Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kolik kilometrů lze najet s prťavým Smartem? Tady se někdo hodně činil
17.12.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li s autem najet statisíce km, asi si nekoupíte Smart. Jenže existují kousky, se kterými lidé „naskákali” opravdu hodně.
Auta značky Smart vznikla jako městská vozítka, která sice s pouhými dvěma sedadly nejsou příliš praktická, právě díky svým malým rozměrům se ale v městském provozu dostávají do svého živlu. S jejich šířkou 1,5 metru je těžké se někam nevejít a při délce 2,5 metru je parkování opravdu hračkou. Auta jsou to tak malá, že je kolikrát ve městech vidíme na parkovištích daná napříč běžnými parkovacími místy - moderní auta mají dvoumetrovou šířku jako nic a pokud jí odpovídají rozměry parkoviště, Smart do takového místa snadno zapluje i v pravém úhlu ke všem ostatním.
Není tedy těžké předjímat, kolik taková auta mohou najet. Pět, šest tisíc kilometrů ročně je obvyklá „taxa” a vysoké desetitisíce km celkem už jsou na toto auto docela vysoká cifra. Spousta Smartů také takový proběh má, ne však tenhle černý kousek.
Je to model Fortwo zvaný ve své době City Coupé a pochází z roku 2001. Má dieselový tříválec o objemu 0,8 litru a výkonu 41 koní; byl to nejobjemnější motor z nabídky první generace Smartu. A nebudeme vás napínat - jeho kilometrový proběh je 346 435 km. To je spousta kilometrů i na leckteré auto střední třídy, tady jsme o několik kategorií níže.
Roční průměr asi 21 600 kilometrů nezní tak hrozivě, ale najet něco takového každodenním pojížděním klidně i 20 km po městě nelze. S tímto autem někdo musel jezdit i dál a nebo v městském provozu trávit podstatnou část dne. Je to pochopitelně opotřebované auto a je to na něm znát. Na kapotě se odlupuje svrchní vrstva laku, sedačka řidiče je na více místech natržená, volant je ohlazený používáním a i na rádiu je vidět, že tohle auto má už dost za sebou. Luxusní výbavu moc nečekejte, i když byl Smart slušně drahý.
Není tu kůže ani na volantu nebo klimatizace, výdech ventilace je na středové konzoli jen jeden a rádio sice umí ovládat CD měnič, ale že je ve výbavě, si dovolíme pochybovat, protože to by ho inzerát zmínil. Jsou tu ale čelní a boční airbagy, ABS, kontrola trakce a ESP. Neděláme si iluze, že by stabilizace šla vypnout tlačítkem, a šestistupňový robotizovaný manuál také není ideální, takže kapesní driftovadlo tohle auto asi nebude.
Ukazujeme vám ho hlavně pro zajímavost a pozoruhodné také je, že v nabídce ojetin není až takovou raritou - podobně jetých Smartů lze najít více. Kupovat zrovna tento nemá velký smysl, i když jeden důvod by tu vlastně byl - s cenou 850 Eur (cca 23 tisíc korun je opravdu levný. Takže pokud je vám třeba líto startovat čtyřlitr kvůli pár kilometrům cesty pro rohlíky...









Tenhle Smart má najeto 346 tisíc kilometrů. To není překlep. A na trhu ojetin nejde zase o takovou raritu
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 7 hodinamiNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
před 6 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní Lamborghini Huracán k tomu, k čemu bylo stvořeno
před 7 hodinamiPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
před 8 hodinamiVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
před 10 hodinamiSsangYong v novém se vrací ke spalovacím motorům, jeho novinka by mohla být v Česku neopakovatelnou nabídkou
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva