Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kupte si zánovní VW Corrado VR6, něco takového už se nikdy nevrátí
19.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Chcete-li zánovní VW Corrado VR6, o 20 let jste minuli tu správnou dobu. A nebo ne, jedno tu ještě zbývá - krásné, jako nové, také ale vůbec ne levné.
Šestiválec v kompaktu aby dnes člověk pohledal. Z nových aut nenabídne takový motor už nikdo jiný než BMW ve svém jedničkovém hatchbacku a dvojkovém kupé, což je docela paradox, uvážíme-li, jakým směrem tato značka míří. A také Mercedes, budeme-li za kompakt považovat jeho kupé-kabrio SLC a čerstvě naředěnou verzi AMG. To je vše, alespoň v Evropě. Ty tam jsou doby, kdy jste mohli v relativně levném hatchbacku či kupé klidně i plebejské značky dostat šestiválcový motor o skoro třílitrovém objemu a nikdo se tomu nepodivoval.
Takových aut bychom i v nedávné historii našli více, nyní ale máme na mysli VW Corrado, které bylo v 90. letech snem nejednoho petrolheada. Pokud vás tenhle sen stále drží a nechcete ho ukojit kouskem pochybné kvality i historie, nabídka, kterou tu máme dnes, je přesně pro vás. Vůz, o kterém bude řeč dnes, je podobný kousku z loňského prosince, jenže ve své době stál na opačném konci nabídky. Pod kapotou má unikátní motor VR6, který z 2,9 litru objemu dává 142 kW (190 koní).
To je trochu jiná liga než čtyřválcový dvoulitr, třebaže i ten je dnes pro mnohé nesplnitelným snem. A považte i další detaily - hmotnost 1 270 kg, palivová nádrž na 70 litrů a pochopitelně velmi slušná dynamika: stovka za 6,9 sekundy a maximální rychlost 235 km/h. Přidejte si ovladatelnost atmosféricky plněného motoru, zvuk šestiválce a pocit z vlastnictví jednoho z ikonických motorů posledních dekád a máte před sebou něco, po čem není těžké toužit.
Tato auta jsou dnes ale dost vzácná. Corrad jakéhokoli typu v jakémkoli stavu je dnes v Německu nabízeno pouhých 175 a motor VR6 z nich má pod kapotou méně než třetina. Corrado na fotkách je mezi nimi i jakýmkoli jinými naprostým jednorožcem - má za sebou pouze 17 984 km, jak ukazuje tachometr, a stav auta je od pohledu vynikající. Vůz není nový, nějaký drobný nedostatek tem tam najdeme, nakonec ujel skoro 20 tisíc km. ALe na dvacet let existence - první registrace byla v roce 1996 - vypadá tenhle vůz perfektně. Lak je původní, výbavy je tu docela dost, např. vidíme i CD měnič, a všechno prý funguje, jak má.
Samozřejmě, cena tohoto auta odpovídá. Prodávající požaduje 29 900 Eur, tj. asi 808 tisíc korun a za to dnes velmi snadno pořídíte nový Golf GTI i s koženými sedačkami a další příplatkovou výbavou. Ten ale nebude kupé a nebude mít šestiválec, éra motorů VR6 v Golfu skončila s pátou generací. A je opravdu extrémně nepravděpodobné, že by se někdy mohla vrátit...















Tohle Corrado VR6 je stále zánovní a může být vaše. Ale stojí jako nový Golf GTI
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Ferrari si postavilo zbrusu nový soukromý testovací okruh, fanoušky tím nejspíš ani trochu nepotěší
8.10.2025
Čínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
