Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupec kýčovitého Mercedesu za rok a půl vlastnictví prodělal kalhoty, každý ujetý kilometr ho stál přes 374 Kč
5.5.2024 | Petr Miler
Jen si to představte - vyjedete z domu, urazíte 10 km, 3 740 Kč je v háji a už se nikdy nevrátí. Jsou auta, u kterých to snad i snesete, pokud na to tedy máte, ale v tomto případě nám to nepřijde jako dobrý obchod.
Mercedesy jsou auta pro kolotočáře, říká se. Je to klišé jako všechna podobná tvrzení, stejně jako v jiných případech ale i tady platí, že se nevzalo z ničeho. „Světští” lidé, kteří si potrpí na kýčovitých symbolech společenského postavení, ze všech německých prestižních značek obvykle nejvíc tíhnou právě k Mercedesům, a tak nakonec nepřekvapí, že právě třícípá hvězda s úspěchem nabízí auta, jako je to na fotkách níže.
Zrovna v této specifikaci se drží ještě při zemi, jinak se ale jedná o jedná o Mercedes-Maybach GLS, který umí nabrat tak kýčovitých podob, že je to moc i na Rusy. Jde o skutečně nápadně opulentní symbol bohatství, k jehož image nutně patří také cena, kterou si nikdo normální nemůže dovolit zaplatit, protože pak by ho chtěl také, že? Auto, na nějž se koukáte, přišlo jeho kupce v listopadu 2022, kdy bylo pořízeno, na 342 841 Eur. A ne ceníkové ceny, bavíme se o cifře na faktuře, kterou musel zaplatit, protože jde o nizozemské auto, kde jsou kvůli extrémnímu zdanění reálné ceny aut zanášené do veřejných databází kvůli zamezení daňovým únikům.
Je to tedy stroj za 8,6 milionu Kč, to opravdu není vůz pro každého. Na poměry Mercedesu až brutální cenovku stvořila volba vrcholné verze GLS 600 s dvakrát přeplňovaným osmiválcem o 557 koních v kombinaci s maximem dostupných příplatků. A jejich ceny jsou někdy tak tučné, že cifru na konečné cenovce vozu posílají o další a další miliony výš jako nic. Proč ne, když na to máte, že? V případě podobně nepřiměřeně drahého a opulentního Mercedesu se ale musíte smířit s tím, že si ho kupujete pro sebe a musíte ho opravdu milovat, protože nikdo další ho za srovnatelnou částku nekoupí.
O tom se majitel tohoto auta přesvědčuje dosyta, neboť vůz posílá dál do světa. Vlastnil ho rok a půl a najel s ním 6 253 km, čímž stvořil jednoho z králů relativní ztráty hodnoty. Aktuální nabídková cena auta je pořád vysoká, 249 500 Eur znamená asi 6,25 milionu Kč. Ale je to také o 2 340 000 Kč míň, než kolik tohle auto reálně stálo jako nové. Už to je hodně, pokud to ale přepočteme na ujeté kilometry, stál jeden každý majitele přes 374 Kč jen na ztrátě hodnoty - bez benzinu či čehokoli dalšího.
To je další brutalita svého druhu, však si představte tu ekonomiku provozu: Praha-Brno? Žádný problém, maximum luxusu zajištěno. Cena? 74 800 Kč za cestu tam. A 74 800 za cestu zpátky, bez tankování či oběda, prostě jen optikou ceny „železa”, tedy samotného auta. Brno pro vás opravdu bude muset být zlatá loď, aby se vám taková cesta vyplatila. A to pořád platí, že se vůz bude muset za oněch 6,25 milionu korun prodat, o čemž si trochu dovolíme pochybovat. Pořád to není nic výhodného a i pro druhého a dalšího majitele bude ježdění tímto vozem extrémně drahým špásem. Kolik lidí si něco takového může dovolit? A současně nemá problém koupit si ojetinu? To bude velmi, velmi malá množina...
Díváte se na jednoho z historických králů ztráty hodnoty, cena 374 Kč/km jen touto optikou je extrém svého druhu. Foto: Thomas den Houdijker, publikováno se souhlasem
Zdroj T. den Houdijker@Marktplaats
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
včera - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
17.5.2024 - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nejnovější články
- Francouzská kampaň radí mužům, aby řídili jako ženy, na velmi tenký led se pouští hned několikrát
před 2 hodinami - Značce nabízející jen elektrifikovaná auta shořelo dealerství, za poslední roky jich lehlo popelem už 10
před 4 hodinami - Rusové řekli víc k novému vrcholnému Moskviči. Auto větší než Kodiaq může být při ceně základu od 314 tisíc konečně hit
před 5 hodinami - Světu už 5 let chybí největší automobilový manažer všech dob, druhý takový se těžko někdy narodí
včera - Honda i v této době oznamuje, že do elektromobility napěchuje 1,46 bilionu Kč, nevyřeší tím vůbec nic
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva