Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jediný příplatek na nejopulentnější Mercedes dneška stojí víc než celá třída C
14.1.2021 | Petr Miler
Na drahé příplatky u exkluzivních aut už jsme si skoro zvykli, ale Mercedes není zase tak drahá značka, aby bylo možné označit jeden prvek v ceně auta za něco normálního. Přesto ho nabízí.
Je to auto tak přímočaře opulentní, že zvedá obočí i Rusům. Když jej ale slavní rappeři kupují po pěti kusech, svůj účel zřejmě plní. Řeč je o Mercedesu-Maybach GLS, do příchodu stejně vyparáděné třídy S na trh jediný současný vůz Mercedesu honosící se emblémem s velkým písmenem M. A nejdražší sériově vyráběný model třícípé hvězdy dneška.
Skromné auto to tedy není tak nějak z podstaty, čemuž odpovídá i základní cena 4 241 050 Kč. Tu lze pochopitelně zvýšit řadou příplatků a člověk snad ani nečeká, že budou levné. Jak ale upozorňuje Alessandro Renesis z Drive Tribe, cena některých je až komická. Nebo spíše tragikomická, jak se to vezme.
Na první pohled skoro není co vybírat, neboť i když sáhnete po jiném než standardním černém laku, jde o metalízy bez přirážky. Připlácí se jen za červenou a bílou, jde ale o 11 resp. 24 tisíc Kč, což jsou z pohledu kupce auta za 4 miliony peníze tak malé, že je stěží rozezná v drobné změně v uspořádání číslic v koncových částech finální sumy. Pak je tu ale ještě dvoubarevné lakování.
To je pikantní samo o sobě, neboť třeba místo stříbrné můžete sáhnout po stříbrno-stříbrné. Tato volba se v konfigurátoru vizuálně neprojeví prakticky nijak (auto je pořád stříbrné - kdo by to čekal), ale v položce „Kupní cena z výroby” přibude 539 962 Kč. Za to byste mohli mít celou Octavii 1,5 TSI, ale co už, přece jako kupec takové exkluzivity nestrpíte obyčejnou stříbrnou místo stříbrno-stříbrné, že?
Exteriér bychom měli, tedy pokud místo 23" vícepaprskových kol nebudete chtít 23" vícepaprsková kola v trochu jiném provedení, ta vyjdou na 185 130 Kč. Zajímavější věci jsou k mání uvnitř. Kůže nappa je tu tedy standard, však jsme v Maybachu, jiná barva za 11 tisíc znovu stěží dojme. Ale pozor, ještě je tu „Kůže designo nappa Exclusive bílá crystal/šedá pearl” jako jediná alternativa. 416 542 Kč? Sem s ní, v tu chvíli ale přichází překvapení.
Abyste mohli mít tuto skvělou kůži, je třeba si připlatit ještě za dvě jiné věci, které jinak konfigurátor nezmiňuje - „Sadu koženého čalounění designo Exclusive” a „Sadu koženého čalounění designo”. Dá to rozum, protože když chcete „Kůži designo nappa Exclusive”, musíte si nejprve koupit to „designo” a pak „Exclusive”, protože v ceně je jen „nappa”. To máme bratru navíc 185 130 Kč za jedno a 416 542 Kč za druhé. Summa sumárum: 987 360 Kč za jeden prvek, jen jinak barevné čalounění pořád kůží nappa. Tak to se vyplatí, protože kdo by si místo toho koupil celý Mercedes třídy C (začíná na 942 590 Kč)?
Jsme zvyklí na leccos, zejména pak od značek jako Porsche, Bentley nebo Ferrari, které vám vyúčtují 100 tisíc Kč klidně i za to, že čtyři žebírka ventilačního otvoru nebudou černá, ale třeba červená, protože černá je pro chudé. Ovšem, jsou to značky o řád výše, zde máme „jen” Mercedes „jen” za 4 miliony. Přidat do takového auta jen jiný lak, kůži a kola za víc jak třetinu ceny? To nám přijde trochu přehnané, ale lidé asi takové věci kupují, jinak by je Mercedes nenabízel...












Stříbrno-stříbrný lak za půl milionu, jinak vyvedená kola za 200 tisíc a především specifická kůže skoro za milion, i to je Mercedes-Maybach GLS. Foto/Grafika: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz přes Drive Tribe
Bleskovky
- Tiger Woods těžce havaroval v korejském SUV, uvěznilo jej desítky metrů od místa nárazu
24.2.2021 - Šéf vývoje ostrých Porsche ukázal své auto na denní ježdění, je to bijec v barvě konkurenční značky
23.2.2021 - Souboj německých rodinných stíhaček na mokrém letišti má naprosto jasného vítěze
22.2.2021 - Golfista vyhrál tři auta stejné značky za čtyři měsíce, už neví, co s nimi dělat
20.2.2021 - Americké čištění mnohaproudé dálnice od sněhu je symfonie pro sedm pluhů
19.2.2021
Nejdiskutovanější články
- Facka do tváře bateriových elektromobilů, novinka Toyoty je levnější než Tesla Model S
5.12.2020 (2) - K mání je vzácný Mercedes milovaný diktátory, má velmi pozoruhodnou historii
27.11.2020 (1) - Ford má na krku žalobu kvůli motorům EcoBoost, odcházejí jim klíčové díly
9.12.2020 (1) - Experti popsali, jak mohl pilot nejděsivější nehody F1 posledních let odejít po svých
10.12.2020 (1) - Auta, která jako nová skoro nikdo nechtěl, se dnes pro majitele stávají zlatým dolem
9.1.2021 (1) - Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
15.1.2021 (1) - Proč downsizing motorů nepřináší kýženou úsporu paliva? Zůstalo jen u dobré myšlenky
15.1.2021 (1) - 16 let starý dieselový Mercedes S ukázal, co svede na Autobahnu, v jednom je nepřekonatelný
8.2.2021 - Škoda Octavia je stále větší problém pro VW Golf, šlape mu na paty jako nikdy dřív
11.2.2021 (1) - Němci odhalili revoluční řešení pohonu aut, z bateriové elektromobility dělá nesmysl
12.2.2021 (1)
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 21:16 - abgx1
- IT poradna 21:11 - abgx1
- Onboard videa 20:13 - M.Z.
- Škoda Auto obecně 19:48 - řidičBOB
- Octavia IV 17:32 - řidičBOB
- Genevo ONE - Zkušenosti 17:08 - Kavis
- Koronavirus 14:17 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 14:04 - Lachende Bestien
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 13:29 - pavproch
- iso konektor 08:02 - OndraK123