Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je skutečný silniční závoďák, Koenig C62. Má 800 koní na 1,1 tuny
5.6.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
C62 je v silniční verze Porsche 962, nic více a nic méně. Má jinou karoserii, aby dostal homologaci a jede 378 km/h. Tenhle je na prodej s 1 900 km.
Jste-li fanouškem starých divokých Mercedesů, jistě vám není neznámé jméno Koenig. Tahle firma byla v podstatě tunerem, která stojí mimo jiné za tímhle Mercedesem 560 SEC Koenig. A také za Ferrari, které mělo 1 000 koní mnoho let před Veyronem. Nejen tuningem ale živ byl německý Koenig a jedním z jeho vlastních produktů je Koenig C62.
Tedy, skoro vlastních. Tohle auto má jméno Koenig, ale stejně dobře mu můžeme říkat Porsche-Koenig C62, protože je to v podstatě silniční verze Porsche 962, závodního prototypu skupiny C - je postavená na jeho šasí. Porsche 962 také může být známé mimo jiné jako inspirace pro Schuppan 962CR a jako vůz, se kterým jel Vern Schuppan 24h Le Mans v roce 1989.
Koenig C62, jak ho máme před sebou, nebyl závodním autem ve smyslu, že by měl závodit, vznikl pro použití na silnicích. Slova „závodní auto pro běžný provoz” slýcháme pravidelně, většinou jsou to ale nesmysly. V tomto případě tomu tak není - takhle radikální stroj na značkách, abyste pohledali. Tento konkrétní červený kus vznikl v roce 1991 a na světě jich musí být snad jednotky - přesnou informaci o počtu vyrobených C62 se nám nepodařilo dohledat, při ceně přes 1 milion dolarů na začátku devadesátých let to ale nutně musela být „kusovka”.
Aby vůz dostal homologaci pro silniční provoz, musela být světla posazena trochu výš. Proto u Koenigu vyvinuli kompletně novou karbonovou karoserii, která pasovala na šasi Porsche 962. Výška auta je pouhých 112 centimetrů, zato délka je téměř pět metrů a šířka něco přes dva. Velké množství prostoru tedy uvnitř auta nečekejte, plochý spodek volantu tu jistě není samoúčelný, ale spíš proto, abyste vůbec měli kam dát nohy.
Vůz je poháněn 3,4l plochým šestiválcem, ze kterého turbodmychadla dolují 799 koní a 723 Nm. Přenáší je pochopitelně na zadní kola přes manuální převodovku se závodní kulisou, tj. s jedničkou řazenou k sobě a dozadu. S hmotností 1 100 kg se nelze divit, že tohle auto zvládá stovku za 3,3 vteřiny a maximálka je úctyhodných 378 km/h.
Červený kus na snímcích je aktuálně na prodej. Má najeto prý jen 1 900 km a není levný, prodejce za něj chce rovný milion a půl Eur, tedy asi 40,5 milionu korun, a stojí aktuálně v Japonsku. Ale rozhodně takovýhle vůz jen tak nepotkáte. A na sedadle spolujezdce můžete strašit kohokoliv, kdo se tam vejde, máte-li na to dostatečné řidičské schopnosti a velké... odvahu.













Tenhle Koenig C62 může být váš
Pár dalších ilustračních fotek ukáže vůz snad lépe
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
včeraŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva