Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Levný autopilot George Hotze boduje. Vyzývá na duel Muska, ten to ignoruje
8.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pro Elona Muska je George Hotz nejspíše nejnenáviděnějším člověkem na zemi. A to nikoliv kvůli registrační značce jeho Acury ILX.
Nevíme, jestli vám jméno George Hotz něco řekne, pro nadšence do mobilních telefonů je to ale pojem a růžky začíná vystrkovat i ve světě aut. Šestadvacetiletý génius má nakročeno k tomu, aby jej nenáviděly všechny automobilky světa, zvláště pak Tesla a její šéf Elon Musk. Jak jsme vás nedávno informovali, Hotz pracuje na systému semi-autonomního řízení, kterým by bylo možné osadit každý vůz - tedy nejen nový, ale i již existující. A co víc, tato průlomová technologie nemá koncového uživatele vyjít na více než 1 000 USD (cca 24 000 Kč), přičemž na trhu prý bude do konce letošního roku.
Pokud vás tato troufalost zaráží, pak vám George Hotze musíme plně představit. Již v 17 letech dokázal jako první prorazit ochranu operačního systému iPhonu. Poté se pustil do prolamování herní konzole PlayStation 3 a Sony ho kvůli tomu dokonce zažalovalo. Následně se raději rozhodl přejít na druhou stranu barikády, načež zamířil ke společnostem Google či Facebook. V loňském roce pak několik měsíců vyjednával o spolupráci s Elonem Muskem, který mu dokonce nabídl mnohamilionovou smlouvu.
Pravděpodobně ale došlo na přísloví hovořící o dvou kohoutech na jednom smetišti, ze spolupráce sešlo a vztahy mezi Muskem a Hotzem jsou více než chladné. Hotz se pak vrhl na vývoj systému autonomního řízení. Jeho koncept je velice zajímavý, protože nechce auto programovat od začátku do konce, on chce, aby od lidí odkoukalo, jak se řídí a samo se učilo nejlepším postupům. Pro práci si pořídil Acuru ILX, pár videokamer a držáků GoPro, senzory LIDAR a počítač běžící na operačním systému Ubuntu.
Výsledkem jeho úsilí by měla být ona průlomová technologie, kterou prý budete moci osadit svůj vůz stejně snadno, jako se skládá nábytek jednoho skandinávského řetězce. Že stále nejste přesvědčeni? Ani se nedivíme, zvláště když za vším stojí Hotzem nově založená firma Comma.ai, která má aktuálně pouhé čtyři zaměstnance. Včetně zakladatele samotného.
Nicméně světem dosud nedoceněný génius již získal startovní kapitál od Chrise Dixona z investiční firmy Andreessen Horowitz, a to ve výši 3,1 milionu dolarů (73,62 milionů korun). To by již k realizaci odvážných plánů mohlo postačit. Hotz navíc dodává, že aktuálně dostává zhruba 100 životopisů denně, mezi perspektivními spolupracovníky si tedy může vybírat.
Momentálně se tedy zdá, že tato pohádka by mohla dojít šťastného konce, čímž by Hotz opravdu více než naštval všechny automobilky světa, které za vývoj autopilotů utrácí miliardy. Po krku hlavně Tesle a Muskovi, jehož již vyzval na souboj vozů s autonomním řízením. Musk se ale k Hotzovým výzvám staví rezervovaně, na jeho výzvy nereaguje a když, tak minule zmíněným způsobem. Pokud ovšem hozenou rukavici nezvedne, možná se do něj média pustí. Tesla sice svého autopilota už má a lidé jej používají, vývoj ale musel stát firmu majlant a nikde není psáno, že Hotzovo řešení není není lepší.
Ať už k „souboji” dojde nebo ne, je jasné, že Hotz bude pokračovat nejen ve svém snažení, ale také v provokacích směrem k Muskovi. Za jednu z nich lze považovat i registrační značku jeho auta FUELON. Lze si ji vysvětlovat lecjak, od spojení slova „palivo” a Muskova křestního jména, což lze v případě jeho „vizí” považovat za nadávku, až po nepokryté F U Elon, což už si musíte vysvětlit sami...
Prozatím nepříliš známý bývalý hacker George Hotz chce do konce roku uvést technologii semi-autonomního řízení, která nebude stát ani 24 tisíc korun. A to vše kvůli Elonu Muskovi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 34 minutami - Přímé srovnání jasně prokázalo, že Musk lhal o tom, co Tesla Cybertruck dokáže ve srovnání s Porsche 911
včera - Landu Norrisovi „kleklo” jeho Lamborghini uprostřed města, roztlačit ho museli náhodní kolemjdoucí
16.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Cremoně skončily testy WomenWCR včera 22:44
- Musíme počkat na Ducati a... MM93 včera 15:00
- Test Kymco CV3 550i ABS vs. AK 550i ABS Premium: dvě nebo tři kola? včera 08:00
- Test šampionátu WomenWCR - 1. den 16.5.2024
- Mugello-MotoGP-Test: Alex Rins s nejlepším časem 16.5.2024
Nejnovější články
- Unikla podoba přístrojové desky nového Bugatti. Je jako z jiného světa, tachometr má až do 550 km/h
před 32 minutami - Ani šéf Fordu už si nemyslí, že elektrický Mustang je vůbec Mustang, raději zapomněl, že ho firma vyrábí
před 2 hodinami - Nechcete sedan s motorem Ferrari? Jediný prodejce jich nabízí hned pět, všech pět v zemi
včera - Číňanům už Čína není dost dobrá, první tamní automobilka si nově vystačí jen s působením v Evropě
včera - Nejprodávanější Jaguar končí bez nástupce, i ten padl za oběť posedlosti značky elektromobily
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva