Lexus zkouší získat zákazníky Tesel cílenými dopisy, prý už si s nimi užili své

Do odvážného marketingového pokusu se pustilo velké dealerství japonské značky z Texasu. Prý zkouší získat zpět klientelu, kterou Tesla vzala Toyotě, jeho šance jsou ale chabé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Lexus zkouší získat zákazníky Tesel cílenými dopisy, prý už si s nimi užili své

13.3.2020 | Petr Prokopec

Lexus zkouší získat zákazníky Tesel cílenými dopisy, prý už si s nimi užili své

/

Do odvážného marketingového pokusu se pustilo velké dealerství japonské značky z Texasu. Prý zkouší získat zpět klientelu, kterou Tesla vzala Toyotě, jeho šance jsou ale chabé.

Škádlení automobilek a snaha přebírat si navzájem zákazníky rozhodně nejsou ničím novým. Až dosud šlo většinou o popichování mezi Audi, BMW a Mercedesem, které se vymezovaly nejen navzájem, ale také vůči japonské či americké konkurenci. V posledních letech však o sobě dává vědět hlavně Toyota a její luxusní divize Lexus, jež soupeře vidí v prvé řadě v Tesle. Japonci dlouho byli na špici elektrifikačních aktivit, neboť Prius první generace začali nabízet již před 20 lety. Ovšem nyní je u vesla Tesla.

Že tomu tak je, zmiňovala dříve sama kalifornská automobilka, podle níž vůbec nejčastěji se lidé kupující nový Model 3 zbavují Toyoty Prius. Japonci proto vzápětí vyrukovali s reklamou, ve které se do plné elektromobility obouvali v plné parádě. Cílem přitom bylo, aby vzrostl zájem o hybridní Corollu. Jednalo se přitom o akci samotné továrny, ta ale evidentně inspirovala i jednotlivé dealery.

Majitelé Tesel v Texasu tak dostali dopis, ve kterém je místní prodejce Lexusu vybízí, aby svá současná auta vyměnili za ta japonská. Odměnou za to jim bude zejména sleva ve výši jednoho tisíce dolarů (něco přes 23 tisíc Kč). Kromě toho se ovšem mohou těšit také na lokální servis, bezproblémovou dodávku náhradních dílů či neexistenci tzv. range anxiety, tedy strachu z omezeného dojezdu. Zároveň chce prodejce vyplatit nejvyšší možné sumy za vozy, které budou zákazníci měnit za Lexus. „Legrace už jste si užili, teď je čas skončit s kompromisy,” hlásá reklamní leták.

Zní to zajímavě, nedá se ale předpokládat, že by tato akce měla velkou šanci úspěch. Majitelé Tesel sice již nezastírají tak jako ještě před několika málo lety, že jejich vozy mají často problémy, ovšem ani tak na ně nedají dopustit. Kromě toho se nedá počítat s tím, že by se většina lidí hodlala od plné elektromobility vrátit zpět k hybridům, které jsou vnímány jako polovičaté řešení.

Kde Lexus může bodovat, je možnost lokálního servisu. Japonci mohou nabídnout veškerou potřebnou péči v místě bydliště oslovených motoristů. Tesla navíc často neuznává reklamace, které u zavedených automobilek, mezi něž Toyota i Lexus patří, nejsou problémem. Jsme tedy zvědavi, jak celá akce dealerství z Lakeway dopadne, očekáváme ale velmi malou odezvu.


Lexus zkouší získat zákazníky Tesel cílenými dopisy, prý už si s nimi užili své - 1 - Lexus versus Tesla 2020 reklama 01Lexus zkouší získat zákazníky Tesel cílenými dopisy, prý už si s nimi užili své - 2 - Lexus versus Tesla 2020 reklama 02
Lexusu v americkém Lakeway zkouší přetáhnout klienty Tesly, moc šancí mu ale nedáváme

Zdroj: Electrek

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše