Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
LaFerrari vs. P1 vs. 918 Spyder ve sprintu: kdo je nejrychlejší na 400 m?
30.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Tento souboj se zdá jasný, italský stroj má nejnižší hmotnost a nejvyšší výkon. Co říká praxe?
Prakticky celý motoristický svět se snažil hezkých pár měsíců dát dohromady Ferrari LaFerrari, McLaren P1 a Porsche 918 Spyder. Nakonec se to povedlo klubu The Supercar Driver, a to díky sběrateli supersportů Paulu Baileymu. Dočkali jsme se tak souboje trojice supersportů na okruhu Silverstone, který nakonec vyhrál britský vůz před tím německým a italským. Kromě toho autoři srovnání slíbili, že následovat bude další klání, tentokrát ve sprintu.
Na závody ve čtvrtmíli jsme si museli počkat necelé tři týdny, přičemž v mezičase došlo k jedné bohužel tragické změně. Paul Bailey se totiž se svou sbírkou zúčastnil charitativní akce na Maltě, při které ztratil kontrolu nad Porsche 918 Spyder. To následně zranilo takřka tři desítky diváků, přičemž došlo k jeho nezanedbatelnému poškození. Klub The Supercar Driver tak musel bílý exemplář nahradit černým, to je však jediná změna vůči předchozí části.
Zákulisí ale již ponechme stranou a pojďme se podívat na samotný sprint, který se odehrál na dráze Santa Pod Raceway v pátek 16. října. A jak už asi tušíte, opětovně to moc dobře nedopadlo pro Ferrari, které nebylo přesvědčivé ani z hlediska zaznamenaných časů, ani z hlediska dosažených rychlostí. To je s ohledem na nejvyšší výkon a nejnižší hmotnost více než překvapivé a začíná to ukazovat, proč se Italové od počátku srovnání nejvíce bránili.
Pokud fanoušci Ferrari hodlají namítnout, že dráha se leskne jako zrcadlo a tudíž byl zvýhodněn systém pohonu všech kol Porsche 918 Spyder, máme tu vzkaz od organizátorů. Ti dodávají, že celá trojice byla testována za identických podmínek a především že trať byla stoprocentně vysušená ještě předtím, než byla odjeta první jízda, což je ostatně patrné i ze samotného videa vše dokumentujícího.
Kdo toto kolo vyhrál, to vám neprozradíme, přece jen jsme již naznačili dost. Nicméně dodáme ještě tolik, že nejde o poslední kolo vzájemného italsko-britsko-německého souboje. Finální třetí část by se měla odehrát již brzy, přičemž půjde o zrychlení z klidu na 300 km/h. Papírově by jej přitom mělo vyhrát Ferrari, nicméně jeho již dvojitá „nevýhra” naznačuje, že vše může dopadnout jinak...
























Nedá se říci, že by pohled na hypersporty hřmící nad Santa Pod byl nudný...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
před hodinou
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 2 hodinami
Bylo dosaženo bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě, zájem o elektromobily mohutně uvadá
včera
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
včera
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
Živá témata na fóru
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 22:40 - abgx1
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
