Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Jediný příplatek na nejopulentnější Mercedes dneška stojí víc než celá třída C
včera | Petr Miler
Na drahé příplatky u exkluzivních aut už jsme si skoro zvykli, ale Mercedes není zase tak drahá značka, aby bylo možné označit jeden prvek v ceně auta za něco normálního. Přesto ho nabízí.
Je to auto tak přímočaře opulentní, že zvedá obočí i Rusům. Když jej ale slavní rappeři kupují po pěti kusech, svůj účel zřejmě plní. Řeč je o Mercedesu-Maybach GLS, do příchodu stejně vyparáděné třídy S na trh jediný současný vůz Mercedesu honosící se emblémem s velkým písmenem M. A nejdražší sériově vyráběný model třícípé hvězdy dneška.
Skromné auto to tedy není tak nějak z podstaty, čemuž odpovídá i základní cena 4 241 050 Kč. Tu lze pochopitelně zvýšit řadou příplatků a člověk snad ani nečeká, že budou levné. Jak ale upozorňuje Alessandro Renesis z Drive Tribe, cena některých je až komická. Nebo spíše tragikomická, jak se to vezme.
Na první pohled skoro není co vybírat, neboť i když sáhnete po jiném než standardním černém laku, jde o metalízy bez přirážky. Připlácí se jen za červenou a bílou, jde ale o 11 resp. 24 tisíc Kč, což jsou z pohledu kupce auta za 4 miliony peníze tak malé, že je stěží rozezná v drobné změně v uspořádání číslic v koncových částech finální sumy. Pak je tu ale ještě dvoubarevné lakování.
To je pikantní samo o sobě, neboť třeba místo stříbrné můžete sáhnout po stříbrno-stříbrné. Tato volba se v konfigurátoru vizuálně neprojeví prakticky nijak (auto je pořád stříbrné - kdo by to čekal), ale v položce „Kupní cena z výroby” přibude 539 962 Kč. Za to byste mohli mít celou Octavii 1,5 TSI, ale co už, přece jako kupec takové exkluzivity nestrpíte obyčejnou stříbrnou místo stříbrno-stříbrné, že?
Exteriér bychom měli, tedy pokud místo 23" vícepaprskových kol nebudete chtít 23" vícepaprsková kola v trochu jiném provedení, ta vyjdou na 185 130 Kč. Zajímavější věci jsou k mání uvnitř. Kůže nappa je tu tedy standard, však jsme v Maybachu, jiná barva za 11 tisíc znovu stěží dojme. Ale pozor, ještě je tu „Kůže designo nappa Exclusive bílá crystal/šedá pearl” jako jediná alternativa. 416 542 Kč? Sem s ní, v tu chvíli ale přichází překvapení.
Abyste mohli mít tuto skvělou kůži, je třeba si připlatit ještě za dvě jiné věci, které jinak konfigurátor nezmiňuje - „Sadu koženého čalounění designo Exclusive” a „Sadu koženého čalounění designo”. Dá to rozum, protože když chcete „Kůži designo nappa Exclusive”, musíte si nejprve koupit to „designo” a pak „Exclusive”, protože v ceně je jen „nappa”. To máme bratru navíc 185 130 Kč za jedno a 416 542 Kč za druhé. Summa sumárum: 987 360 Kč za jeden prvek, jen jinak barevné čalounění pořád kůží nappa. Tak to se vyplatí, protože kdo by si místo toho koupil celý Mercedes třídy C (začíná na 942 590 Kč)?
Jsme zvyklí na leccos, zejména pak od značek jako Porsche, Bentley nebo Ferrari, které vám vyúčtují 100 tisíc Kč klidně i za to, že čtyři žebírka ventilačního otvoru nebudou černá, ale třeba červená, protože černá je pro chudé. Ovšem, jsou to značky o řád výše, zde máme „jen” Mercedes „jen” za 4 miliony. Přidat do takového auta jen jiný lak, kůži a kola za víc jak třetinu ceny? To nám přijde trochu přehnané, ale lidé asi takové věci kupují, jinak by je Mercedes nenabízel...












Stříbrno-stříbrný lak za půl milionu, jinak vyvedená kola za 200 tisíc a především specifická kůže skoro za milion, i to je Mercedes-Maybach GLS. Foto/Grafika: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz přes Drive Tribe
Bleskovky
- Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
včera - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021 - Němec zkusil rozjet na dálnici na maximálku auto z dob, kdy u nás Škoda 130 byla luxus
10.1.2021 - Cena zakázkového laku na Bugatti za 131 milionů znovu posouvá meze absurdity
8.1.2021
Nejnovější články
- Ford zastavil výrobu v jedné ze svých největších továren, 5 000 lidí poslal domů
před 2 hodinami (1) - Profesionální designér zkusil vysvětlit, jak mohly bizarní ledvinky BMW projít až do výroby
před 4 hodinami - Další velká automobilka končí s diesely, žádný nový už nemáme čekat
před 5 hodinami - Němci nabízí krabičku, která tuctový motor aut Škody levně změní na „sportovní”
před 7 hodinami - Nejvíce poruchová SUV všech stáří podle TÜV ukazují, která v bazarech raději minout
před 8 hodinami - Koronavirus nakopl zájem o auta, která dříve kupovala jen hrstka „bláznů”
před 10 hodinami - Zjištění v dlouhodobém testu Tesly po 39 tisících km připomíná další problém elektromobilů
před 11 hodinami - K mání je nejvzácnější moderní Škoda, 1 z pouhých 100 vyrobených kusů stojí majlant
dnes - Bohatí lidé při lockdownech zabíjeli nudu tím, že si objednávali „nesmyslná” auta na přání
dnes - Auto roku 2021 podle Britů je překvapivě „normální”, elektromobily ostrouhaly
dnes
Živá témata na fóru
- BMW Divize 19:26 - M.Z.
- První auto - Focus mk2 18:48 - Rohllik28
- Chlubítko univerzální 18:16 - Lachende Bestien
- Auto pro radost 18:03 - Lachende Bestien
- Svíčky 16:02 - katana25
- Fabia 1.9 SDI 47kw r.v 12/2001 jakou rozvodovou sadu 15:51 - Baronkoo
- Lampárna (stěžovatelna) 14:17 - jerry
- Detektory policejních radarů 14:13 - AntiRadary.cz
- Další zajímavá autovidea 11:30 - honziss
- Politický koutek 21:25 - HondaMan