Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
8.9.2022 | Petr Miler
Zánovní auto za tak malé peníze může dnes působit jako sen, tohle je reálně k dispozici. Smířit je ale třeba se s tím, že jde o opravdu svérázné provedení a ona „zánovnost” je pouze kilometrová. Ale co byste nechtěli za 60 tisíc korun?
Pokud patříte k těm, kteří s láskou vzpomínají na chvíle, kdy italský Fiat dokázal dominovat evropským prodejům aut a v klíčové nižší střední třídě se o korunu krále pral s VW a jeho Golfem za pomoci modelů Bravo a Brava, právě přišel váš den. Je totiž dnes skoro nemožné koupit si některý z těchto vozů v pěkném stavu. A pokud se pak nějaká šance přece jen naskytne, bývá neúměrně drahá. Dnes se ale podíváme na auto, které je skoro nové a stojí pomalu drobné.
Jakkoli to někoho, kdo nesleduje dění v automobilovém světě, může překvapit, najít dnes v prodeji pěkné Bravo je opravdu složité. I když se svého času jednalo o velmi rozšířený automobil a jedno z nejprodávanějších aut Evropy, slehla se po něm zem. Bravo i se sesterským Bravem proslulo mezi auty, která rychle zmizela ze silnic hlavně kvůli potížím se spolehlivostí a korozí. Na celém Mobile.de je dnes k mání pouhých 327 aut prvního typu a dokonce jen 9 kousků toho druhého. A podívejte se, v jakém stavu většina z nich je.
Jeden z vozů v prodeji se ale obvyklým mezím dalece vymyká, je dodnes skoro nový a přitom je na prodej za pakatel. Na první pohled vás možná napadne, že to nějaká bouračka opravená za pomoci nelakovaných nárazníků, ale omyl, tohle je auto z dob, kdy totálně oholené základní verze ještě byly „in”. Jde tedy o továrně nelakované nárazníky, nelakované jsou i kryty zrcátek, kliky dveří... Je to verze S, nejnuznější Bravo, které tehdy šlo koupit, doplněné motor 1,4 12V. To není tříválec, projevem šetření tehdy bylo zřejmě i použití tří ventilů na válec místo čtyř.
K takovým autům se leckdo choval neurvale, tohle ale navzdory 24 letům na krku vypadá jako nové. Strávilo většinu svého života v garáži, a tak najelo pouhých 45 800 km v rukou prvního a jediného majitele. Že jde o důchodce, vzhledem k provedení a stavu ani nepřekvapí, majitel s autem zjevně jezdil jen v neděli do kostela a ve středu na nákupy či něco na ten způsob. A jakkoli to zní jako průpovídka protřelého bazaristy, tady vážně není důvod pochybovat.
Cena vozu přitom činí jen 2 499 euro, tedy asi 60 tisíc Kč. Za takhle výjimečný kousek - jde svým způsobem o zánovní vůz - je to zvlášť na dnešním trhu nízká cena, i když provedení je opravdu nuzné a zmíněný motor s 80 koňmi má ke svižnému daleko. Není tu ani téměř žádná výbava, jen pár airbagů a dokoupené rádio. A také klimatizace je sen, který se nemůže splnit. Kdo ale má rád Fiaty, na kterých se toho nemá moc co pokazit, tohle je jeden z nich.
Kdybyste po tomto vozu zatoužili, k dispozici je v německém Weisenheimu Am Sand. Je to svérázná věc, za cenu odpovídající asi 1,5násobku průměrné české měsíční výplaty se ale nejeví být marnou. Však je to pořád zánovní auto, které vám třeba při jízdách po městě poslouží na výbornou. A možná se za ním i pár hlav otočí. Však připomeňme, že dvojice Bravo/Brava byla v roce 1996 vyhlášena evropským autem roku. A jak jsme již zmínili populární nebyla jen u novinářů - během dalších pěti let si našla cestu k milionům zákazníků a jen v samotném roce 1996 se obou verzí pouze v Evropě prodalo skoro 300 tisíc kusů. Dnes můžete mít za 60 tisíc jeden z nejlepších kousků, které jsme za poslední léta viděli v prodeji.















Tohle Bravo po německém důchodci je jeden z nejzachovalejších kusů, které se daly za poslední roky koupit. Přesto nestojí skoro nic, základní verze S a motor 1,4 12V moc žádoucím zbožím nejsou. Foto: SB-Autohaus, publikováno se souhlasem
Zdroj: Autoscout24
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
Audi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před hodinouŠéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
před 3 hodinamiEU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
včeraDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
včeraHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva