Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lexus zkouší získat zákazníky Tesel cílenými dopisy, prý už si s nimi užili své
13.3.2020 | Petr Prokopec
Do odvážného marketingového pokusu se pustilo velké dealerství japonské značky z Texasu. Prý zkouší získat zpět klientelu, kterou Tesla vzala Toyotě, jeho šance jsou ale chabé.
Škádlení automobilek a snaha přebírat si navzájem zákazníky rozhodně nejsou ničím novým. Až dosud šlo většinou o popichování mezi Audi, BMW a Mercedesem, které se vymezovaly nejen navzájem, ale také vůči japonské či americké konkurenci. V posledních letech však o sobě dává vědět hlavně Toyota a její luxusní divize Lexus, jež soupeře vidí v prvé řadě v Tesle. Japonci dlouho byli na špici elektrifikačních aktivit, neboť Prius první generace začali nabízet již před 20 lety. Ovšem nyní je u vesla Tesla.
Že tomu tak je, zmiňovala dříve sama kalifornská automobilka, podle níž vůbec nejčastěji se lidé kupující nový Model 3 zbavují Toyoty Prius. Japonci proto vzápětí vyrukovali s reklamou, ve které se do plné elektromobility obouvali v plné parádě. Cílem přitom bylo, aby vzrostl zájem o hybridní Corollu. Jednalo se přitom o akci samotné továrny, ta ale evidentně inspirovala i jednotlivé dealery.
Majitelé Tesel v Texasu tak dostali dopis, ve kterém je místní prodejce Lexusu vybízí, aby svá současná auta vyměnili za ta japonská. Odměnou za to jim bude zejména sleva ve výši jednoho tisíce dolarů (něco přes 23 tisíc Kč). Kromě toho se ovšem mohou těšit také na lokální servis, bezproblémovou dodávku náhradních dílů či neexistenci tzv. range anxiety, tedy strachu z omezeného dojezdu. Zároveň chce prodejce vyplatit nejvyšší možné sumy za vozy, které budou zákazníci měnit za Lexus. „Legrace už jste si užili, teď je čas skončit s kompromisy,” hlásá reklamní leták.
Zní to zajímavě, nedá se ale předpokládat, že by tato akce měla velkou šanci úspěch. Majitelé Tesel sice již nezastírají tak jako ještě před několika málo lety, že jejich vozy mají často problémy, ovšem ani tak na ně nedají dopustit. Kromě toho se nedá počítat s tím, že by se většina lidí hodlala od plné elektromobility vrátit zpět k hybridům, které jsou vnímány jako polovičaté řešení.
Kde Lexus může bodovat, je možnost lokálního servisu. Japonci mohou nabídnout veškerou potřebnou péči v místě bydliště oslovených motoristů. Tesla navíc často neuznává reklamace, které u zavedených automobilek, mezi něž Toyota i Lexus patří, nejsou problémem. Jsme tedy zvědavi, jak celá akce dealerství z Lakeway dopadne, očekáváme ale velmi malou odezvu.


Lexusu v americkém Lakeway zkouší přetáhnout klienty Tesly, moc šancí mu ale nedáváme
Zdroj: Electrek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
před 2 hodinamiBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Porsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
před hodinouNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před 4 hodinamiLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včera