Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kauza hořících 911 GT3 vyřešena, všechny prodané vozy dostanou nový motor
18.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Samovznícení bylo způsobeno vadou v upevnění ojnic. Porsche proto agregáty vymění za nové, zákazníky ještě individuálně odškodní.
Tak tomu říkáme rychlý obrat. Ještě minulý týden se totiž zdálo, že Porsche bude trvat týdny či dokonce měsíce, než vyřeší problém praskání motoru a následného úniku oleje, který vedl k několika zdokumentovaným případům samovznícení modelu 911 GT3. Kvůli tomu byly pozastaveny dodávky objednaných strojů, přičemž německá automobilka zároveň důrazně doporučila stávajícím majitelům, aby se svými vozy až do odvolání nikam nejezdili. To samozřejmě nebyl dobrý stav věci ani pro ně, ani pro samotnou značku. Přece jen, GT3 je výkladní skříní Porsche, a jako takové má trávit čas hlavně v akci, nikoliv jen zaparkované v garáži.
Již včera jsme ovšem mohli zmínit, že německá automobilka našla „jádro pudla“ a nyní testuje možná řešení. To je ale nakonec vskutku radikální - podle mluvčího značky Nicka Tworka se totiž každý ze 785 již vyrobených exemplářů dočká výměny pohonné jednotky. Daný problém se totiž týká upevnění ojnic, jakákoliv jejich výměna by tak zabrala velké množství času a Porsche by beztak riskovalo další možné nesnáze.
Zmíněné nahrazení pohonné jednotky zcela nový agregátem je pro majitele mnohem rychlejším řešením, neboť dané vozy musí do servisu na pouhý den. Otázkou ovšem je, kdy se tak stane, neboť podle Tworka bude chvíli trvat, než Porsche vyrobí požadovaný počet skorozávodních plochých šestiválců produkujících 475 koní.
Ve výsledku tak vlastně můžeme potvrdit původní zprávu, že vyřešení celého problému skutečně zabere i pár měsíců. Pro samotnou automobilku se pak dozajista bude jednat o nemalý náklad, neboť i kdyby výrobní cena motoru byla 100 000 Kč, stále zde hovoříme o 78,5 milionech korun. A to nehovoříme o nutnosti uhradit náklady vzniklé servisům, dalších nutných výdajů zákazníků a pochopitelně ani utrpené ztráty části dobré pověsti, kterou tato kauza Porsche nepochybně přinese.
Na druhou stranu značce nikdo nemůže upřít, že zákazník je pro ni až na prvním místě, zvláště když jen výměnou agregátu snahy Porsche nekončí. Twork totiž dále uvedl, že automobilka bude s každým zákazníkem individuálně jednat o kompenzaci za jeho „utrpení“.


















Porsche 911 GT3 bude moci konečně zpátky do provozu. Ovšem až poté, co bude každému ze 785 dosud vyrobených exemplářů vyměněn motor
Zdroj: Autoguide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Jedno z nejrychlejších aut planety se postavilo 370koňové motorce, převálcovala ho při jízdě po zadním
28.7.2025
Nejčtenější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
2.7.2025Šéf této automobilky přiznal, že už bohužel nemá lidem co prodat, elektromobily jsou pro ní zcela ze hry
2.7.2025Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
2.7.2025„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
2.7.2025Toto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
2.7.2025
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub