Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lamborghini vzkřísilo vzácnou verzi svého nejslavnějšího modelu, vznikly jen 4 takové
8.2.2020 | Mirek Mazal
Svět sportovních aut by dnes možná vypadal úplně jinak, kdyby nejlepší technici Lamborghini nepřesvědčili Ferruccia, že svět potřebuje sporťák s motorem uprostřed a do hry nevtáhli Marcella Gandiniho. Tak vznikla Miura a toto je její nejvzácnější verze.
Miura je jméno nejdůležitějšího Lamborghini v dějinách značky a jednoho z přelomových supersportů automobilových dějin. Svět by dnes možná vypadal úplně jinak, kdyby v roce 1965 Gian Paolo Dallara, Paolo Stanzani a Bob Wallace ve volném čase nezačali pracovat na vývoji zcela nově koncipovaného supersportu a nepřesvědčili Ferruccia Lamborghini, že tohle musí být další nový model značky.
Ferruccio souhlasil a do hry vtáhl tehdejšího nováčka studia Bertone, Marcella Gandiniho. Právě díky jeho designu vůbec první sportovní auto s motorem uprostřed ohromilo publikum na autosalonu v Ženevě v roce 1966 a z Gandiniho přes noc udělalo designérskou hvězdu, kterou je dodnes. Každá vyrobená Miura je dnes zlatem vyvažované auto, i mezi nimi ale existují verze, které jsou vzácnější než jiné.
V jejich rámci existuje malinkatý klub nejcennějších exemplářů, které jsou v žebříčku exkluzivity absolutně nejvýš. Jde o Lamborghini Miura SVJ inspirovaná ultimátním provedením Jota. Na zvláštní žádost technika a testovacího jezdce automobilky, jednoho z otců vozu Boba Wallace vznikly pouze čtyři tovární kusy SVJ a jeden z nich se objevil na autosalonu Rétromobile v Paříži.
Miura SVJ s podvozkem číslo 4860 byla postavena v roce 1973 pro bývalého německého závodního jezdce Huberta Hahneho, který byl v té době dovozcem Lamborghini do rodné země. Původně bylo auto opatřeno černým lakem s bílo-černým koženým interiérem, ovšem v roce 1977 majitel nechal vyniknout stříbrnou karoserii s černým kokpitem. Lukrativní sběratelský unikát zůstal na západě do přelomu tisíciletí, kdy byl už v zanedbaném stavu prodán do Japonska.
Stříbrný stroj od té doby nebyl vidět a v zemi vycházejícího slunce zůstal až do této dekády, kdy se jej majitel rozhodl poslat zpět do Itálie s cílem uvést jej do perfektního stavu. To se podařilo a renovované auto bylo velkolepě odhaleno na pařížském výstavišti. Vzhledem k historickému významu podvozku č. 4860 došlo na nekompromisní renovaci prostřednictvím pracovníků sekce Lamborghini Polo Storico.
Originální vozy byly složeny z hliníkových panelů a průhledného plastu místo skla. Kabina bez zbytečných vymožeností pomohla ušetřit 360 kilogramů hmotnosti. Lehké tělo poháněl kupředu výkonnější V12 produkující 309 kW (420 koní). Od běžnějších konfigurací se rovněž lišily širší blatníky, větší disky kol, jiná světla a k tomu nové aerodynamické prvky. Funkční úpravy byly provedeny v souladu s předpisy kategorie J sportovních předpisů FIA, proto i označení SVJ.









Zrenovované Lamborghini Miura SVJ se v Paříži ukázala vedle jednotlivých komponentů vozu, které nejlépe ukazují genialitu jeho konstrukce
Zdroj: Lamborghini
Bleskovky
Mechanik zbavil výfuky VW s motorem W12 veškerého tlumení. Auto zní tak dobře, že si tuhle legendární „kasičku” možná i risknete koupit
včeraTesla dokončila svou první vlastní restauraci postavenou okolo Superchargerů, tady jsou první skutečné fotky
16.7.2025Firma dostala na značky brutální Lamborghini s podtunovou hmotností, stvořila silniční bestii s božským zvukem
15.7.2025
Nejnovější články
Historicky jediný dieselový Golf GTI na prodej v pěkném stavu připomíná, co to byl rychlý a úsporný lidový luxus
před 3 minutamiI Land Roveru se přestává dařit. Zbavuje se 500 lidí, prý jde o „dobrovolné propouštění”
před hodinouMajitelům tisíců Volv dál hrozí totální selhání brzd kvůli hloupé softwarové chybě automobilky, úřad vydal neobvyklé varování
před 3 hodinamiFord Evropě slibuje návrat dostupných aut. Už mu nevěříme, svůj klíčový model dál bez milosti hází přes palubu
před 4 hodinamiNula lidí. Manažer automobilky poctivě sečetl počet zákazníků, kteří si od ní chtěli koupit elektrické auto, tím vývoj skončil
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Octavia Scout 1.8TSi, 2010, 260kkm 07.18. 12:46 - pavproch
- BMW Divize 07.18. 11:13 - pavproch
- Rychlodotazy 07.18. 00:08 - Zajda
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.17. 10:28 - Truck Daškam
- Toyota obecně 07.17. 08:43 - Stepan
- Politický koutek 07.16. 20:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 07.16. 15:45 - pavproch
- Jak vyhledat majitele Autovraku (potřebuju poradit) 07.16. 14:32 - Carrert93