněji díky odstranění většiny specifických znaků es-šestky. Jde o vlka v beránčím rouše, i když možná ne úplně učiněného - je to trochu černá ovce. Ale ruku na srdce, hádali byste tomu kombíku něco víc než 200 až 300 koní obvyklých dieselových verzí? Pochybujeme o tom.
Pokud by vám tohle auto dosud neučarovalo, v kombinaci s cenou by mohlo. Nabízí jej nizozemská aukční firma The Collectables (jak moc je tohle auto „kolektabilní” je diskutabilní, ale to dnes nechme stranou) a byť výsledek dražby bude známý až v úterý, dosavadní nejvyšší příhoz v podobě 17 tisíc Eur (cca 425 tisíc Kč) nemíří k ceně vyšší než okolo 30 tisíc Eur, což by bylo asi 750 tisíc Kč. Tolik peněz za pouze sedmiletou, zřetelně velmi zachovalou, pravidelně servisovanou S6 s takovým potenciálem, to nezní špatně, i když nájezd 156 tisíc kilometrů není úplně nejnižší.



















568 koní pod kapotou by tomuto Audi A6, pardon S6 Avant nikdo nehádal. Už v továrním provedení je to tak trochu sleeper, natož v tomto. Foto: The Collectables, tiskové materiály
Zdroj: The Collectables
Bleskovky
Brutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiŘízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
EU vyměřila automobilkám na pokutách přes 11 miliard Kč, největší ránu schytal Volkswagen
před hodinouBrutální silniční stíhačka od autora nejlepších ef-jedniček se dostala do rukou Stiga, zajel s ní nový rekord Top Gearu
před 2 hodinamiDodnes novou, zapomenutou Škodu Superb Combi v nabušené verzi nikdo nechce, stojí už míň než polovinu ceny nového auta
před 3 hodinamiZájem Němců o elektromobily zůstává u dna, jejich nařizování odmítají úplně. Jsou si velmi dobře vědomi jejich nedostatků
před 5 hodinamiBrusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 04.02. 09:03 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.02. 08:10 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB