Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
K mání je poslední Ferrariho motor, dodnes skoro nepoužitý skvost svého druhu
30.6.2020 | Petr Miler
Je to vrchol jedné éry, poslední motor, pod který se mohl podepsat ještě sám mistr Ferrari. Je to navíc srdce jedné z největších legend automobilové historie, teď může být vaše.
Ferrari F40 je jednou z největších ikon automobilové historie a stěží si lze představit automobilového nadšence, který by po něm alespoň jednou nezatoužil. Problém je, že nejde zrovna o levnou věc, kusy v dobrém stavu se dnes prodávají od dvou desítek milionů výše. Nyní tu ale pro vás máme nabídku, díky niž se můžete jistě levněji dostat aspoň k srdci tohoto vozu, třebaže o levný špás nepůjde ani tentokrát.
Pohonná jednotka Tipo F120A byla náhradním motorem samotné automobilky a přímo v Maranellu nebyla nikdy spojen s žádným konkrétním vozem. Později jej odkoupila japonská závodní stáj Team Taisan, která s motorem najela necelých 1 000 km. Vůz, do kterého byl instalován, byl ale později překonvertován na specifikaci třídy GTE, a tak motor musel ven a nikdy nebyl znovu použit. 25 let tak čeká ve stavu skoro nového agregátu na další zážeh, před nímž by logicky potřeboval rozsáhlý servis.
Dá se ovšem předpokládat, že něčeho takového se hned tak nedočká a motor poslouží spíše jako ceněný artikl ve sbírce některého ze zámožných sběratelů. Tomu napovídá i jeho vzhled, který je opravdu prvotřídní a někdejší krátké aktivní využití připomíná snad jen lehce poškozený olejový filtr. Ten je i s veškerým dalším příslušenstvím včetně turbodmychadel a sacího potrubí součástí nabídky.
Jeho současný majitel, Dán Steffan Frisk, konstatuje, že musí jít o jeden z nejméně jetých agregátů svého druhu a jako takový je zajímavou sběratelskou záležitostí. Patrně nepřehání, je to vůbec poslední motor, který vznikl pod dohledem Enza Ferrariho a s ohledem na to je zatím v aukci Collecting Cars nabízen docela levně.
Čtyři dny před jejím koncem činí nejvyšší příhoz 22 500 liber, tedy asi 660 tisíc Kč. Není to málo peněz, s ohledem na to, že dříve se podobné motory prodaly za miliony i v horším stavu, ale buď půjde o relativně výhodnou koupi, nebo cena tohoto stroje během zbývajících čtyř dnů ještě razantně vzroste.






















Pokud toužíte po Ferrari F40, ale chybí vám desítky milionů, nyní můžete mít alespoň jeho srdce. Nejspíše za miliony. Foto: Steffan Frisk, Collecting Cars
Zdroj: Collecting Cars
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Věříte Mercedesu byť jen slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
včeraFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva