Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Konec předsudků? O nejdražší Kiu je v ČR překvapivý zájem, prodává se jako zběsilá
28.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na poměry Kie je tohle auto hodně drahé a do typických představ o vozech této značky nezapadá ani svými parametry. Lidé ale Stinger přesto kupují.
Od příchodu Kie Stinger na český trh si nejspíše nikdo nesliboval zrovna vysoké prodeje. Popravdě, čekali jsme spíše totální propadák, jehož odbyt v řádu jednotek kusů za rok budou z naprosté většiny obstarávat dealeři a sám dovozce. Jakkoliv jde totiž o zajímavý vůz, je třeba si uvědomit, že na přední kapotě i na zadním víku zavazadelníku nese logo značky, jíž většina lidí spojuje s levnými vozy. Stinger však startuje na 1,1 milionu korun a vyšplhat se snadno může ještě o nějakých 400 tisíc výše - stačí jen čtyřválec vyměnit za šestiválec a dopřát si příplatkový lak a čalounění.
Taková auta v minulosti na českém trhu nikdy nebodovala, stačí si vzpomenout na pokusy sesterského Hyundai. Stinger ale navzdory tomu nezapadá v showroomech prachem, místo toho automobilka řeší opravdu velký zájem - od listopadu, kdy vůz vstoupil do prodeje, si jej objednalo už třicet lidí. To na první pohled není bůhvíjak vysoké číslo, nicméně jak jsme si řekli, toto je auto za více než milion korun, což je suma, na kterou většina zákazníků značky nebyla zvyklá a desítky prodaných aut by byly překvapením i za celý rok, ne za prvních pár měsíců prodeje.
Neobvyklá je tu i technika, zvláště u vrcholné verze. Provedení Stinger GT totiž dostalo do vínku 3,3litrový přeplňovaný šestiválec naladěný na 370 koní, jenž na všechna čtyři kola přenáší osmistupňový automat. Právě tento model je přitom nejdražší, ovšem překvapivě také nejžádanější - z oněch třiceti lidí si jej pořídilo 23. Tři „zářezy“ pak mají na kontě benzinový čtyřválec/zadokolka a diesel/čtyřkolka, jeden pak diesel/zadokolka.
Zajímavé rovněž je, že nejčastěji si zákazníci objednávají červenou barvu, která ovšem spadá do příplatkové výbavy. Jak jsme tedy naznačili výše, zákazníci jsou skutečně schopni vyšponovat u tohoto modelu cenu až na takřka 1,5 milionu korun. Z dat českého zastoupení přitom vyplývá, že více než třetinu registrací mají na kontě soukromníci - realita ale nejspíše bude ještě slibnější, zbytek je totiž sice kupován na firmu, ale i tak pro soukromé účely.
Zmínit ještě můžeme, že zájem o Stinger nemají jen muži, u kterých se touha po výkonném sedanu dá očekávat spíše, ale také ženy. Na jejich kontě zatím svítí čtyři exempláře, do konce roku se ale tento stav ještě navýší. Stinger tedy zjevně boduje, a to přesto, že mu prakticky ve všech důležitých anketách titul Auto roku jen těsně unikl. Nezbývá než smeknout klobouk, tohle se povedlo.

































Kia Stinger je na českém trhu nadmíru úspěšná, většina zákazníků navíc volí vrcholnou šestiválcovou verzi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 8 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 11 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
