Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Klíčovou novinku VW dál trápí rozsáhlé problémy, desetitisíce aut skladuje, kde se dá
1.3.2020 | Petr Miler
Měl to být zásadní trumf Volkswagenu v boji za snížení průměrných emisí CO2 prodávaných aut a jeho výroba začala už v listopadu. Kolik aut bylo od té doby prodáno? Přesně 0, všechna vyrobená jsou doteď odstavená a čekají na opravy softwaru.
Již na počátku loňského listopadu Volkswagen vítězoslavně spustil výrobu dlouho očekávaného elektrického hatchbacku ID.3. Německá automobilka však zároveň oznámila, že první exempláře dorazí k zákazníkům až v polovině příštího roku. Už to bylo neobvyklé, neboť běžně výrobci odstartují sériovou výrobu maximálně pár měsíců před tím, než si auta můžete odvézt ze showroomů. Tady to ale neplatilo a nyní se ukazuje, že ani v létě ID.3 do prodeje nedorazí.
S odkazem na své zdroje u Volkswagenu to tvrdí německý Manager Magazine. Problémy jsou se software vozu, který se už měsíce nedaří doladit tak, aby fungoval podle očekávání. ID.3 je totiž jedním z prvních dvou vozů značky, které jsou neustále připojeny na internet, navíc je prvním ryzím elektromobilem stojícím na nové platformě MEB. To pro automobilku znamená vstup na pole neprobádané a evidentně neprobíhá hladce.
O tomto už se mluvilo dříve, problémy ale eskalují. Z našich zdrojů můžeme potvrdit přinejmenším to, že potíže skutečně nebyly vyřešeny a navíc Němci se potýkají i s nedostupností akumulátorů. Podle Manager Magazinu tak byla koncem týdne svolána přímo ve Wolfsburgu krizová schůzka nejvyššího vedení v čele se samotným Herbertem Diessem. Téma? Desítky tisíc aut stojících na různých místech v okolí továrny na ID.3 s nehotovým software. Podle zdroje VW uvolnil neskutečných 10 tisíc techniků na to, aby auta vyladili k dokonalosti, do dnešního dne ale neuspěli.
Na nižších pozicích už padají hlavy a jistý si ničím nemůže být ani sám Diess. Zdánlivě jde o okrajový model, který si letos koupí nejspíše jen pár desítek tisíc lidí, ať už bude k dispozici kdykoli, celá věc je ale složitější. VW musí prodávat elektromobily, aby dostal průměrné emise CO2 svých aut na patřičnou úroveň a pokud to nesvede, může platit snadno miliardové pokuty. Takový finanční otřes by od kormidla mohl dostat i Diesse.
Původní termín doladění všech dětských nemocí byl jaro 2020, to ale začne za 20 dnů a tomuto termínu nevěří ani Thomas Ulbrich, který je u VW odpovědný za elektromobilitu. Počet vyrobených aut se blíží už 30 tisícům, prodat ale nelze jediný. A zastavení výroby nepřipadá v úvahu, to by pro Němce byla jen další ekonomická rána.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, možná ale vše časem „vyřeší” jiný problém, který se v mezičase objevil. Pokud bude nový koronavirus zasahovat další a další země, pak se stane nereálnou výroba a prodej nejen ID.3, ale i dalších modelů. V tu chvíli se zřejmě potíže se software elektrického benjamínka stanou druhořadým















Výroba elektrického Volkswagenu ID.3 odstartovala již dávno, značka však kvůli nekompletnímu softwaru prozatím vyrábí auta pouze na sklad. Vyprodukovala jich už desítky tisíc, prodat ale nemůže jediné a problémy trvají dál
Zdroj: Manager Magazin
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 včera 17:04
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm včera 16:00
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP včera 13:00
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
- MS side 2026 bez Mostu 15.12.2025
Nejčtenější články
Němci vzkřísili myšlenku nejrychlejšího stroje pro přepravu sportovních aut, má úchvatné parametry
19.11.2025
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
20.11.2025
Čínská novinka má tak obrovské logo, že máte pocit, že vás sežere. Šokuje i pohonem a celkovým pojetím
20.11.2025
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
Renault ukázal nový Trafic. Dal mu ohromující design, všechno ostatní jej ale odsuzuje do role propadáku
20.11.2025
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.18. 09:32 - mattonecz
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.18. 09:30 - mattonecz
- Rychlodotazy 12.18. 08:04 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.18. 02:45 - Jaggie
- whitelist & blacklist 12.17. 23:01 - petr_riha
- Detektory policejních radarů 12.17. 20:14 - Snowman000
- Střešní box do T drážky 12.17. 18:45 - Kubka Palma
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.17. 12:17 - pavproch
