Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nejúspornější Škoda Octavia Combi TDI se dá levně koupit zánovní, nechtěné provedení tlačí cenu dolů
11.9.2023 | Petr Miler
Škoda Octavia Combi TDI a nechtěné auto? Teď si určitě říkáte, že žertujeme, ale věřte tomu, že i v rámci nabídky této bazarové perly se najdou provedení, po kterých lidé až tak netouží. V poměru hodnoty a ceny pak mohou být zajímavou volbou, toto je teprve pětiletý a skoro nejetý vůz.
Trh s ojetými auty začal ochládat už loni v červnu. Tento stav trvá dodnes, však pro horší měsíční výsledky se letos někdy musíme vracet až k přelomu první a druhé dekády nového milénia. Není to tak, že by trh byl v naprostém rozvratu, snadno může být ještě hůř, už to ale dávno není tak, že se prodá skoro všechno, skoro hned a skoro za jakoukoli cenu. Jsme tak stále častěji svědky zajímavých nabídek, o které byla v předchozích letech dlouho nouze. Prostě se objevují v nabídce ojetiny, jež se míjí s představami většiny publika a s cenou musí jít dolů. Přesto mohou být zajímavé, nakonec i právě proto.
Jedno takové auto tu máme dnes, je to vlastně docela slušná podivnost. Jde o Škodu Octavia, tedy obecně žádaný vůz, dokonce verzi Combi, tedy ještě více žádaný vůz. K tomu s motorem TDI, tedy skoro ideální vůz, navíc s minimálním nájezdem, jasnou historií s jedním majitelem, co více si přát? Možná nic, z pohledu většiny kupců jsou to ale přinejmenším dvě věci - smysluplnější výbava a aby oním motorem byl 2,0 TDI.
Když má auto v označení verze napsané „Ambition” a k tomu vidíte věci jako navigaci a přitom manuální klimatizaci, víte, že je zle, protože půjde o nějakou německou bizarnost. Není to tedy tak, že by auto nebylo vybavené, už verze Ambition je víc než úplně „oholený” Active, k tomu jsou tu vyhřívané sedačky nebo ona navigace. Ale aby tohle někdo spojil s některými úplně základními prvky? Tohle prostě řadu lidí neláká, však kdo si dnes do Octavie pořídí manuální klimu?
Motorem je pochopitelně 115koňový 1,6 TDI, který si moc obliby v Octavii nezískal, ale ruku na srdce, dnes se může zdát atraktivnějším než dříve. Tohle auto má spotřebu 3,8 litru nafty na 100 km mimo město a není problém s ním reálně jezdit klidně ještě o tři čtyři deci úsporněji. Skutečně, zvlášť v této výbavě. Žádný rychlík to není, 180 km/h po dálnici ale pojede také a dokud nenaložíte dozadu obě tchyně s nákupy z Polska, někoho i předjedete. A pořád je to Octavie Combi, jedno auto pro všechno, prostorný a pohodlný vůz vhodný klidně i pro jízdu po poli.
Tohle auto chce prostě trochu asketu, který by se styděl i za tu automatickou klimatizaci, však manuální stačí. Odměnou mu bude téměř dokonalý stav vozu z roku 2018, tedy už faceliftovaného provedení, které v rukou jediného majitele a se všemi požadovanými servisy najelo jen 39 900 km. To je na Octavii TDI skoro nic, ujede klidně dalších 800 tisíc km a to klidně jen se 700 zastávkami u čerpací stanice. Je to v podstatě zánovní auto, jen s nežádaným motorem a nepreferovanou výbavou, ale také není drahé.
Prodávající za něj žádá 14202 Eur bez německé DPH, tedy asi 345 tisíc Kč. Před pár léty bychom se takové ceně vysmáli, ale dnes, kdy nejlevnější nová Octavia Combi TDI stojí 659 900 Kč? To je prostě zajímavá nabídka, však kdo si koupí superúsporný diesel, aby s ním za 7 let najel necelých 40 tisíc km? Ale pokud vám nevoní, nechte ji být, zájemce o takové auto se nejspíš najde i bez vás.
Je to bizarní věc, ne že ne, hlavně kvůli své výbavě, motoru a dosavadnímu využití. I tak je to podle nás zajímavá nabídka - za relativně málo peněz dostanete zánovní Octavii Combi TDI, která reálně jezdí za méně než 4 litry nafty na 100 km jako nic. Foto: Amrein Automobile, publikováno se souhlasem
Zdroj: Amrein Automobile@Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva