Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost
před 3 hodinami | Petr Prokopec
Dost možná jste o něm nikdy neslyšeli, i když šlo o vůz, který se dal normálně koupit v zemích EU se vším všudy. Není to levné zboží, už jeho technika ale v dnešní době nadšencům bere dech.
Kořeny britské značky MG spadají do 20. let minulého století. Od té doby několikrát změnila svého majitele, až nakonec zamířila pod křídla čínské automobilky SAIC. S tou přišla nejen pokladna napěchovaná místo myší financemi, ale také nové technologie. MG tak má otevřené čínské sklady, ze kterých může odebírat nejen baterie a elektromotory, ale také spalovací techniku. Popsat jej tak můžeme jako tradiční britskou značku, která se díky úspěšné operaci dočkala čínského srdce.
S tímto receptem je velmi úspěšná. Stojí dnes za nejprodávanějšími čínskými auty v Evropě a prodeje válcuje také v Česku. Za říjen prodaných 456 aut podle dat SDA znamená mj. překonání Audi, Citroënu, Hondy, Nissanu, Peugeotu, Suzuki nebo Volva, někdy i násobné. A značky jako BMW, Cupra nebo Ford jsou před MG jen o hrstku prodaných aut. To jsou jistě cenné skalpy, které výše uvedené jen podtrhují.
Než se ale z MG stalo tohle, fungovalo docela jinak. O čtvrtstoletí zpátky to byla spíš britská značka s americkým srdcem, jak ukazuje i auto na fotkách okolo. V roce 2001 se totiž MG pochlubilo sedanem ZT, který záhy dostal rovněž praktičtějšího sourozence, a sice kombík zvaný ZT-T. Zpočátku byly obě karosářské verze k dispozici s benzinovým šestiválcem, za kterým stáli Britové, ovšem posléze nabídku rozšířil nejen vlastní čtyřválec, nýbrž i turbodiesel od BMW, který MG muselo přepracovat kvůli příčnému uložení.
Dva roky po premiéře vozu ovšem dorazilo ono americké srdce, MG totiž pod přední kapotu napěchovalo 4,6litrový osmiválec z Fordu Mustang. Pohonná jednotka byla naladěna jen na 260 koní, což hlavně dnes málokoho ohromí, na druhou stranu však výkon kromě automatu mohla přenášet také manuální převodovka. A co víc, Britové vůz přepracovali opravdu radikálně, neboť jakkoli u veškerých ostatních motorů byla zapojena přední kola, provedení V8 bylo zadokolkou.
V letech 2003 až 2005 tak MG nabízelo něco, co dnes nenajdete nejen v nabídce této značky, ale u nikoho v celé branži - tedy osmiválcový kombík, jehož motor je se zadními koly propojen manuálem. ZT-T navíc navzdory nepříliš vysokému výkonu nabízelo působivou dynamiku, na stovku jste se totiž dostali za 6,3 sekundy a maximálka činila 246 km/h. S automatem pak došlo na zhoršení obou hodnot, sprint se totiž natáhl o sedm desetin a nejvyšší rychlost klesla o 3 km/h.
Na nizozemském Marktplaats se aktuálně objevila lákavější varianta, tedy ta manuální, navíc s volantem vlevo, tedy určená pro kontinentální Evropu - nová byla prodána též v Nizozemsku. K mání je za 22 500 Eur neboli za 544 tisíc korun, což není zrovna málo. Zvláště když tu nemáme žádnou garážovou královnu, ale spíše intenzivně využívaného pracanta - vůz má totiž najeto 295 250 km. Nicméně je také třeba si uvědomit, že vzácnější auto si za podobné peníze nekoupíte. Britové totiž celkově vyrobili jen tisíc kusů s motorem V8, do této produkce se ale počítá i Rover 75.
Kolik exemplářů připadá na MG ZT, není jisté. Automobilka ovšem uváděla, že prodeje sedanu byly mnohonásobně vyšší než u kombíku. Ten tedy dost možná existuje v nějakých sto či dvou stech kusech, pročež se tu rýsuje koupě jako žádná jiná. Jen je třeba počítat s tím, že MG z počátku milénia byla poměrně poruchová auta, což koneckonců přispělo k tomu, že značka nakonec přešla pod křídla Číňanů. Pokud ale máte specialistu na britská auta, můžete svému účtu pustit žilou a dostat se k vážně vzácnému autu.





















MG ZT-T s motorem V8 patří mezi nejvzácnější auta vůbec. I když je tedy nabízený kousek poměrně drahý a hodně jetý, nadšenci by neměli váhat. Už jen proto, že má volant na správné straně. A takových aut možná existuje méně, než máte prstů na rukou. Foto: Blue Bedrijfswagens, publikováno se souhlasem
Zdroj: MG ZT -T 4.6 V8 260PK Touring Ford Mustang origineel Ned@Marktplaats
Bleskovky
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
před 2 hodinami
Boží trest za svatokrádež? Klasické Porsche předělané na elektrický pohon majiteli shořelo před domem měsíc po koupi
včera
Policie zastavila řidiče vývojového prototypu supersportu za desítky milionů kvůli tomu, že podle ní „zapaloval silnici”
29.11.2025
Nejnovější články
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
před 2 hodinami
K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost
před 3 hodinami
Unikla data a specifikace nového Mercedesu třídy C, tohle na lidi nemůže fungovat
před 5 hodinami
Lamborghini míří do nové éry, vize jeho budoucnosti naznačuje návrat k radikálním designům
včera
Bugatti předalo poslední vyrobený model schopný zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 sekund, majitel jen koukal
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
