Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model

Přitažlivější, než si i sami majitelé automobilky mysleli, je zjevně pro zákazníky značka Lancia. V tuto dobu s ní měl být dávno amen, ona ale zatím začíná prodávat novou verzi Ypsilonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model

29.5.2020 | Petr Prokopec

Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model

/

Foto: Lancia

Přitažlivější, než si i sami majitelé automobilky mysleli, je zjevně pro zákazníky značka Lancia. V tuto dobu s ní měl být dávno amen, ona ale zatím začíná prodávat novou verzi Ypsilonu.

Italsko-americký koncern FCA už v lednu 2014 oznámil, že Lancia končí a bude dále jen doprodávat jediný model v jediné zemi. Automobilce jsme tak sepisovali parte, jak se ovšem postupně ukazovalo, něco takového bylo poněkud předčasné. Ač totiž značka od té doby funguje pouze na domácím trhu se stárnoucím Ypsilonem, její prodeje jsou vskutku nemalé. Ostatně, jen jeho prodeje v Itálii překonávají celoevropský odbyt všech modelů Alfy Romeo.

Koncern FCA pod někdejším vedením Sergia Marchionneho se ovšem rozhodl tak, jak se rozhodl, i proto, že dnes již zesnulý manažer měl k Alfě nemalé citové pouto. Byl však zjevně jedním z mála, zatímco Lancii adorují davy. A je možné, že spřízněnou automobilku bude překonávat ještě více než dosud.

Přichází totiž s novou verzí Ypsilonu nazvanou prostě Hybrid, která již dle názvu sází na alternativní pohon. Stejně jako třeba Fiat 500 či Panda tedy i Lancia sáhla po litrovém tříválci FireFly, který disponuje 70 koňmi a jenž byl spárován s 12voltovým startérem-generátorem. Mimo to dorazila i malá lithium-iontová baterie, do které je ukládána energie napomáhající vozu následně s akcelerací. Díky tomu měla spotřeba oproti benzinové jedna-dvojce klesnout o 24 %.

O žíznivosti nicméně nemusíme mluvit až tak obecně, venku jsou konkrétní data. Ve městě by si tedy vůz měl říci o 4,7 až 4,9 litru na sto kilometrů, mimo zástavbu pak o 3,5 až 3,6 litru a v průměru tedy o 4 až 4,1 litru. Kromě toho je možné počítat s 14,2sekundovým sprintem na stovku, který je taktéž lepší než u 1,2litrového sourozence, a to o šest desetin. Nejvyšší rychlost 163 km/h je však již pro obě verze stejná.

Tím se dostáváme k cenám, jenž startují na 14 450 Eurech (cca 390 tisíc Kč). To není úplně nízká suma, jakkoliv lze ve výbavě Silver počítat s klimatizací či třeba 15palcovými litými koly lakovanými na černo. Verze Gold a Maryne jsou pak ještě dražší (Maryne stojí od 16 400 Eur, cca 443 tisíc Kč) a pochopitelně ještě vybavenější.

Ypsilon Hybrid by i tak vzhledem k neutuchajícímu zájmu Italů mohl být úspěchem, je tu ale jeden problém, a to jsou následky tamní epidemie koronaviru. Stávající situace jistě davy k dealerům nových aut nepožene, ale počkejme si na první prodejní data v příštích měsících, třeba Lancia opět překvapí.


Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 1 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 01Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 2 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 02Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 3 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 03Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 4 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 04Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 5 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 05Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 6 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 06Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 7 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 07Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 8 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 08Lancia odmítá zemřít, šest let po svém konci v Evropě začíná prodávat nový model - 9 - Lancia Ypsilon Hybrid EcoChic 2020 prvni 09
Lancia Ypsilon je nově k mání i jako hybrid. A to se před šest léty zdálo, že ji čeká už jen rok, maximálně dva

Zdroj: Lancia

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.