Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi

Na trhu ojetin se dají najít různá pozoruhodná auta a toto je jedno z nich. Jako nové se dalo koupit od 3,5 milionu korun, dnes už se nedá koupit vůbec. A jako ojeté je k dispozici za cenu někdejší příplatkové výbavy i s malým nájezdem a královským původem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi

16.4.2021 | Petr Miler

Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi

/

Foto: DCT, publikováno se souhlasem

Na trhu ojetin se dají najít různá pozoruhodná auta a toto je jedno z nich. Jako nové se dalo koupit od 3,5 milionu korun, dnes už se nedá koupit vůbec. A jako ojeté je k dispozici za cenu někdejší příplatkové výbavy i s malým nájezdem a královským původem.

Možná raději kupujete auta jako nová a nenamítáme proti tomu vůbec nic, sami se ale vyžíváme spíše v prohledávání nabídek zajímavých ojetin. V případě některých vozů si pak ani nedovedeme představit, že bychom si pořídili jako nové, i kdybychom měli nekonečné množství peněz. Ceny některých modelů totiž klesají po koupi tak rychle, že se jejich pořízení přímo u prodejce nových aut jeví jako holý nerozum.

Situace tu není až tak zajímavá jako ve Velké Británii, kde lze myslet na vskutku extrémní propady, i tak se tu ale najdou auta, jejichž hodnota klesá rychlostí, před kterou se červená i volný pád. Nejtypičtějším příkladem jsou velké luxusní limuzíny, které můžete koupit za polovinu jejich ceny klidně po pár letech s minimem km. A pokud počkáte ještě chvíli, můžete se jich navzdory nepodstatnému nájezdu zmocnit za ceny podobné těm, na které by vás přišel nový Superb se 150 koňmi a nezajímavou výbavou.

Jeden pěkný příklad se objevil v prodeji v Belgii, kde prodejce výjimečných ojetin nabízí předchozí generaci BMW řady 7 se špičkovým motorem 50d. Tedy nejvýkonnějším dieselem, který kdy v Mnichově postavili a který se ve své poslední, již 400koňové evoluci si na trhu musel nedávno sbalit fidlátka. Není vysloveně zakázaný, stále přísnější emisní pravidla Evropské unie a jeho omezený odbyt z něj udělali neudržitelnou nabídku.

Motor v autě na fotkách níže má „jen” 381 koní, ale to mu na atraktivitě ani trochu neubírá. Podle nás je to nejrozumnější motor pro řadu 7 - je velmi výkonný, relativně tichý a vzhledem ke své dynamice dosti úsporný. Dvanáctiválcová nebo osmiválcová biturba seženete i levněji, ale kdo je bude „živit”? Atraktivita této nabídky navíc nekončí zde.

Auto má pochopitelně pohon všech kol xDrive a osmistupňový automat, nic jiného pro 750d ani nebylo k dispozici, a také spoustu příplatkové výbavy. Béžová kůže Dakota uvnitř není k přehlédnutí, komfortních prvků je pak bezpočet. Něco jako čtyřzónová klimatizace nebo všechna vyhřívaná sedadla nemá smysl zmiňovat, podobně jako navigaci či adaptivní světla. Auto má ale třeba i adaptivní podvozek, head-up displej, ventilovaná sedadla nebo elektricky ovládané víko zavazadelníku, je tu zkrátka skoro všechno, nač pomyslíte.

Důvodem, proč je auto tak našlapané výbavou, není jen to, že „oholené” BWM 750d si koupí málokdo, ale i původ vozu. Auto si jako nové koupil belgický král Filip a rozhodně na sobě nešetřil. Auto pochází z roku 2013, kdy základní 750d stála 133 880 Eur. Příplatková výbava pak cenu vyšroubovala o dalších více než 32 tisíc Eur výše. Jde tedy o auto původně za skoro 4,3 milionu Kč, které je ale dnes k mání za 32 900 Eur, tedy asi 850 tisíc korun. To je skutečně bláznivý pokles ceny, uvážíme-li nájezd 98 425 km a vskutku velmi zachovalý stav. Levněji auto po králi, které pořád působí jako auto po krále, koupíte stěží.


Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 1 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 01Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 2 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 02Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 3 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 03Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 4 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 04Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 5 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 05Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 6 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 06Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 7 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 07Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 8 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 08Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 9 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 09Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 10 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 10Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 11 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 11Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 12 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 12Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 13 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 13Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 14 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 14Luxusní BMW se „zakázaným” dieselem ztratilo na ceně 3,5 milionu, i když je po králi - 15 - BMW 750d xDrive 2013 po krali prodej 15
Tohle BMW 750d stálo jako nové přes 4,3 milionu Kč, dnes může být vaše za 850 tisíc s 98 tisíci km na tachometru ve velmi pěkném stavu. A po vskutku neobyčejném prvním majiteli. Foto: DCT, publikováno se souhlasem

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Živá témata na fóru

zobrazit vše