Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je překrásná a extrémně vzácná Alpina B12 5,7 V12, má mimořádně spletitý osud
12.1.2022 | Petr Prokopec
Tohle auto vzniklo v pouhých 23 kusech a bylo rychlejší než dobová Ferrari. Před sebou máme jeden z pramála exemplářů, které se dneška dožily v opravdu pěkném stavu, ovšem musel si kvůli tomu užít své.
Společnost Burkharda Bovensiepena vám jistě nemusíme blíže představovat, ostatně na našich stránkách se o Alpině zmiňujeme poměrně často. Už skoro před osmi lety jsme takto psali o vzácném modelu B12 5,7 Coupe, tehdy dokonce po sultánovi Bruneje, který byl na prodej. Těchto vozů vzniklo pouze sedmapadesát a zdálo se skoro nemožné, že příležitost koupit si velmi zachovalý exemplář přijde znovu. Nicméně stalo se.
Je přitom třeba zdůraznit, že ona 57kusová série zahrnovala všechny vyrobené exempláře. Dvaatřicet z nich dostalo automat, na manuál tedy zbylo jen 25 vozů. Z toho dva byly osazeny pravostranným řízením, máme tu tedy pouhých 23 aut ideálních pro provoz některým z nadšenců v kontinentální Evropě. Právě na takový se koukáte.
Jeho osud je skutečně pozoruhodný, je to ránami osudu stíhaný světoběžník svého druhu. Jako nový byl prodán v Německu, kde si jej od prvního majitele koupil Američan sloužící v Evropě. Ten si jej později odvezl do Velké Británie, kde s ním ale v roce 2005 havaroval. Škoda to byla velká, auta se ale vzdát nechtěl, a tak jej s posvěcením a pod dohledem Alpiny nechal přestavět s použitím nové karoserie. Nemáme tu tedy žádný dokonalý originál, který někdo dekády sušil v garáži, o to zajímavější ale je.
Auto se díky tomu dostalo do lepšího stavu než naprostá většina zbývajících exemplářů, částečně i kvůli tomu, že s ním nikdy nikdo moc nejezdil - dodnes má najeto jen 72 tisíc km. Spletitý osud auta ale pokračoval dál, když si jej vyhlédl novozélandský fanda, který jej odvezl až na druhý konec světa, kde jej v roce 2016 koupil současný majitel. Od toho je teď na prodej, ovšem znovu ne za zrovna pozitivních okolností - vlastník je dlouhodobě hospitalizován s blíže neupřesněnou vážnou nemocí a ví, že vůz už si nikdy pořádně neužije. Smutné.
Díky tomu je ale teď na prodej za cenu, kterou s touhou najít vozu nového majitele čerstvě snížil. Ovšem nikdy asi nebude vyloženě nízká, je to velká vzácnost. V tuto chvíli je třeba na stůl vysázet 150 000 Eur, tedy asi 3,65 milionu korun. A přemýšlet, jak auto dostanete z Nového Zélandu zpět blízko jeho rodiště. Odměnou vám bude dodnes mimořádně atraktivní vůz s manuálem a dvanáctiválcem, jehož objem byl oproti výchozímu BMW řady 8 navýšen na 5,7 litru.
S převrtanou pohonnou jednotkou se váže i vyšší výkon, na zadní kola míří 416 koní a 570 Nm točivého momentu. Kupé vážící 1 865 kilogramů tak zvládá zrychlení z klidu na stovku za 5,8 sekundy a maximálku 300 km/h, což jsou působivé hodnoty ještě dnes - před více než dvaceti lety ovšem musely vyrážet dech, neboť třeba nejvyšší rychlost byla vyšší než u Ferrari 348.
Pokud tedy nemáte hluboko do kapsy a máte zájem, můžeme vám jen závidět. Dodat pak můžeme ještě další technické parametry, tedy délku 4 780 mm, šířku 1 855 mm, výšku 1 330 mm a rozvor 2 684 mm. Do zavazadlového prostoru se vejde 320 litrů, s oněmi 416 koňmi pak můžete počítat v 5 400 otáčkách a maximum točivého momentu je k dispozici při 4 000 ot./min.











Alpina B12 5,7 Coupe zvládla již v roce 1992 sprint na stovku za 5,8 sekundy a maximálku 300 km/h. Tento pěkný kus se spletitým osudem nyní může být váš, s lácí ale rozhodně nepočítejte. Foto: Glenn Cox, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
dnes
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Němci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
6.10.2025
Naše auta vydrží totéž co Toyoty, říká šéf automobilky, která letos už 110krát svolala defektní vozy do servisů
6.10.2025
Další elektrický Mercedes potichu skončil bez nástupce jako propadák. I třídu G si u nás letos koupilo o 200 lidí víc
7.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
