Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini Urus v úplném základu ctí tradice koncernu VW snad i víc než sám Volkswagen
22.1.2022 | Petr Miler
Lamborghini žádné levné auto pochopitelně nenabízí, i jeho drahé modely jsou ale dostupné v základních provedeních. A v jejich případě zjevně není zaručeno, že budou působit nějak zvlášť noblesně ani když stojí v základu 5,5 milionu korun.
Auta koncernu Volkswagen - a německá auta obecně - proslula tím, že do nich nic nedostanete zadarmo. Pokud se rozhlédnete po nabídce ojetin a budete hledat opravdu dobře vybavený německý vůz s několika specifickými prvky, které preferujete, budete mít často problém najít byť jen dvojici vozů vyhovujících vašim představám. Naprostá většina vyrobených exemplářů je reklamou na to, za co si také je třeba připlácet.
Například kolega, protože často cestuje s dětmi, preferuje auta se zadními vyhřívanými sedadly, Wi-Fi hotspotem a zadními hlavovými airbagy. A pravidelné si stýská, jak má problém najít ojeté auto německé provenience, které by tomu vyhovělo. Jsou to relativní banality za pár tisíc korun, i do drahých aut klidně od Audi nebo dokonce Porsche se za ně ale musí připlácet, což stačí. Protože lidé jsou spořiví a po nějakém ultra vysokém komfortu pro posádku vzadu netouží, málokdo koupí zrovna všechny tyto tři věci současně.
O tom, za co všechno se v německých autech musí připlácet a že levné verze existují jen proto, aby prodaly příplatkovou výbavu, se vypráví pomalu legendy, je ale otázka, jestli to dnes ještě platí. Před pár dny jsme vám ukazovali základní stylové SUV VW za méně než 500 tisíc a bylo překvapivě dobře vybavené. To byl základ kupátkově střižených esúvéček německého koncernu, dnes se podíváme na jejich úplný vrchol, Lamborghini Urus. Ovšem opět v úplném základu.
Narovinu řekněme, že je to auto, které snad nikdy nemůže vzniknout ve skutečném světě. I obyčejnější modely se prodávají v úplném základu jen zřídka, u Lamborghini Urus to nejspíše neudělá nikdo. Tohle auto stojí v základu 5,5 milionu, což je tolik peněz, že ani příplatky za několik set tisíc cenu kosmeticky - a pro obvyklého kupce ani fakticky - citelně nezvýší. Přesto se na tento hypotetický vůz podívejme, neboť je vlastně docela zajímavý. Vypadá totiž docela lacině.
Jasně, je to Lambo, a to nikdy nedostanete na plechových kolech s kryty, s černými klikami dveří a halogenovými světly. Ale podívejte se na jeho oficiální vizualizace a řekněte, že vypadá nějak zvlášť noblesně, luxusně, prostě přiměřeně své ceně. Nemáme ten pocit - i 21" kola se zdají být malá, bílá barva je bílá barva, střecha bez jiného zbarvení, panoramatického prosklení nebo ližin působí docela nuzně, podobně skla bez tmavšího tónování vzadu, nevýrazné třmeny brzd... Je to spousta drobností, které dávají najevo, že tohle auto umí nabídnout i víc.
Snad ještě patrnější je to v interiéru, který je standardně černo-černý, připlatit si musíte za věci jako volič jízdních režimů s terénními funkcemi, vyhřívaný volant (ten dnes přitom dostanete za pár šupů i do Škody Scala), lepší audio, vyhřívání zadních sedadel, ventilování těch předních nebo ona více tónovaná skla vzadu. Najdeme opravdu hodně věcí, které tu nejsou. Nejpikantnější ale jsou opravdové prkotiny jako bezdotykové otevírání víka kufru. Elektrické otevírání je standard, to ano, pokud ale chcete otevírat páté dveře „kopancem do nárazníku”, musíte platit, jinak smůla.
Znovu mi to připomíná známého, který mi jednou přivez ukázat výbavou naprosto našlapaný kombík Audi. Měl všechno, na co si vzpomenete, včetně karbon-keramických brzd za statisíce, masážní sedadla nebo noční vidění, toto otevírání kufru ale vůz neměl. Divil jsem se a ptal, jestli to nebylo k dispozici, odpověď byla tragikomická: Nenapadlo ho, že by se za něco takového připlácelo, a tak to při konfiguraci vozu nezaškrtl. U „Němců” se toho prostě připlácí tolik, že všechno koupit pomalu ani nejde. A Lamborghini, jak známo, patří Audi.
V tomto směru se navíc dnes zdá být Lamborghini více VW než samotný VW, ani ten už úplně za všechno nutit neplatí. Však považte, chtít něco navíc za bezdotykové otevírání víka kufru u auta za 5,5 milionu? To je bizarní, ale chápeme, peníze nerostou na stromě...






Lamborghini Urus v úplném základu jistě není ostudná záležitost a takové auto si stejně nikdo nekoupí. Přesto vypadá trochu... základně, nemáte ten pocit? A rozhodně překvapí tím, co vše v něm také není. Foto: Lamborghini
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
Vedoucí muž šampionátu F1 při závodu historiků naboural nedocenitelnou formuli Nikiho Laudy
dnesAuto létající v běžném provozu rychlostmi okolo 270 km/h nemusí stát miliony, jedno takové se ukázalo v akci
12.5.2022Je čas zahájit odpočítávání, doba nových Škod za 2 miliony Kč je už jen 6 688 korun daleko
11.5.2022
Nové na MotoForum.cz
- Jezdecké rošády u Pederciniho 12:00
- MotoE: Vyhráli Casadei a Aegerter 10:00
- Salač si připsal jeden bod včera 20:57
- Vítězný letošní hattrick pro «Bestiu» včera 14:43
- Moto2 vyhrál ve Francii Augusto Fernandez, 15. Salač včera 12:58
Nejčtenější články
Indové začali prodávat novou obdobu nejlepšího SUV Mercedesu, i s jeho technikou stojí zlomek
16.4.2022Šéf BMW otevřeně popsal, co způsobí vynucený přechod na elektrická auta, snad jako jediný z toho má rozum
16.4.2022Facelift stylové verze druhého největšího SUV VW předčasně odhalen. Vypadá zvláštně, ale bude levné
16.4.2022K mání je skoro nejetá Škoda Octavia Combi se 160 koňmi „po dědovi”, i se slušnou výbavou je levná
17.4.2022Pokládáním těchto otázek si fandové elektromobilů utahují z majitelů spalovacích aut, co jim odpovědět?
17.4.2022
Tiskové zprávy
- Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva - Autokamery Mio jsou oficiálně nejprodávanější značkou v ČR!
tisková zpráva - Seat Service nabízí cestu k zážitkům bez starostí
tisková zpráva