Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini je hrdé na atmosférické motory. „Turba ale stejně přijdou,” říká šéf
16.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lamborghini se chce držet atmosférických motorů tak dlouho, jak to jen půjde. Turba ale jsou mezi možnostmi pro další produkty v budoucnosti.
Pokud patříte k těm, kteří za ideál pro sportovní jízdu považují atmosféricky plněný motor, asi vás nepotěšilo ani Porsche s nástupem přeplňování, ani Ferrari, když světu ukázalo model 488 GTB. Tím spíše, když to není zas tak dávno, co vzpínající se kůň přeplňování odmítal a pořád nepřímo říká, že jeho přístup je ve smyslu „nechceme, ale musíme”.
O to více může těšit konkurence z Maranellu nedaleké Sant'Agaty Bolognese, která se přeplňování brání o něco tvrdošíjněji. Už při představování Aventadoru se o turbodmychadlech spekulovalo a v případě Huracánu tím spíš, protože se ukázal v době, kdy naprostá většina portfolia Volkswagen Group pod kapotou „zázračné turbíny” už měla či se na ně alespoň chystala. Přesto však nové „baby-Lambo” zůstalo u atmosférického desetiválce.
„Jsme hrdí, že v této generaci automobilů máme atmosférické motory,” uvedl Andrea Baldi, šéf asijsko-pacifické divize Lamborghini. „Některé země však tento přístup trestají,” dodal, snad na adresu přeregulované Evropy. Puristická filozofie Lamborghini je podle něj slučitelná s globálními emisními standardy. Prozatím.
Desetiválec v Huracánu prý „z většiny odpovídá světovým nařízením” po stránce emisí. „Pro tuto generaci jsme si vybrali takto. Turba jsou řešení, které zvažujeme ve střednědobé a dlouhodobé budoucnosti pro nové produkty, a to z důvodu výkonu, který díky nim dostaneme. Ale pro Huracán máme jasnou volbu. Jsme na ni hrdí a víme, že to je zábavný motor. Nelitujeme ničeho,” uvedl dále Baldi.
Přiznal ale, že ať se to značce líbí či nikoliv, regulace CO2 jednou donutí i Lamborghini přejít na přeplňované motory. Bude se ale snažit zachovat svou pokrevní linii „čistou” tak dlouho, jak to jen půjde. Jakými způsoby bude k této snaze značka přistupovat, však zatím těžko spekulovat; něco mohl naznačovat koncept Asterion LPI910-4, ať zněla prohlášení jakkoliv.
Také turbo pod kapotou Urusu by mohlo pomoci zachovat atmosféry v supersportech déle. Vysoký výkon v nízkých otáčkách, kterého s turbodmychadly snadno dosáhnete, se totiž pro vozy kategorie SUV hodí, protože jsou těžké a většinu života pravděpodobně stráví v dolních dvou třetinách otáčkoměru.
Lamborghini je hrdé na atmosférický motor Huracánu
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva