Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lewis Hamilton se distancuje od Tota Wolffa, říká bývalý šampion, pro návrat do F1 vidí jedinou cestu
23.1.2022 | Petr Miler
Ani více jak měsíc od osudové prohry Lewise Hamiltona v závěrečném klání poslední sezóny Formule 1 jsme od bývalého šampiona neslyšeli jediné slovo, a tak za něj mluví jiní. Tentokrát se o jeho uvažování rozpovídal Jacques Villeneuve.
Je skoro neuvěřitelné, že se i 23. ledna tak moc mluví o prosincovém vyvrcholení loňského mistrovství světa Formule 1, byl to ale zkrátka tak emotivní moment, že nebude hned tak zapomenut. Shodou smůly Lewise Hamiltona, štěstí Maxe Verstappena, špatně zvolené strategie Mercedesu, chytrých strategických tahů Red Bullu a nepochybně i zásluhou výjimečného umu nizozemského pilota se stalo, že Hamilton přišel v posledním kole o téměř jistý osmý titul, který naopak poprvé zamířil do Nizozemska.
Tohle už je dnes historie, její dopady jsou ale stále živé. Lewis H. od té doby s nikým nepromluvil, jen bezprostředně po závodě pogratuloval svému sokovi, hovoří se ovšem o tom, že jej tato prohra velmi tíží a některé jeho kroky tomu nasvědčují. Jiní ovšem tvrdí, že si jakousi pasivní agresivitou ve spolupráci s Mercedesem vynucuje ráznou reakci FIA, aby se v podobné situaci příště každý bál rozhodnout v jeho neprospěch.
Trochu jinak vidí situaci Jakub Nováves, pardon Jacques Villeneuve, kanadský mistr světa Formule 1 z roku 1997. Podle něj je Hamilton v mnohem složitější situaci a nemá problém ani tak s tím, že prohrál ani jak prohrál, ale s tím, jak na to zareagoval Toto Wolff a vůbec jeho tým. Podle něj - a je to člověk, který se nadále pohybuje v těchto kruzích - je Hamilton také unavený a skutečně přemýšlí o tom, jestli se chce pustit ještě do další složité sezóny, bude-li proti němu stát tak dobrý soupeř.
Podle Villeneuva se tak Hamilton nejprve musí jasně distancovat od chování svého šéfa, který prý po 17 z 18 možných získaných šampionátů v posledních 9 letech trochu ztratil smysl pro realitu. A ani to nebude stačit.
„Mám pocit, že se Hamilton chce distancovat od Wolffa. Nakonec musíte umět i prohrát a zachovat si úroveň. Toto se choval jako někdo, kdo prohraje v Monopolech a naštvaný hodí celou hrací plochu do vzduchu. Podle mého názoru odešel Wolff z Abú Zabí s hodně pošramocenou image. Hamilton je na to citlivý, vidí svou budoucnost v Americe, možná i v Hollywoodu,” řekl rodák z Saint-Jean-sur-Richelieu pro italský Gazetta dello Sport. Podle něj jsou obzvlášť v Severní Americe na toto chování citliví a Hamilton s ním nechce být spojován.
Může se tedy stát, že F1 skutečně raději opustí? Podle Villeneuva je to docela dobře možné, záleží prý hlavně na tom, jaký bude nový monopost Mercedesu - protože s novými pravidly přichází nové stroje a to může snadno zamíchat kartami. „Bude to záležet na tom, jaké auto mu Mercedes dá a jestli bude moci snadno vyhrát, nebo nikoli. Lewis je mnohem unavenější než dříve. Měl pár jednoduchých sezón po odchodu Nica Rosberga a určitě nechce další těžký ročník. Myslel si, že osmý titul už snadno vyhraje v Abú Zabí, ale to se nestalo,” dodává Villeneuve s tím, že Brit musí být nutně zklamán, když už se zdálo, že má vše v rukou. Nakonec ale o všechno přišel.
Uvidíme, co na tomto pohledu bude pravdy, už další týdny ukáží více. Týmy už brzy začnou představovat nové monoposty a nedovedeme si představit, že by u toho Lewis Hamilton chyběl. Tedy chce-li se znovu ucházet o svůj osmý titul...


Hamilton a Wolff spolu zažili spoustu světlých chvilek, teď ale prý nejsou na jedné lodi a Hamilton se vrátí k závodění ve Formuli 1 jen s velmi konkurenceschopným autem. Říká Jacques Villeneuve. Foto: Mercedes-AMG F1
Zdroj: Gazzetta dello Sport
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejčtenější články
VW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
10.4.2025Tak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
10.4.2025S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
10.4.2025Majiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
10.4.2025Jezdi 130, posílíš mír! Němci padli tak hluboko, že rychlostní limit na dálnici berou jako formu boje proti Rusku
11.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva