K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost

Dost možná jste o něm nikdy neslyšeli, i když šlo o vůz, který se dal normálně koupit v zemích EU se vším všudy. Není to levné zboží, už jeho technika ale v dnešní době nadšencům bere dech.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost

před 3 hodinami | Petr Prokopec

K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost

/

Foto: Blue Bedrijfswagens, publikováno se souhlasem

Dost možná jste o něm nikdy neslyšeli, i když šlo o vůz, který se dal normálně koupit v zemích EU se vším všudy. Není to levné zboží, už jeho technika ale v dnešní době nadšencům bere dech.

Kořeny britské značky MG spadají do 20. let minulého století. Od té doby několikrát změnila svého majitele, až nakonec zamířila pod křídla čínské automobilky SAIC. S tou přišla nejen pokladna napěchovaná místo myší financemi, ale také nové technologie. MG tak má otevřené čínské sklady, ze kterých může odebírat nejen baterie a elektromotory, ale také spalovací techniku. Popsat jej tak můžeme jako tradiční britskou značku, která se díky úspěšné operaci dočkala čínského srdce.

S tímto receptem je velmi úspěšná. Stojí dnes za nejprodávanějšími čínskými auty v Evropě a prodeje válcuje také v Česku. Za říjen prodaných 456 aut podle dat SDA znamená mj. překonání Audi, Citroënu, Hondy, Nissanu, Peugeotu, Suzuki nebo Volva, někdy i násobné. A značky jako BMW, Cupra nebo Ford jsou před MG jen o hrstku prodaných aut. To jsou jistě cenné skalpy, které výše uvedené jen podtrhují.

Než se ale z MG stalo tohle, fungovalo docela jinak. O čtvrtstoletí zpátky to byla spíš britská značka s americkým srdcem, jak ukazuje i auto na fotkách okolo. V roce 2001 se totiž MG pochlubilo sedanem ZT, který záhy dostal rovněž praktičtějšího sourozence, a sice kombík zvaný ZT-T. Zpočátku byly obě karosářské verze k dispozici s benzinovým šestiválcem, za kterým stáli Britové, ovšem posléze nabídku rozšířil nejen vlastní čtyřválec, nýbrž i turbodiesel od BMW, který MG muselo přepracovat kvůli příčnému uložení.

Dva roky po premiéře vozu ovšem dorazilo ono americké srdce, MG totiž pod přední kapotu napěchovalo 4,6litrový osmiválec z Fordu Mustang. Pohonná jednotka byla naladěna jen na 260 koní, což hlavně dnes málokoho ohromí, na druhou stranu však výkon kromě automatu mohla přenášet také manuální převodovka. A co víc, Britové vůz přepracovali opravdu radikálně, neboť jakkoli u veškerých ostatních motorů byla zapojena přední kola, provedení V8 bylo zadokolkou.

V letech 2003 až 2005 tak MG nabízelo něco, co dnes nenajdete nejen v nabídce této značky, ale u nikoho v celé branži - tedy osmiválcový kombík, jehož motor je se zadními koly propojen manuálem. ZT-T navíc navzdory nepříliš vysokému výkonu nabízelo působivou dynamiku, na stovku jste se totiž dostali za 6,3 sekundy a maximálka činila 246 km/h. S automatem pak došlo na zhoršení obou hodnot, sprint se totiž natáhl o sedm desetin a nejvyšší rychlost klesla o 3 km/h.

Na nizozemském Marktplaats se aktuálně objevila lákavější varianta, tedy ta manuální, navíc s volantem vlevo, tedy určená pro kontinentální Evropu - nová byla prodána též v Nizozemsku. K mání je za 22 500 Eur neboli za 544 tisíc korun, což není zrovna málo. Zvláště když tu nemáme žádnou garážovou královnu, ale spíše intenzivně využívaného pracanta - vůz má totiž najeto 295 250 km. Nicméně je také třeba si uvědomit, že vzácnější auto si za podobné peníze nekoupíte. Britové totiž celkově vyrobili jen tisíc kusů s motorem V8, do této produkce se ale počítá i Rover 75.

Kolik exemplářů připadá na MG ZT, není jisté. Automobilka ovšem uváděla, že prodeje sedanu byly mnohonásobně vyšší než u kombíku. Ten tedy dost možná existuje v nějakých sto či dvou stech kusech, pročež se tu rýsuje koupě jako žádná jiná. Jen je třeba počítat s tím, že MG z počátku milénia byla poměrně poruchová auta, což koneckonců přispělo k tomu, že značka nakonec přešla pod křídla Číňanů. Pokud ale máte specialistu na britská auta, můžete svému účtu pustit žilou a dostat se k vážně vzácnému autu.


K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 1 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 01K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 2 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 02K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 3 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 03K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 4 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 04K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 5 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 05K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 6 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 06K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 7 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 07K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 8 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 08K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 9 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 09K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 10 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 10K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 11 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 11K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 12 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 12K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 13 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 13K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 14 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 14K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 15 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 15K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 16 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 16K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 17 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 17K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 18 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 18K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 19 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 19K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 20 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 20K mání je zapomenutý osmiválcový kombík s manuálem od značky, která dnes válcuje prodeje v Česku, je to lákavá vzácnost - 21 - MG ZT-T V8 2005 prodej 2025 poskytnute 21
MG ZT-T s motorem V8 patří mezi nejvzácnější auta vůbec. I když je tedy nabízený kousek poměrně drahý a hodně jetý, nadšenci by neměli váhat. Už jen proto, že má volant na správné straně. A takových aut možná existuje méně, než máte prstů na rukou. Foto: Blue Bedrijfswagens, publikováno se souhlasem

Zdroj: MG ZT -T 4.6 V8 260PK Touring Ford Mustang origineel Ned@Marktplaats

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.