Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel jednoho z nejlepších moderních sporťáků popsal věci, které na něm nenávidí
24.9.2019 | Mirek Mazal
Pro jakéhokoli normálního člověka by šlo o auto snů, za jehož přítomnost v garáži by děkoval každý den bohu. Když ale vedle něj parkujete stroje od Bugatti či Pagani, vnímáte věci jinak.
Multimilionáře Mannyho Khoshbina vystihují nadpisy minulých článků zmiňující se o íránském emigrantovi a sběrateli superaut. Obě charakteristiky jsou přesné, protože rodák z Íránu se v mládí přestěhoval do USA, kde začínal od nuly, postupně se ale vypracoval a jako realitní magnát nastřádal jmění, které zajistí několik dalších generací Khoshbinů.
Emotivní životní příběh by si zasloužil filmové zpracování, z našeho pohledu i díky spoustě nádherných aut, které jej lemují. Výplň garáže byla vždy důležitá položka Khoshbinova rozpočtu a tento zvyk přetrval íránsko-americkému podnikateli dodnes. Úspěšné obchody oslavuje pravidelným doplňováním vlastní kolekce nejdražších aut planety, mezi které patří hned 5 Mercedesů SLR McLaren, Pagani Huayra, Bugatti Veyron, Koenigsegg Agera RS, McLaren Senna nebo McLaren P1. Na kraji kvůli dennímu využití většinou parkuje Rolls-Royce Phantom, záměrně jsme ale vynechal žlutého krále celého přízemí luxusní nemovitosti, který má vyvýšenou pozici nad všemi automobily.
Otočný piedestal patří výhradně Porsche Carrera GT s lakem Fayence Yellow, jednomu z nejlepších moderních supersportů, jehož současná cena se pohybuje v řádu desítek milionů korun. Je to jedno z 1 270 vyrobených aut, které znervózňují i Waltera Röhrla. Zkušený pilot navede kdykoliv na správnou stopu zřejmě jakkoliv výkonný stroj, ale Carrera GT s atmosférickým desetiválcem a manuálem nezdravě zvyšovala adrenalin v krvi i takovému mistrovi. Jízdní vlastnosti na hraně může posoudit jen závodník bez pudu sebezáchovy, což Khosbin není, našel ale 10 jiných věcí, které na autě podle svých slov nenávidí.
Jako první Khoshbin naříká na sladění pedálu spojky s prvním stupněm manuální převodovky, vždy mu chvíli trvá, než kanárkovou Carreru GT dokáže rozhýbat. Hned druhým negativem jmenoval bídnou trakci zadní poháněné nápravy dopované energií 450 kW (612 koní) a 590 Nm. Zřejmě podobný strašák jako pro Waltera omezuje i mnohem méně vyježděného sběratele upřednostňující klidnější jízdu. Třetí prvek též souvisí s bezpečím, protože je údajně velmi špatný výhled z kabiny dvoumístného supersportu.
Čtvrtým důvodem, proč nekupovat Carreru GT, je cena za servis některých částí. Za spojku po ujetí 30 tisíc kilometrů si opravna nechá vyplatit nekřesťanských 30 tisíc dolarů (707 tisíc Kč). Ani standardní výměna oleje není z levného kraje, zhruba 40 tisíc Kč se ale zdá být vzhledem k ceně vozu přijatelnou cifrou.
Milionář usedl za volant, nastartoval atmosférický motor a ukázal pátý problém. Vadí mu malý zastaralý displej infotainmentu, který zobrazuje málo informací. Možná schválně nikde nezáří do očí spotřeba 23,5 litru na 100 kilometrů, což můžeme počítat jako šestou vadu na kráse.
Sedmička patří absenci úložných prostorů, ale hledat hluboké schránky či kufr v malém Porsche trochu zavání špatně vybranou kategorií automobilu. Nejhorší je to prý se složenou střechou, kdy člověk přijde i o zbytek drobného zavazadelníku. Málo praktická je také pevná světlá výška přední části Porsche. Bez dálkového zvedání přední osy je složité překonávat silniční nerovnosti i běžné zpomalovací prahy. Bez podložení fošnami auto nesjede ani z otáčivého podstavce.
Předposlední výtka zkritizovala zastaralou výbavu. Auto montované mezi lety 2003 až 2006 nenabízí Bluetooth, WiFi, kvalitní reprosoustavu, přehrávač MP3 nebo CD. Manny zakončil svůj výčet chyb stížností na tvrdý podvozek, který prý otřásá pozádí posádky při přejetí sebemenší nerovnosti.
Máme-li být upřímní, jde podle nás o věci, které lze od auta tohoto typu a roku výroby očekávat, téměř do jednoho. Ale nejsme dolaroví milionáři, abychom mohli správně posoudit, co tyto lidi trápí. Výčet problémů může působit dojmem, že prodej auta je na spadnutí, ale to nehrozí. Bohatý realitní magnát chtěl jen poukázat na své soukromé postřehy z šestiletého soužití s Carrerou GT - každý nedostatek prý vyváží minimálně pět pozitiv, zejména pak ta, která přijdou s každým sešlápnutím plynového pedálu.










Manny Khoshbin vyjmenoval 10 věcí, které nenávidí na svém Porsche Carrera GT. Předkládáme vám je tak, jak je sám vyjmenoval, asi bychom se s nimi snadno smířili...
Zdroj: Manny Khoshbin@Youtube
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejnovější články
EU má nový plán, jak lidem kupujícím starší auta otrávit život. Chce přísně regulovat i soukromé převody ojetin
před 3 hodinamiDalší slavná britská automobilka má zcela opustit Británii a místo toho začít vyrábět svá auta v Americe
před 4 hodinamiHmotnost zabíjí vše. Nové BMW M3 je po úniku informace o jeho hmotnosti zjevně mrtvé už teď
před 6 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 7 hodinamiNový Duster se dál šíří světem jako Renault. Líp tak vypadá, líp tak působí a ještě ke všemu je citelně levnější
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva