Kolik berou zaměstnanci automobilek v Rusku? Leckdo jiný jim může závidět

Práce v automobilovém průmyslu platí obecně za atraktivní a ruské reálie to potvrzují, zejména ty spojené se zahraničními značkami. Je ale třeba je vnímat z tamního pohledu, Češi ohromeni nebudou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kolik berou zaměstnanci automobilek v Rusku? Leckdo jiný jim může závidět

4.8.2021 | Petr Prokopec

Kolik berou zaměstnanci automobilek v Rusku? Leckdo jiný jim může závidět

/

Foto: AvtoVAZ

Práce v automobilovém průmyslu platí obecně za atraktivní a ruské reálie to potvrzují, zejména ty spojené se zahraničními značkami. Je ale třeba je vnímat z tamního pohledu, Češi ohromeni nebudou.

Průměrná mzda v Rusku se pohybuje okolo 50 tisíc rublů, tedy v přepočtu okolo 14 700 Kč. To je ale průměr, o kterém si většina lidí může nechat jen zdát, poslední oficiální údaj o mediánu tamních mezd hovoří o 32 422 rublech za tok 2020. To znamená, že polovina Rusů bere méně než 9 500 Kč, ne zrovna mnoho. Je navíc třeba dodat, že napříč zemí panují značné rozdíly. Zatímco s Moskvou či Petrohradem jsou spojeny více než dvojnásobné sumy, v takovém Pskovu či Dagestánu mohou naopak počítat jen s polovinou.

Nás ale zaujala studie magazínu Pondělník, který publikoval přehled mezd spojených s automobilovou branží. A hned na úvod je třeba říci, že stejně jako v Česku jsou i v Rusku se s touto průmyslovou oblastí pojí mnohem vyšší částky. Jakkoliv záleží na tom, pro koho se lidé rozhodnou pracovat. Pokud se totiž nechají najmout Ladou, ve srovnání s průměry a mediány si příliš nepolepší. Svářečům je totiž nabízeno 32 až 39 tisíc rublů (9 400 až 11 500 Kč) a mechanikům na lince 30 až 37 tisíců rublů (8 850 až 10 900 Kč). Totéž si pak mohou vydělat i operátoři lisovny.

Lépe je na tom čínský Haval, který v Rusku má továrnu, a to v regionu Tula. Zde si operátor montážní linky může vydělat 31 tisíc rublů (9 150 Kč), po zapracování pak dokonce o 15 procent více. Zkušeným technikům pak může být nabídnuto až 40 500 RUB (11 900 Kč), zatímco takový GAZ v Nižném Novgorodu u řidičů ještěrek počítá s 36 tisíci rubly (10 600 Kč), u inspektora kvality s 37 tisíci rubly (10 900 Kč), u svářečů s 41 tisíci rubly (12 050 Kč) a u mechaniků minimálně s 43 700 RUB (12 850 Kč).

S nejlepší mzdou politikou jsou nicméně spojené automobilky Toyota a Hyundai. Japonská značka totiž operátorovi montážní linky nabízí 55 tisíc rublů (16 200 Kč) a technikovi údržby až 59 tisíc rublů (17 350 Kč). Korejci pak sice startují na 30 tisících rublů (8 850 Kč), ovšem takovou částku si může vydělat již pouhý učeň v oddělení kontroly kvality. Jakmile se pak přesune na montážní linku, může si jako operátor vydělat dokonce 62 tisíc rublů (18 250 Kč).

Jak je tedy patrné, práce v automobilové branži se Rusům vyplatí. Jakkoliv pochopitelně nejde o ty nejlépe placené profese. V tomto ohledu lze třeba zmínit, že na účetního každý měsíc čeká na bankovním účtu v průměru 152 tisíc rublů (44 700 Kč). A pokud jste softwarovým technikem, můžete si přijít i na 179 000 RUB (52 600 Kč). I to přibližně odpovídá české realitě, akorát v ruských poměrech.


Kolik berou zaměstnanci automobilek v Rusku? Leckdo jiný jim může závidět - 1 - Lada Niva 4x4 Black X-Ray Black 2020 prvni 02Kolik berou zaměstnanci automobilek v Rusku? Leckdo jiný jim může závidět - 2 - Lada Niva 4x4 Black X-Ray Black 2020 prvni 03Kolik berou zaměstnanci automobilek v Rusku? Leckdo jiný jim může závidět - 3 - Lada Niva Legend Black 2021 cena Perex
Lada sice lidem na ruské poměry nabízí slušné peníze, oproti ostatním značkám je však spíše skoupá. U takové Toyota nebo Hyundai se lidé mají na ruské poměry královsky. Ilustrační foto: AvtoVAZ

Zdroj: Pondělník

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše