Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové

Nové už se dnes ani koupit nedá, dokud ale BMW prodávalo tříturbový superdiesel 50d, šlo jej koupit od 3,5 milionu Kč výše. Dnes si ho můžete pořídit jen za cenu někdejší příplatkové výbavy, a to přes pouhých 78 tisíc km na tachometru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové

20.8.2020 | Petr Miler

Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové

/

Foto: Autohaus Becker-Tiemann, Mobile.de

Nové už se dnes ani koupit nedá, dokud ale BMW prodávalo tříturbový superdiesel 50d, šlo jej koupit od 3,5 milionu Kč výše. Dnes si ho můžete pořídit jen za cenu někdejší příplatkové výbavy, a to přes pouhých 78 tisíc km na tachometru.

Možná raději kupujete auta jako nová a nenamítáme proti tomu vůbec nic, sami se ale vyžíváme spíše v prohledávání nabídek zajímavých ojetin. V případě některých vozů si pak ani nedovedeme představit, že bychom si pořídili jako nové, i kdybychom měli nekonečné množství peněz. Ceny některých modelů totiž klesají po koupi tak rychle, že se jejich pořízení přímo u prodejce nových aut jeví jako holý nerozum.

Situace tu není až tak zajímavá jako ve Velké Británii, kde lze myslet i na vskutku extrémní propady, i tak se tu ale najdou auta, jejichž hodnota klesá rychlostí přesahující volný pád. Nejtypičtějším příkladem jsou velké luxusní limuzíny, které můžete koupit za polovinu jejich ceny klidně po pár letech s minimem km. A pokud počkáte ještě chvíli, můžete se jich navzdory nepodstatnému nájezdu zmocnit za ceny nižší než kolik by vás stál „oholený” nový Superb se 150 koňmi a minimální výbavou.

Jeden krásný příklad se objevil v prodeji v Německu kde oficiální dealer BMW nabízí předchozí generaci limuzíny řady 7 se špičkovým motorem 50d. Tedy nejvýkonnějším dieselem, který kdy v Mnichově postavili a který se ve své poslední, již 400koňové evoluci si na trhu musel nedávno sbalit fidlátka. Není vysloveně zakázaný, stále přísnější emisní pravidla Evropské unie a jeho omezený odbyt z něj udělali neudržitelnou nabídku.

Motor v autě na fotkách níže má „jen” 381 koní, ale to mu na atraktivitě ani trochu neubírá. Podle nás je to nejrozumnější motor pro řadu 7 - je velmi výkonný, relativně tichý a vzhledem ke své dynamice dosti úsporný. Dvanáctiválcová nebo osmiválcová biturba seženete i levněji, ale kdo je bude „živit”? Atraktivita této nabídky navíc nekončí zde.

Auto má pochopitelně pohon všech kol xDrive a osmistupňový automat, nic jiného pro 750d ani nebylo k dispozici, a také spoustu příplatkové výbavy. Paket M není k přehlédnutí, stejně jako béžová kůže Dakota uvnitř, komfortních prvků je pak bezpočet. Něco jako čtyřzónová klimatizace nebo všechna vyhřívaná sedadla nemá smysl zmiňovat, podobně jako navigaci či adaptivní světla. Auto má ale třeba i adaptivní podvozek, head-up displej, ventilovaná sedadla nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku, je tu zkrátka skoro všechno, nač pomyslíte.

Auto pochází z roku 2012, kdy základní 750d stála v Německu odkud auto pochází, 133 880 Eur. Příplatková výbava pak cenu vyšroubovala o dalších 30 tisíc Eur výše. Jde tedy o auto původně za skoro 4,3 milionu Kč, které je ale dnes k mání za 27 809 Eur, tedy 724 tisíc korun. To je skutečně bláznivý pokles ceny, uvážíme-li nájezd jen 78 597 km, vizuálně odpovídající stav, prodej u oficiálního dealera BMW a s ním spojenou tovární záruku i na ojetinu. Rizik v této koupi věru moc není, vskutku zajímavá nabídka.


Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 1 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 01Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 2 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 02Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 3 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 03Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 4 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 04Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 5 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 05Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 6 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 06Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 7 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 07Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 8 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 08Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 9 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 09Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 10 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 10Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 11 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 11Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 12 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 12Luxusní BMW 7 se „zakázaným” dieselem je sotva jeté k mání o 3,5 milionu levněji než nové - 13 - BMW 750d xDrive 2012 ztrata hodnoty prodej 13
Tohle BMW 750d stálo jako nové přes 4 miliony Kč, dnes může být vaše za 724 tisíc se 78 tisíci km na tachometru přímo od dealera automobilky. Foto: Autohaus Becker-Tiemann, Mobile.de

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše